Gå til innhold

Hva er det dere "vet idag" som gjør at dere ville valgt annerledes?


Mandala

Anbefalte innlegg

Jeg refererer til en annen tråd med spm om det er "lurt/dumt" å inngå forhold med en som har barn fra før. Da skriver de aller fleste "når jeg vet det jeg vet idag, ville jeg valgt annerledes". Men hva vet du idag? Hva er det som gikk galt og når? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye som høres greit ut i teorien, men det er først når man får prøvd det ut man merker hvordan det virkelig er å leve slik over tid.

Tror mange synes det er utfordrende å bo over tid med barn som ikke er sine, forholde seg til kravene til barnas mor, oppleve at svigerforeldre favoriserer særkullsbarna (og kanskje til og med eksen), være avhengig av å avtale med hans eks i forbindelse med ferier etc (og kanskje er hun ikke så samarbeidsvillig), oppleve at man ikke kan unne seg og sine barn ting/opplevelser uten særkullsbarna, oppleve en eks som saboterer samvær og tyner mannen for penger etc etc.

Det ligger så mange potensielle bomber der fremme, at jeg tror ingen hadde gått inn i et dine-mine forhold uten å være forblindet av forelskelse.

Tror jeg har lest et sted at så mye som 70% av nyfamiliene går i oppløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...