Gå til innhold

Snur seg, igjen og igjen og igjen og igjen....


Salvador

Anbefalte innlegg

Nå er vi ferdig med kveldsstell og andre leggerutiner, og lillegull vil bare ligge på magen og leke i sengen. Det er ingen leker i sengen, men det bryr han seg ikke noe om. Han snur seg over på magen og er strålende fornøyd med sin egen innsats, og smiler med hele seg, så det er så hjerteskjærende å snu han tilbake på rygg for nå skal han sove. Jeg har vært bestemt samtidig som jeg har brukt mild stemme og snudd han på rygg, han er like strålende fornøyd når han kommer på magen og like lei seg hver gang han blir lagt på rygg igjen. :'( Han er forresten 8mnd og ikke hatt vansker med å sovne på kvelden tidligere. Nå har vi holdt på i snart 45 min, og jeg ser han begynner å bli sliten, men vil bare over på magen, ikke for å sovne på magen, det hadde gått greit, men han vil leke. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at denne tråden ikke alltid er like aktiv. :s Nå har han klart å sovne til slutt, etter at jeg måtte gi meg. Jeg ga etter og tok han opp i armene mine og sang han rolig i søvn. Vi pleier aldri å gjøre det slik når han skal sove for natten, han har klart fint å sovne selv til nå, jeg håper det ikke blir til en vane for han å tulle slik på kvelden, det tar skikkelig på mamma-hjertet å "knuse" hans mestrings-glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde det gjort noe om han sovnet litt senere en dag, da? Kunne han ikke bare ligge der på magen for seg selv til han sovnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har sikkert rett der, jeg har jo lyst til at det skal være positivt for han å legge seg på kvelden, og det er synd om det skal bli en kamp i stedenfor. Prøvde litt i går å la han ligge en stund på magen og holde på med sitt, men han godtok ikke at jeg gikk ut av rommet.... Da gråt han på en måte jeg aldri har hørt før, og tårene trillet. Han begynte også å snu seg på magen mens han sov i natt, og våknet så fort han havnet i mageleie. :s Jeg tror ikke han kommer til å klare å sovne av seg selv i mageleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd sovepose, han blir så utrolig svett i den, selv om temp på rommet bare er 18grader. Han blir veldig svett og kald..... Kjøpte soveposen på ikea, vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...