Gå til innhold

Celleforandringer


Tessolinen

Anbefalte innlegg

Jeg tok celleprøve på seksukers kontrollen og fikk brev i posten om at jeg måtte inn til legen for resultat, det viste seg at jeg har celleforandringer og må til videre undersøkelse hos gynekolog.. Hjelp! Synes det er veldig skummelt, selv om jeg har skjønt at det ofte ikke er noe alvorlig.. Er det noen som har erfaringer å dele med meg så hadde jeg vært veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei. Det er veldig vanlig å få. Dette brevet som du har fått nå. Jeg kan fortelle deg min erfaring. Jeg tok celleprøve for litt over ett år siden.fikk brev fra legen om at det viste celleforandringer og at jeg var henvist til sjukehus for ny sjekk. Den nye sjekken viste celleforandringer som måtte fjernes og da måtte jeg vente på ny time for å få det fjernet. Det de gjorde kalles konisering og hørtes fryktelig mye verre ut enn det det er. De fjerner rett og slett celleforandringene og tar prøver av dem før å sjekke om det er et forstadie til kreft. Mine var ikke kreft og da får du bare beskjed om å ta ny prøve om 6 mnd. De våt utrolig flinke på sykehuset og jeg følte meg veldig godt ivaretatt mens de holt på med selve inngrepet. Håper selvfølgelig du slipper å fjerne celleforandringene dine. De er veeldig ofte ikke farlige. Nå vet jeg at det er veldig enkelt å si at du skal slappe av når du må gå å vente, men du får prøve å trøste deg med at det er veeldig mange som har vært igjennom det samme som deg..det er bare enda litt tabu å fortelle om det har jeg oppdaget.. desverre.. Lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) er ferdig nå ja :) jeg tok nye prøver og de viste ikke noe videre forandringer men ble kalt inn til en ny sjekk 3 mnd etter det igjen og alt så fortsatt normalt ut, var en ubehagelig opplevelse men tar det nok mere med ro hvis det skjer igjen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...