Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 155cm over bakken,og veier 79 kg,så er ganske stor for høyden min :-(

Jobber for fult med å kutte godter ol.. Ønsker så inderlig å se bra ut til neste sommer :-)

 

Har dere hørt om den nye slanke metoden? 5:2 dietten,tror dere det vil funke?

 

Anonymous poster hash: 43d32...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

160 høy

68 kg, spinkel kroppsbygning med smale skuldre og tynne legger. Ser derfor lett overvektig ut i og med at alt legger seg på mage og rumpe.

Ned til 57.

Mål: 3 kg innen 1. september!

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på denne.tråden! Leste først på anonymforum og blir med hit. Jeg har bestemt meg for å gå ned 15 kg før jul. Skal videre ned, 15 kg til før sommeren 2014. Så nå noen feriebilder av meg.selv nå, det var et særdeles lite hyggelig syn.

Planen min er å trene 4 ggr i uka- hatt stor suksess med det før. Vil følge en 1600 kcal "diett", bruke mye Grete Roede oppskrifter da dette er vanlig mat som ALLE kan spise og liker. Kutte ut alt av godter, snacks, kaker osv i uka- lov å kose seg på lørdag- men ikke uhemmet.

Bruke mye grønt, rene kjøttvarer, fisk, kylling, fullkornspasta, råris, byggris, belgfrukter. Rugbrød og knekkebrød, bær og noe frukt.

Har booket treningstimer på Sats til uka. Føler meg motivert! Kom igjen jenter, la oss motivere og inspirere hverandre, vi kan klare dette sammen!

 

Anonymous poster hash: a5d3a...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 høy

68 kg, spinkel kroppsbygning med smale skuldre og tynne legger. Ser derfor lett overvektig ut i og med at alt legger seg på mage og rumpe.

Ned til 57.

Mål: 3 kg innen 1. september!

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

P.s

Satser på en lavkarbovariant med grønnsakssmoothie morgen og kveld.

Lunsj og middag med mye grønt og proteiner som fisk, kylling og litt kjøtt.

Vet jeg må ha noe knask og skal hamstre litt soyanøtter o.l.

Har hørt om 5:2 dietten, men vet lite om den. Hva går den ut på?

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med.

Veier 102 og er 174 høy. Vil ned til ca 70-80.

Veide 120 i fjor høst.

Litt pause i sommer uten å fråtse.

Har ikke vekt selv så går til legen og veier meg for motivasjon og kontroll.

 

Denne sommer er jeg mer fornøyd med kroppen enn noen gang og har gått med bikini på stranda, kikka meg rundt og sett at jeg er sånn passe normal!

 

For meg handler det om en livsstilsendring og ingen kurer e.l, dette skal vare livet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på denne.tråden! Leste først på anonymforum og blir med hit. Jeg har bestemt meg for å gå ned 15 kg før jul. Skal videre ned, 15 kg til før sommeren 2014. Så nå noen feriebilder av meg.selv nå, det var et særdeles lite hyggelig syn.

Planen min er å trene 4 ggr i uka- hatt stor suksess med det før. Vil følge en 1600 kcal "diett", bruke mye Grete Roede oppskrifter da dette er vanlig mat som ALLE kan spise og liker. Kutte ut alt av godter, snacks, kaker osv i uka- lov å kose seg på lørdag- men ikke uhemmet.

Bruke mye grønt, rene kjøttvarer, fisk, kylling, fullkornspasta, råris, byggris, belgfrukter. Rugbrød og knekkebrød, bær og noe frukt.

Har booket treningstimer på Sats til uka. Føler meg motivert! Kom igjen jenter, la oss motivere og inspirere hverandre, vi kan klare dette sammen!

 

Anonymous poster hash: a5d3a...fec

Jeg og legger inn kcal på Grete Roede, 1600. -og lørdagsgodt! :) Så mye lettere å spise sunt når jeg jobber, så kjenner at min laaaange sommerferie tar kaka.. Trener etter 30 days shred hjemme i stua, men der har det vært lite aktivitet i det siste altså, dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt å finne akkurat denne tråden i dag. Er fullstendig klar over at jeg er overvektig, men det er min 7 år gammle sønn som i dag hadde kommentaren som fikk meg til å fylle kjøleskapet med grønnsaker. "Jeg trodde du skulle bli tynn når du hadde fått babyen jeg. Du ser ut som du er gravid ennå. Hvorfor det mamma?"

Au, den var ikke noe serlig morsom.

 

Tror jeg vil henge meg på her jeg også. Jeg har ca 25 kg jeg skulle vært kvitt i første omgang og håper å ta av ca 1 kg i uken fremover.

Jeg gikk ned 20 kg med VGs vektklubben for ca 3 år siden. Men så støtte jeg på en aldrig så liten depresjon og mistet fullstendig kontrollen over inntaket igjen. Så ble jeg gravid (noe vi har slitt med det leeeenge) og la på meg der også.

Nå er lillegutt blitt 9 uker så det er vell på tide å skjerpe seg. Jeg kommer nok til å meld meg inn i VGs vektklubb igjen i morgen tidelig. Det er vell ganske likt Grete R sitt opplegg. Sunn kost, trening og sunn fornuft. Og så kan man kose seg litt i helgen. Masse gode oppskrifter også.

 

Uff, gruer meg til sukkerabstinenser. Sukker er mitt "dop".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

 

Jeg var med på den tråden i våres også, gikk ned 3-4 kg, men nå har jeg lagt de på meg igjen...

 

Jeg satser grovt og grønt, spise grove kornprodukter og mye grønnsaker. Mest mulig vanlig familiemat, siden jeg ikke ønsker innføre slanking og diett i livet til barna mine, de skal være lykkelig uvitende om mammas kamp for å holde seg unna snop, potetgull og bakevarer ;)

 

Jeg er 174 cm høy, veier 82 kg og har en typisk eplefasong. Har derfor lange og ganske slanke ben, men en stor mage og ingen midje. Fettet sitter med andre ord veldig helseskadelig plassert.

 

Jeg tenkte jeg skulle ta ca 5 kg om gangen, første mål blir 75 kg, så blir neste 70. Jeg har lyst til å komme meg ned til 65 kg som jeg veide før jeg fikk de to siste barna, men jeg får komme meg ned til 70 først og se hvordan speilbildet ser ut da...

 

Jeg kommer til å veie meg hver fredag og mitt første ønske er å kunne kjøpe meg en fin julekjole og føle meg flott :)

Neste mål er selvfølgelig å se fantastisk ut på stranden neste sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten Shape Up appen på telefonen og synes den er helt genial, kan scanne inn strekkoden på det jeg spiser og legge inn trening/mosjon. Den regner kalorier. Tenkte jeg skulle spise rundt 1600 kalorier om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir jeg med:) vekta i dag morges viste 91 kg. Har "kost" meg mye med god mat og snop i hele sommer og er nå fire kg tyngre enn jeg var for to måneder siden. Går veldig lett og fort opp i vekt. Har lagt på meg sakte men sikkert de siste femten årene. Men nå kjenner jeg at det begynner å bli tungt.

På tide å endre vaner, spise sunnere og røre mer på kroppen. Sukker er mitt dop også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med. Har holdt på i et par uker allerede. Er 180 cm og startet på 101 kg. Målet er 80 kg til slutt, neste sommer. Satser på kosthold og turer i skog og mark. Har lastet ned shape up appen som jeg syns er veldig kjekk.

Så langt ser det sånn ut:

 

Start: 101

Uke 1: 98,3

Uke 2: 97,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Satser på et sunt kosthold, uten godterier i uka. ( det er faktisk vanskeligere enn man skulle tro! )

Jeg har også en treningsplan for meg selv, ca 1/2 time hver dag. Treningsvideo 30 days shred, svømme 1 dag, pilates 1 dag, jogge 1 dag og gå 1 dag. Håpet variert og kort trening gjør at jeg klarer å gjennomføre det!

 

Begynte på på 85 kg for et par uker siden. (165 høy)

 

Første mål, 80 innen jeg begynner å jobbe, 14 august.

 

Fremtidsmål: 65 kg ved bursdagen min, slutten av februar. ( det kan jeg aldri huske å ha veid. Veide 73 en gang, for 13 år siden og var egentlig ganske fornøyd da, men det er lenge siden, så vi får se når jeg kommer dit. Følte meg da fortsatt litt stor, men ikke tykk sånn som nå.)

 

Jeg er så glad for denne tråden, heia oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært helt oppe i 99 kg, men kom meg nedover til der jeg er nå. Har nå et barn på 8 mnd så har ikke slanket meg aktivt på 1.5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

160 høy

68 kg, spinkel kroppsbygning med smale skuldre og tynne legger. Ser derfor lett overvektig ut i og med at alt legger seg på mage og rumpe.

Ned til 57.

Mål: 3 kg innen 1. september!

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

P.s

Satser på en lavkarbovariant med grønnsakssmoothie morgen og kveld.

Lunsj og middag med mye grønt og proteiner som fisk, kylling og litt kjøtt.

Vet jeg må ha noe knask og skal hamstre litt soyanøtter o.l.

Har hørt om 5:2 dietten, men vet lite om den. Hva går den ut på?

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

5:2 dietten går ut på at man faster 2 ganger i uken,og spiser nomalt de andre dagene!

Lurt å ta feks fasten mandag og torsdag,og de 2 dagene kan man bare spise max 500 kallorier.

Dette skal vist være kjempebra for kroppen,og man raser ned i vekt på en god måte! Lyst å prøve :-)

 

Anonymous poster hash: 43d32...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Jeg er med :)

 

Sliter litt med motivasjonen, men kanskje jeg kan bli litt gira her :)

 

Veier ca 90 kg tror jeg, har ikke vekt her nå. Jeg ønsker å gå ned 20 kg, men første mål er 85 kg :)

 

Skal prøve endre på spisevanene mine, b.l.a :

  • spise oftere og mindre porsjoner
  • godteri og brus kun i helgen (kommer til å bli vanskelig siden jeg er veldig glad i cola og chips)
  • spise mer frukt og grønnsaker (utfordring siden jeg ikke er så glad i grønnsaker)
  • kutte ned på pasta, poteter og ris (spiser alt for mye pasta :(

Tenkte å finne frem rokkeringen min igjen, gå tur og kanskje prøve meg på 30 days shred igjen og :huh:

 

Noen med tips til hva jeg kan bytte ut poteter og pasta med, utenom salat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

160 høy

68 kg, spinkel kroppsbygning med smale skuldre og tynne legger. Ser derfor lett overvektig ut i og med at alt legger seg på mage og rumpe.

Ned til 57.

Mål: 3 kg innen 1. september!

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

P.s

Satser på en lavkarbovariant med grønnsakssmoothie morgen og kveld.

Lunsj og middag med mye grønt og proteiner som fisk, kylling og litt kjøtt.

Vet jeg må ha noe knask og skal hamstre litt soyanøtter o.l.

Har hørt om 5:2 dietten, men vet lite om den. Hva går den ut på?

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

 

Grønnsakssmoothie har jeg aldri prøvd. Hva har du i den?

 

Anonymous poster hash: a0922...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :)

 

Sliter litt med motivasjonen, men kanskje jeg kan bli litt gira her :)

 

Veier ca 90 kg tror jeg, har ikke vekt her nå. Jeg ønsker å gå ned 20 kg, men første mål er 85 kg :)

 

Skal prøve endre på spisevanene mine, b.l.a :

  • spise oftere og mindre porsjoner
  • godteri og brus kun i helgen (kommer til å bli vanskelig siden jeg er veldig glad i cola og chips)
  • spise mer frukt og grønnsaker (utfordring siden jeg ikke er så glad i grønnsaker)
  • kutte ned på pasta, poteter og ris (spiser alt for mye pasta :(
Tenkte å finne frem rokkeringen min igjen, gå tur og kanskje prøve meg på 30 days shred igjen og :huh:

 

Noen med tips til hva jeg kan bytte ut poteter og pasta med, utenom salat?

Linser, kikerter, bønner. Kokt blomkål.

 

Anonymous poster hash: a5d3a...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fredag, og jeg har veid meg, det skal jeg gjøre hver fredag fremover tenkte jeg.

 

Fredag: 26. juli: 82,4 kg

 

Gleder meg til å se det tallet gå nedover altså. Var i byen en tur i går og speilet meg i butikkvinduene, ikke akkurat fornøyd med det jeg kunne se der...

 

Denne helga er siste helga i ferien min, og det blir et bursdagsselskap, så det blir nok noen utskeielser. Men jeg skal holde meg innenfor normale porsjoner også starter jeg for fullt til mandag. Neste fredag håper jeg vekten har krympet litt.

 

Tenkte i utgangspunktet at dagene mine skulle se omtrent slik ut:

Frokost: 0,0% yoplait yoghurt med havregryn og noen rosiner.

Lunsj: 2-3 knekkebrød med fettfattig proteinrikt pålegg.

Mellommåltid: Frukt eller knaske-grønnsaker.

Middag: En porsjon med normal familievennlig hverdagsmat.

Kvelds: Der må jeg nok se an dagen, er jeg veldig sjesken blir det kanskje bær med vaniljekesam på, ellers vil jeg prøve satse på et knekkebrød e.l.

 

Jeg vil ikke på en kur jeg ikke kan leve med på sikt, sånn dagene mine blir nå er sånn de skal se ut i fremtiden, da vil jeg forhåpentligvis finne en idealvekt jeg kan leve med samtidig som jeg har et kosthold jeg kan leve med.

 

Jeg MÅ klare det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Utgangspunktet mitt er litt bedre enn jeg trodde

 

Fredag 26 juli : 87,3 kg  - første mål 85 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 cm

69 kg

 

Første mål 65kg til september

Tenkte også kutte all godis ol. :-)

Sviske er en god erstatning til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lastet ned Shape up appen, den ser jo kjempefin ut. Skal teste den den neste uka. Har akkurat loggført kålroten jeg sitter å gnager på og skannet kaffekoppen fra kapselmaskina. Genialt :)

 

Dere andre som har den, har dere lastet ned gull utgaven eller har dere gratis varianten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg. 82.2 , så det er faktisk hele 1.8 kg ned :)

hyggelig med en bra start! Det er vel endel vann vil jeg tro. Blir redd for å mislykkes jeg da, når jeg får en god start, men skal gjøre som jeg gjorde denne uka, spise sunt og regelmessig, kun lørdagsgodteri, og trene/bevege meg hver dag så håper jeg det fortsetter.

 

Kun 2.3 kg til jeg veier "noe med 70" -har lyst til det ja :)

 

Ønsker dere ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg få bli med her? :)

 

Jeg har 5-7 kg jeg ønsker å gå ned.

Er 168 cm høy

veier 64-65 kg.

 

Jeg er nok ikke direkte tjukk, men i forhold til fasong og beinbygning har jeg noen kilo for mye.

Jeg har tidligere slanket med 20 og 10 kg. Kan ikke begripe hvordan jeg klarte det...

 

Jeg var med i Vektklubb tidligere. Og der hadde de sånne veietråder. Er det noe for oss her inne? :)

 

Sol-regn-latter: så flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg melder meg her inne jeg og hvis det er greit for dere:-)

Jeg vet ikke hva jeg veier for tiden, men er ganske sikker på at jeg veier et tresifret beløp:-( har vært nede i 63 kg en gang, men det er snart 9 år siden..

Ønsker å gå ned til jeg ser 70 et eller annet på vekta, men tror nok jeg må sette meg et delmål på 92 kg som jeg veide da jeg ble gravid.

Jeg har en kraftig beinbygning, så når jeg veide 63 kg så jeg sykelig ut, så i all hovedsak er sluttmålet mellom 0-75kg.

Er 170 på strømpeleste, så det sier seg selv at jeg er alt for tung i.f.t høyden..

Jeg kommer også til å få en del motstand fra samboer på dette, så jeg trenger all støtte jeg kan få..

 

Hilsen hi i "ønsker å gå ned i vekt" tråden fra anonym.

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...