Gå til innhold

Hva er bra med å ligge i vogn ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner at det er fint å få med seg barnet fra A til å.

Syns det er så mange som er så opptatt av å trille turer i mange timer hver dag, gjerne store deler av dagen. Forstår at det er sunt for trilleren.

Men hva er gevinstene for barnet ?

 

Anonymous poster hash: 0853d...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk luft? Kan kun snakke for meg selv, men i babytiden trilles det når babyen sover. Når ungen er litt større blir det som en sosial sightseeing-greie for barnet. Utforske verden litt. Våre trilleturer har i alle fall vært givende for barnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men visst det er kun pga frisk luft i lungene så kan du jo bare legge babyen i vognen rett utenfor huset da.

Trenger ikke gå unødvendig på tur da.



Anonymous poster hash: b83f1...1ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker, on 24 Apr 2014 - 14:21, said:

Men visst det er kun pga frisk luft i lungene så kan du jo bare legge babyen i vognen rett utenfor huset da.

Trenger ikke gå unødvendig på tur da.

 

 

Anonymous poster hash: b83f1...1ae

Men HVIS det er kun pga.... Lær deg norsk! Sikkert fått for lite frisk luft og mosjon! Anonymous poster hash: d8916...97b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julia1984

Når babyen blir litt større og er våken er det mye stimuli ved å gå tur. Masse inntrykk, sanser etc som skal bearbeides

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grei måte å komme seg ut av huset og barnet sov dessuten mye bedre, sammenhengende økter på trilletur. Parkerte jeg vogna ute så våkna hun etter 15-20 min, men gikk jeg en tur sov hun i 1,5-2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet først sover er det jo ikke så viktig hvor det er hen, bare det er frisk luft der. Men våkent spebarn opp til seks mnd i vogn får jo ikke akkurat utviklet motorikken i særlig grad ved å ligge flatt, pakka inn i pose/dyne. Og bearbeiding av sanseinntrykk gjør jo barnet i stor grad alene nedi vogna der.Når barnet blir eldre får de med seg mer av omverdenen da. Men sittende mot triller, ser de helt andre ting enn triller. Sittende motsatt vei ser man jo ikke hva barnet ser på... Så det blir jo en slags utforske verden alenegreie.

 

Mener ikke at det er negativt med trilling heller altså. Men de er våkne så lite iløpet av et døgn, og vil ikke bruke opp mesteparten av den tiden på å putte barnet mitt i en kasse som jeg skal dytte på mens jeg skravler og drikker kaffe med hyggelige barseldamer. Jeg får rett og slett litt dårlig samvittighet, mens det virker som de andre virker som de gjør "det eneste rette og det beste for sine babyer".

 

Er det jeg som er helt merkelig ?

 

Anonymous poster hash: 0853d...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...