Gå til innhold

Blir det bedre når stebarn er voksne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen med erfaringer. Jeg er en jente på 25 år som er stemor for en jente på 11 år. Hun bor hos oss 40% av tiden. Hun har liten interesse av å være med venninner, hun klenger bare på faren hele tiden. Jeg har et godt forhold til henne, hun liker meg godt, men det sliter veldig på meg at hun er så oppå oss hele tiden. Jeg har snakket med samboeren min om det, men han ser ikke helt problemet tror jeg. Han føler at han må bruke tid på henne når hun er hos oss, siden han ikke ser henne 60% av tiden. Men jeg blir veldig sliten i hodet av at hun er tett oppi oss absolutt hele tiden (fra 16.30 til hun legger seg 21.30). Hun ligger bare oppå faren, maser på han og går rundt føttene hans. Hun må på en måte ha fokus og oppmerksomhet absolutt hele tiden. Hun er i tillegg veldig skjør (Ca 2 år siden bruddet mellom foreldrene, jeg flyttet inn for 5 måneder siden.)

 

Jeg elsker samboeren min veldig høyt, og jeg er helt sikker på at jeg vil dette. Men hvilken erfaring har dere andre med ekstremt klengete stebarn? Går det over når de blir eldre? Eller kan jeg forvente en 20 år gammel pappadalt?



Anonymous poster hash: dced4...f6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare si at følg med, viser hun tegn til at hun trenger hjelp/terapi så få det for henne. Ellers så går ting seg gjerne til, det gjør det jo for de fleste av oss :)



Anonymous poster hash: c4e50...ba7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ikke blir bedre med årene.. Jeg angrer på at jeg ikke stakk. Nå har vi felles barn, så det er liksom for sent å bryte båndene..

 

Anonymous poster hash: 5c47d...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Regn med en 20 år gammel pappadalt.. Er stemor til to, de har alltid vært I sentrum, og skal fortsatt være det I en alder av 14 og 11. De kan ikke være alene I 2 sekunder, kan ikke være på rommene sine eller i kjellerstuen. Bare midt i stuen bestanding. Og jeg føler jeg aldri får være for meg selv.



Anonymous poster hash: 07e3f...3d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...