Gå til innhold

Trenger støtte❤️


Ahsoka

Anbefalte innlegg

Jeg er 39 år og har stor mistanke om at jeg er gravid, skal ta en test i morgen. Har vært gravid 3 ganger før, så kjenner tegnene igjen. Var gravid sist for tre år siden. Men fødselen startet midt i svangerskapet, og den lille døde. Det var ingenting galt med den lille.. Sorgen var nesten ikke til å bære, og jeg tror vel jeg aldri kommer helt over det... Jeg ble veldig syk, masse greier. Og til slutt fant de begynnelse på kreft i livmorhalsen. Alt dette er bra nå, og det skal ikke være til hinder for ny graviditet.. Han jeg var gravid med den gangen ble slutt mens jeg fortsatt var på sykehus...

Uansett ønsket om barn har vært veldig sterkt, og sønnen min på 8, som nesten ble storebror når han var 5 år, ønsker seg fortsatt søsken. Men ny kjæreste har latt vente på seg. Det er ikke lett å finne en god mann. Men uansett har vært sammen med en veldig god mann i 2 mnd. Selvfølgelig altfor tidlig å få barn sammen, men det har nå skjedd at jeg antagelig vis er gravid. Og selv om det ikke er fornuftig, så er jeg utrolig glad om det er en spire i magen. I en alder av 39 år, så syns jeg at jeg skal få lov å glede meg over det.. Jeg delte dette med min lillesøster som jeg har støttet i alt, hun har hatt en del utfordringer i livet.. Når jeg sier at jeg antageligvis er gravid, skjeller hun meg ut. Jeg kjenner jeg får så vondt inni meg, at hun ikke støtter meg, etter alt jeg har vært igjennom.. Så da tenkte jeg at kanskje det var litt støtte å få her inne... På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet for en reaksjon på søsteren din!! Hev deg over den, hun har tydeligvis problemer som hun må ordne opp i for sin egen del.

 

Gratulerer med graviditeten! :)

Selv om det er tidlig i forholdet så sier du jo at han er en veldig god mann, så da går det sikkert bra. Vet om ei som ble gravid på første daten... de er fremdeles gift, ca femten år senere ;)

 

Trist å høre at du mistet så sent sist. Har du fått noen grunn til hvorfor du mistet?

Kanskje du skal be om å få sjekket om du har svak livmorhals? Noen har svakere livmorhals enn andre, og når babyen i magen da begynner å bli litt stor så blir vekten nedover for stor og livmorhalsen gir etter og fødselen starter. Trenger absolutt ikke være noe slik med deg, men jeg ville ha spurt om jeg var deg, bedt om å få det utredet. Hvis det skulle vise seg å være tilfelle hos deg kan de enten sette på en serclage (eller hvordan det staves?) eller de kan sy igjen livmorhalsen. Det gjøres i så fall i uke 13-14. Verdt å undersøke!

 

Prøv å glede deg over spiren i magen. Om noen ikke støtter deg eller er glad på dine vegne, så hold deg unna dem. Du er ikke tjent med å ha mye kontakt med noen som ikke er i stand til å glede seg på dine vegne.

 

Testet du i dag? Spent på hva testen sa :)

 

Gled deg over å ha fått en veldig god mann inn i livet ditt - og evt en ny spire :)

 

Klem



Anonymous poster hash: 7ec76...cb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

De vet ikke hvorfor jeg mistet. Mulig det var pga av kreften. Men i og med at det fikk slik får jeg tettere oppfølging. Jeg venter til tirsdag med å ta test, det er for tidlig enda.

 

Jeg har en sønn på 8 og det svangerskapet gikk problemfritt. Så håper jeg får oppleve det igjen :)

 

Igjen tusen takk :) det hjelper.. Og lillesøster sente melding og beklaget seg, men tror uansett jeg holder avstand en stund...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal virkelig glede deg over at du (antakelig) fortsatt kan bli gravid som 39-åring! :) Og dette går nok helt strålende med den rette innstillingen! :D

 

Ville nok holdt litt avstand en stund ja, selv om din søster sikkert ikke mente det vondt. Men ufin reaksjon uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk for tilbakemeldinger :)

 

testet??  :)
Ja, har testet og er gravid 4+1 :) vi er veldig glade.

Lillesøster har også beklaget, er glad for det. Men skal ikke fortelle det til flere før 12 uke, hvis jeg kommer dit..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk for tilbakemeldinger :)

testet??  :)
Ja, har testet og er gravid 4+1 :) vi er veldig glade.

Lillesøster har også beklaget, er glad for det. Men skal ikke fortelle det til flere før 12 uke, hvis jeg kommer dit..

 

:)

 

så gøy  :wub: gratulerer så masse og lykke lykke til  :) forstår du ikke vil si noe før u12! det er helt okei! nyyyyt hver enda dag  ;)   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du er kjempeheldig som har baby i magen! :D

 

 

 

Takk for tilbakemeldinger :)

testet??  :)

Ja, har testet og er gravid 4+1 :) vi er veldig glade.

Lillesøster har også beklaget, er glad for det. Men skal ikke fortelle det til flere før 12 uke, hvis jeg kommer dit.. :)

så gøy  :wub: gratulerer så masse og lykke lykke til  :) forstår du ikke vil si noe før u12! det er helt okei! nyyyyt hver enda dag  ;)   :)[/quote

Tusen takk.. Tenk at jeg kjente symptomer nesten fra dag en.... Moro :) og jeg koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...