Gå til innhold

Bruke ei tralle til 6 åring, er det for drøyt?


Ville Vera

Anbefalte innlegg

Skal reise til syden med snuppa mi i sommer, hun er 6 år.

Av erfaring fra i fjor ble hun veldig sliten på kveldstid og hun syns det var veldig slitsomt å gå i byen og se på kveldene, selv om hun hadde veldig lyst. 

 

Så, er det for drøyt med tralle til slitne ben for en 6 åring? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort det.

Så får man heller legge opp dagene så de passer for hennes kapasitet. Enten legge inn en hvilepause i forkant, ha færre aktiviteter på dagen eller gjøre andre ting i stedet for bytur utpå kvelden.

Men hun er jo også et år eldre så det er en god sjangse for at hun makter mer i år enn i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt tatt med ei trille til mi som blir seks år til høsten. Hun er liten av vekst, spiser veldig dårlig til tider og blir veldig fort sliten (veier knappe 14 kg). Hva andre synes om det, bryr jeg meg svært lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun for sliten, så har dere ikke noe ute å gjøre. Enten så går 6-åringen, eller så slapper dere av på rommet om kvelden, eller helt i nærheten av hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Min nevø på 8 år har CP, og foreldrene bruker enten vogn eller rullestol til ham. Derfor er jeg vant til å se store barn i vogn og ville nok ikke reagert. Men tro meg, andres "fordommer" skinner fort igjennom. Man kan ikke se på ham at han ikke er som "alle andre", derfor får de ofte litt blikk og kommentarer.

 

Personlig ville jeg ikke engang tenkt tanken på å drasse med vogn til min 6 åring, tror selv han ville nektet å sitte i den, men heller lagt opp kveldene litt mer "barnevennlig"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5-åring hadde nektet plent å sitte i vogn. Legg heller opp dagen så hun ikke blir så sliten, ikke gå så langt på kvelden. Kanskje ikke gå ut så seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trir du hun ville sittet i en vogn når hun er så stor? Min ville nektet, hadde siste reise med trille sommeren før hun fylte 4, og ble ikke mye brukt. Man får heller legge opp dagene så det er tid til en siesta på ettermiddagen så får barna hvilt seg litt og orker å traske litt om kvelden. Blir de slitne så får man ta en pause og en is el noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min nevø på 8 år har CP, og foreldrene bruker enten vogn eller rullestol til ham. Derfor er jeg vant til å se store barn i vogn og ville nok ikke reagert. Men tro meg, andres "fordommer" skinner fort igjennom. Man kan ikke se på ham at han ikke er som "alle andre", derfor får de ofte litt blikk og kommentarer.

 

Personlig ville jeg ikke engang tenkt tanken på å drasse med vogn til min 6 åring, tror selv han ville nektet å sitte i den, men heller lagt opp kveldene litt mer "barnevennlig"..

Nettopp, ser jeg så store barn i vogner så tenker jeg at de må være syke eller funksjonshemmede. En frisk 6 åring har ingenting i en vogn å gjøre, dere får heller ta det litt mer med ro om kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg ikke ha gjort. Som de andre her tenker jeg at da er det bedre å legge opp ferien slik at den også er tilpasset 6-åringens behov og utholdenhet. Sånn er det å reise med barn - da er det noen ting man ikke kan gjøre selv om man ville foretrukket det. Dere får sjansen når hun blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men herremin, det går da fint an å ha med en vogn til en 6-åring selv om han egentlig er for stor til å sitte i vogn? Det er jo helt normalt å "farte" litt mer når man er på ferie, og de tar ikke skade av å få være med litt lenger på kveldene og å ha en vogn å hvile seg i. Synes du skal gjøre det som passer best for dere og ferien deres og ikke hva andre synes:-)

Når det er sagt så er jeg selv en som reagerer når jeg ser "for store" barn i vogn. Men det finnes en mellomting av alt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, jeg synes det er for drøyt. Orker hun ikke, så orker hun ikke, så da synes jeg ikke trille er en god løsning for å få dekket dere voksnes behov for kveldsaktivitet. (Synes forresten jeg både ser og hører junior på samme alder om jeg hadde forsøkt å sette han i trille. Han hadde nektet plent!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg gjort uten problemer. Er spent på hvordan det går med 5 åringen vår i år da vi for første gang reiser til syden uten vogn til henne ( har to mindre søsken som har vogn), for i fjor var den MYE brukt. Både til hvil midt på dag, og til å krype oppi på kveldstid når hun ble trøtt, og vi voksne gjerne satt med kaffe og dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...