Gå til innhold

Lyden av barndommen igjennom byen kl 06.15


Mrs Smutt & Smilende

Anbefalte innlegg

Det er stillie i byen så tidlig og plutselig slo deg meg at med mine nyinnkjøpte kordbukser fikk jeg en bit av barndommen på kjøpet.

 

Den gang som da er jeg like kalvbeint og lyden av kord-mot-kord hadde jeg helt glemt inntil nå.

 

Måtte smile litt for meg selv gjennom folketomme gater.

 

Venter på at sjuelleve skal åpne så jeg får meg kaffe med dobbel dose krutt i, for dette blir en laaaaaang dag. 

 

Ha en fin mandag, kjære krangledamer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, nå fikk jeg barndomsminner selv da jeg leste om cordbukser. Hadde et par (rosa selvsagt) da jeg var liten som jeg elsket over alt på jord. Nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg et par! Kanksje ikke rosa denne gangen. Eller. Vi får se! 

 

Herlig med sånne minner, og morsomt hvordan de plutselig popper opp ved en kjent lyd, lukt eller følelse man ikke har kjent på lenge :) 

 

God mandag til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god mandag kjære kranglere!

 

Her startet mandagen allerede 01.20 med en spysjuk 3-åring....  hurra

Lillemann sovnet heldigvis etter andre runde og sov til 7.30. Ville ha havregrøt nå, vi får se om han holder på den. Selv er jeg på en trippel americano ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg barndomsminner selv da jeg leste om cordbukser. Hadde et par (rosa selvsagt) da jeg var liten som jeg elsket over alt på jord. Nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg et par! Kanksje ikke rosa denne gangen. Eller. Vi får se! 

 

Herlig med sånne minner, og morsomt hvordan de plutselig popper opp ved en kjent lyd, lukt eller følelse man ikke har kjent på lenge :)

 

God mandag til deg! 

 

De har faktisk mange fine cordbukser på H&M for tiden :) Selv har jeg kjøpt cordskjørt nå i høst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god mandag kjære kranglere!

 

Her startet mandagen allerede 01.20 med en spysjuk 3-åring....  hurra

Lillemann sovnet heldigvis etter andre runde og sov til 7.30. Ville ha havregrøt nå, vi får se om han holder på den. Selv er jeg på en trippel americano ;)

 

Oi uffda. Ikke noen drømmenatt akkurat. God bedring til lillen, at han vil ha havregrøt er jo absolutt et godt tegn! :) Krysser fingre for at det verste er over! 

 

En trippel americano er deg vel unt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

god mandag kjære kranglere!

 

Her startet mandagen allerede 01.20 med en spysjuk 3-åring....  hurra

Lillemann sovnet heldigvis etter andre runde og sov til 7.30. Ville ha havregrøt nå, vi får se om han holder på den. Selv er jeg på en trippel americano ;)

 

Oi uffda. Ikke noen drømmenatt akkurat. God bedring til lillen, at han vil ha havregrøt er jo absolutt et godt tegn! :) Krysser fingre for at det verste er over! 

 

En trippel americano er deg vel unt nå. 

 

 

Orket ikke mer enn 2 skjeer stakkar, men så langt så holder han på dem :) Får satse på at formen er såpass at vi kan gå en tur på butikken i løpet av formiddagen, blir sprø av å sitte inne hele dagen :P

Vasket unna det meste av klær i går så der er det ikke mye å hente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H & M it is!

Mine er sennepsfargede.

Dropper rosa i år, tror jeg ;)

 

God bedring til lillemannen og håper du står over frk Nilsen.

 

God mandag igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H & M it is!

Mine er sennepsfargede.

Dropper rosa i år, tror jeg ;)

 

God bedring til lillemannen og håper du står over frk Nilsen.

 

God mandag igjen ja.

 

Takk, takk :) Pleier å stå over det meste som barna tar i hus. Verre med far som får influensa bare noen nyser.... mens meg kan de spy på uten at jeg blir sjuk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

H & M it is!

Mine er sennepsfargede.

Dropper rosa i år, tror jeg ;)

 

God bedring til lillemannen og håper du står over frk Nilsen.

 

God mandag igjen ja.

 

Takk, takk :) Pleier å stå over det meste som barna tar i hus. Verre med far som får influensa bare noen nyser.... mens meg kan de spy på uten at jeg blir sjuk :P

 

 

Da er du griseheldig!!!

Jeg er litt misunnelig på det immunforsvaret, kjenner jeg.

 

Her drikkes det grønnsaksjuice morgen og kveld med Udo's Choice.

Håper det hjelper.

Det hjelper ihvertfall på hudfargen som har blitt gylden av all betakaroten jeg har fått i meg siste halve året.

Bra ingen skal se under føttene mine i vinter for det samler seg liksom i bunnen av kroppen, haha...

Orange er stilig. Bare ingen tror det er grunnet tabletter så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørleblå kord var det fineste jeg viste! Ellers savner jeg lyden av Nesnalobber på kald knitrende snø, ahhh.

 

November, vått, mørkt, sur sjef... Kunne i allefall få en gratis kaffe på kaffekortet mitt i dag! Mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørleblå kord var det fineste jeg viste! Ellers savner jeg lyden av Nesnalobber på kald knitrende snø, ahhh.

 

November, vått, mørkt, sur sjef... Kunne i allefall få en gratis kaffe på kaffekortet mitt i dag! Mandag...

 

Jeg fikk Nesnalobber til bursdagen min i oktober i år!

Gleder meg til å bruke dem på snøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, cord... husker i farta at ja, mørkblå cord var lekkert, og så husker den jula jeg jeg fikk drømmeantrakket, breistripet flaskegrønn cord og en rød bluse med rutete krage på. Og forresten, husker dere jumbo-cord fra åttitallet, der stripene var dødsbrede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, cord... husker i farta at ja, mørkblå cord var lekkert, og så husker den jula jeg jeg fikk drømmeantrakket, breistripet flaskegrønn cord og en rød bluse med rutete krage på. Og forresten, husker dere jumbo-cord fra åttitallet, der stripene var dødsbrede?

Jepp, hadde en i brun (så mer ut som et sofatrekk enn en bukse...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Ah, cord... husker i farta at ja, mørkblå cord var lekkert, og så husker den jula jeg jeg fikk drømmeantrakket, breistripet flaskegrønn cord og en rød bluse med rutete krage på. Og forresten, husker dere jumbo-cord fra åttitallet, der stripene var dødsbrede?

Hadde sånne en grønn og en lilla. Gikk mye i bredstripet cordfløyel for de smalstripete lagde sånn teit lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...