Gå til innhold

Ammer, men går jo bare opp i vekt!!! HJELP


Salvador

Anbefalte innlegg

Jeg går tur hver dag, spiser egentlig ganske lite med tanke på at jeg ammer, glemmer liksom at jeg også skal ha mat, har dårlig matvaner og spiser det som finnes i skapet når jeg trenger noe. Det går mye i brød, melk, kaffe, pasta, laks, grønnsaksblanding (sånn fryst) og corn flakes, Spiser 2-3 måltider om dagen, det kan fort gå 10 timer mellom hvert måltid. Men allikevel eser jeg ut, spesielt på magen og på siden (kjærlighetshåndtak...) Ja, jeg spiser usunt når jeg først spiser, men jeg er aktiv og ammer, burde ikke det veie opp for sjelden og lite mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke nødvendigvis, fordi du spiser lite og sjeldent. Kroppen tar vare på det lille du får i deg av mat. I tillegg så er det virkelig ikke bra for deg. Du burde spise sunt/variert og oftere. Hvis du fortsetter slik, så kan du begynne å føle deg dårlig, sliten, dårlig søvn, hår og hud,oppblåst mage kan være en av konsekvensene. Den ytterste konsekvens av å spise dårlig og lite, (og da snakker vi virkelig ut på bærtur) er at organene dine bryter i sammen.

 

Du burde virkelig få i det mer næring, bedre bæring. For din egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nødvendigvis, fordi du spiser lite og sjeldent. Kroppen tar vare på det lille du får i deg av mat. I tillegg så er det virkelig ikke bra for deg. Du burde spise sunt/variert og oftere. Hvis du fortsetter slik, så kan du begynne å føle deg dårlig, sliten, dårlig søvn, hår og hud,oppblåst mage kan være en av konsekvensene. Den ytterste konsekvens av å spise dårlig og lite, (og da snakker vi virkelig ut på bærtur) er at organene dine bryter i sammen.

 

Du burde virkelig få i det mer næring, bedre bæring. For din egen skyld.

Tror nok jeg er ganske nære å være helt på bærtur... Har du noen råd for variert kost i stressende hverdag? Magen er mye oppblåst, mye trøtt, har vansker med søvn, dårlig konsentrasjon og svimmel. Har i tillegg lavt jernlager, noe som også er indikasjon på dårlig kost..... :( Skammer meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at du får i deg mye feil mat, ut ifra det jeg leser.

Du er aktiv med vogna, det er bra! Men du må få indag nok mat og vann.

 

Spis hver 3. Time. Grove kornprodukter (knekkebrød, sunn frokostblanding, musli osv), frukt og grønnsaker, nok VANN.

 

Med deg på Grete Roede kurs - de får du lært hva som er riktig kost.

Mye av det du spiser er fattige på næring og gjør deg, som du selv sier, søvnig, oppblåst og svimmel.

Ikke bra for babyen din heller!

Gjør det i det minste for barnet, spis sunt:-) Du kommer til å føle deg SÅ mye bedre!

 

Eks: kl 7: frokost: 2 brødskiver med magert pålegg og melk/juice

Kl 9: en frukt og yoghurt

11-12: som frokost

14: en frukt eller grønnsak, og en skive/knekkebrød

Kl 17: middag (kjøtt, grønnsaker og potet/ris/pasta)

20: en skive og litt frukt og melk

Ærlig 1,5-2 L vann

 

Dette er kanskje en litt vel stor overgang for deg, men noe sånt bør en dag se ut.

 

Med dette sover du bra, går ned i vekt og får masse energi!:-)

 

Lykke til, det klarer du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glemmer fort at jeg også skal ha mat, er veldig opptatt av at sønnen min skal ha mat til faste tider, men det har blitt til at jeg gir han mat, men ikke meg selv.. Tusen takk for råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis litt selv hver gang du har ammet barnet, da fyller du opp dine egne lagre også og holder blodsukkeret jevnt.

 

Men det er faktisk ganske mange som går opp noen kilo i ammetiden altså, både stoffskiftet og forbrenningen oppfører seg annerledes enn ellers pga ammehormonene. Selv har jeg gått opp mellom 4 og 6 kg i alle mine ammeperioder, de har forsvunnet av seg selv når jeg har sluttet amme. Kroppen er jo i et modus hvor det skal holde på kaloriene for å sikre nok energi til melkeproduksjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...