Gå til innhold

Dere med mange barn..


ariel 78

Anbefalte innlegg

Hvilken reaksjon fikk dere av folk rundt dere??

Jeg blir visst ikke ferdig med å få barn;) SÅ koselig med stor familie.

Samtidig lurer jeg på om det er"riktig" når så mange rundt meg reagerer negativt.

Er ikke gravid nå såvidt jeg vet,men skulle veldig gjerne hatt enda 1, som da ville blitt nr 6.

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hoppet i det og fikk nr 6 som 44-åring, selvom noen synes det er rart. Ikke angret en dag selvfølgelig:) Ønsker meg nr 7 også, men ser ikke ut til at jeg blir gravid lenger. Er nå 47..... Ville ihvertfall ikke valgt det bort fordi andre synes de skal mene noe om det! Elsker å få barn og elsker min store familie! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig:)

Husker deg veldig godt fra tidligere her inne;)

Vet det er dumt å tenke på andres reaksjoner, men gjør det visst allikevel.

Selv er jeg ikke i tvil om hva jeg vil, men må innrømme at jeg tenker litt på penger også. Ganske så dyrt med mange barn. Særlig når jeg helst vil være mest mulig hjemme;)

Hvordan løser dere dette magica fra tryll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme med de til de er 2. Jobber ca 3 dager i uka nå, men vi har jo jobber hvor vi tjener ok begge 2. Det koster jo litt, men man kan jo på mange måter spare inn litt også, kommer jo an på hva man prioriterer. Vi lever nok på mange måter litt enkelt. Hva er det du tenker mest på når du tenker at det er dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på blant annet mange fritidsaktiviteter, tannregulering og lappen.

Og ikke alltid like billig å dra på ferier heller med maaange flybilletter osv.

Noe så enkelt som en kino kveld koster jo litt når vi er mange.

Men det er jo allikevel så koselig med stor familie:)

Jeg vil bare ikke at de ikke skal kunne gjøre "vanlige" ting fordi de har så mange søsken.

Hva synes de eldste hos dere om mange småsøsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker slutt å tenke på deg selv og ta heller vare på de barna du har! Om det ikke er veldig stor aldersforskjell kan barna umulig få den tiden og oppmerksomheten hver enkelt trenger.

 

Anonymous poster hash: e559e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på blant annet mange fritidsaktiviteter, tannregulering og lappen.

Og ikke alltid like billig å dra på ferier heller med maaange flybilletter osv.

Noe så enkelt som en kino kveld koster jo litt når vi er mange.

Men det er jo allikevel så koselig med stor familie:)

Jeg vil bare ikke at de ikke skal kunne gjøre "vanlige" ting fordi de har så mange søsken.

Hva synes de eldste hos dere om mange småsøsken?

Her er ikke barna med på mange fritidsaktiviteter, ingen har hatt tannregulering og  de finansierer delvis lappen selv;) Ikke reiser vi på ferie med fly heller. Det er ikke fordi vi har mange barn, men fordi vi har en annen livsstil og andre verdier. De eldste hos oss elsker småsøskna sine, og er veldig stolte av sin store familie. De er gjerne barnevakt, og tar med seg de små på ulike aktiviteter. Vi lever ute i skogen, er mye ute i naturen og er mye sammen. Vi har nok en litt "uvanlig" måte å leve på kanskje, men det funker for oss. Når det gjelder oppmerksomhet, tror jeg det handler om andre ting enn hvor mange barn en har. Det handler vel heller om prioriteringer. Vi prioriterer familien. Mange får vel bare ett eller 2 barn av egoistiske grunner,-nettopp fordi de selv har lyst til å drive med en hel masse aktiviteter etc.....??Dette har ihvertfall jeg sett endel eksempler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...