Gå til innhold

Bor du i Oslo og har behov for avlastning på dagtid i ukedagene?


Soveposen

Anbefalte innlegg

Jeg er en 22 år gammel jente, bosatt i Gamle Oslo sammen med min mann og vår 2,5 år gamle datter. Jeg har de fire siste årene jobbet på sykehjem, men er nå sykemeldt på grunn av håndeksem da jeg ikke tåler spriting eller hyppig bruk av hansker. Min mann jobber 20% og studerer fulltid - jeg starter på min utdanning til høsten.

 

Datteren min elsker å være i barnehagen, hun har korte dager og 1-2 dager i uken har jeg henne hjemme. Jeg savner noe å gjøre på dagtid bortsett fra vasking, rydding og matlaging. Jeg kom derfor på ideen om å være avlaster/barnepasser for mødre som er hjemme i permisjon, som kanskje trenger en dag for seg selv i ny og ne slik at de kan sove ut eller gjøre ærender.

 

Jeg ønsker ingen lønn, men ser heller på det som et gode å kunne hjelpe andre og bli kjent med barn, som jeg er så inderlig glad i.

 

Jeg er et bestemt, omsorgsfullt , sprudlende og kjærlig familiemenneske, som elsker å lage mat og stelle med barn.

 

Ta kontakt på personlig melding, så kan vi snakke nærmere om du er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra tilbud :)

 

Jeg har ikke barn enda selv, så uaktuelt for meg.

 

Jeg vil tro at mange er skeptiske til fremmede, og i hvert fall å overlate barna til noen de ikke kjenner. Så jeg vil tro at dere måtte bli kjent først.

 

Om ingen tør melde seg så kan du kanskje kontakte Frivillighetssentralen, HomeStart eller Frelsesarmeen, det føles kanskje tryggere for folk.

 

Men hadde jeg hatt barn og trengte litt avlastning så hadde jeg blitt kjent med deg :)



Anonymous poster hash: 92efb...8f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så bra tilbud :)

 

Jeg har ikke barn enda selv, så uaktuelt for meg.

 

Jeg vil tro at mange er skeptiske til fremmede, og i hvert fall å overlate barna til noen de ikke kjenner. Så jeg vil tro at dere måtte bli kjent først.

 

Om ingen tør melde seg så kan du kanskje kontakte Frivillighetssentralen, HomeStart eller Frelsesarmeen, det føles kanskje tryggere for folk.

 

Men hadde jeg hatt barn og trengte litt avlastning så hadde jeg blitt kjent med deg :)

 

Anonymous poster hash: 92efb...8f5

Takk for fin og realistisk respons!

 

Jeg tenker også det vil være en prosess over tid, og at tillitt må bygges opp. Allikevel tror jeg at det ville gått ganske greit, jeg er en ærlig og utadvent jente det er lett å like. Jeg elsker barn og de er virkelig min største glede i livet - jeg håper jeg kan få til et samarbeid med en eller flere mødre. Skal absolutt sjekke det overnevnte! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å stole på noen her inne. Du er sikkert ett fint menneske, men jeg klarer ikke å få bort tanken at du er en gal person

 

Anonymous poster hash: 1b579...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommerferien vil nok behove melde seg :P Synes forøvrig dette høres ut som et bra tilbud og dytter gjerne denne tråden.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beef sister

Jeg synes det høres ut som et fint tiltak, og folk her er da ikke automatisk gærne? Henger meg på tanken om å kontakte organisasjonene som er nevnt ovenfor, det er vel kanskje mer sannsynlig at de allerede er i kontakt med noen som kunne trengt litt avlastning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nylig en tråd om en desperat mamma i Oslo-området som hadde ME og ikke fikk avlastning. Kanskje dere kunne møtt hverandre? :)



Anonymous poster hash: 92efb...8f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å stole på noen her inne. Du er sikkert ett fint menneske, men jeg klarer ikke å få bort tanken at du er en gal person

 

Anonymous poster hash: 1b579...8b5

Hehe, jeg forstår godt du er skeptisk. Det ville nok jeg også vært. Jeg tror ikke dette ville blitt en greie der en avtaler barnepass gjennom melding på nett, men at man heller møtes flere ganger sånn at man blir bedre kjent. Jeg vet jo selv at jeg ikke er slem eller har ekle hensikter, men det er selvfølgelig viktig for meg å bli kjent med en eventuell mor og barnet, før vi hadde gjort videre avtaler. Det trenger ikke en gang å være snakk om en hel dag. Kanskje er det mødre som er så desperate etter noen timer søvn at de kunne tenkt seg at jeg kom hjem til dem og passet barnet mens de hentet seg inn? Ser de at dette går bra føler de kanskje seg mer trygge på å overlate barnet i min omsorg over lengre tid (en halv dag for eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommerferien vil nok behove melde seg :P Synes forøvrig dette høres ut som et bra tilbud og dytter gjerne denne tråden.

 

:)

Tusen takk! Ta gjerne kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som et fint tiltak, og folk her er da ikke automatisk gærne? Henger meg på tanken om å kontakte organisasjonene som er nevnt ovenfor, det er vel kanskje mer sannsynlig at de allerede er i kontakt med noen som kunne trengt litt avlastning. Lykke til!

Tusen takk for fin respons! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nylig en tråd om en desperat mamma i Oslo-området som hadde ME og ikke fikk avlastning. Kanskje dere kunne møtt hverandre? :)

 

Anonymous poster hash: 92efb...8f5

Hvis du vet hvilket nick hun har må du gjerne tipse henne/meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emnet er flyttet hit til dagmammaforumet, selv om det ikke passer helt. Alternativet var sletting, siden reklame for egne tjenester ikke er tillatt i forumet, selv når de er gratis. 

 

Himmel og hav

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...