Gå til innhold

Fra 12 til 7 timer søvn på natta??


Fliko13

Anbefalte innlegg

Min baby på snart 5 mnd har vært flink siden hun var 1 1/2 mnd med å sove rundt 10-12 timer på natta (med 2-4 amminger). Men plutselig, sånn over natten, begynte hun å våkne etter 6-8 timer (med amming innimellom), og er lys våken i 2-3 timer før hun sovner igjen. Hun er blitt forskjølet, så noe av søvnen blir forstyrret av snørret. I tillegg får hun fast føde midt på dagen, enten hjemmelaget grøt, eller grønnsakspuré, pluss litt frukt. Fast føde begynte vi med for en mnd siden. Har også kjent et par små prikker i tannkjøttet så det kan ho være tenner på vei.

 

Vi legger henne mellom 22-2230, og hun sovner mellom 2230-2330 (ja jeg er klar over at jeg legger henne sent, men ser ikke poenget med å stå opp grytidlig når jeg bare går hjemme). Så har hun pleid å våkne mellom 10-11. Dette har fungert i flere mndr. Hun sover 3-4 ganger på dagen, noen ganger dårlig og noen ganger bra, kan være alt fra 20 min-nesten 3 timer.

 

Hva er det som har skjedd med søvnen til jenta mi? Hvorfor er nettene hennes snudd fra 10-12 timer til 7-8??

 

Dette er mitt første barn så jeg setter pris på erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun tilpasser døgnrytmen til lyset? Slik at om du legger henne tidligere, begynner hun å sove lengre igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på om det er lyset som gjør henne våken.. Jeg har begynt å legge henne kl 22, litt tidligere enn ellers. Merker at det fungerer fint, bedre enn 2230.. Har også persiennene igjen, slik at det er (nesten) helt mørkt på rommet. Har merket litt bedring de siste par nettene. I natt sov hun fra 2230 og våknet til mat kl 0600! :) så sov hun videre til kl 9, ville ha litt mer mat og sov deretter til halv 11! Håper det fortsetter slikt hehe :) planen er å legge henne i 9 tiden etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...