Gå til innhold

Andre på 42 som forsøker å bli gravide her inne?


Graciegirl

Anbefalte innlegg

Bor i en større by og innser at jeg ikke er det eneste på 42 som prøver på baby. Men, det er nå litt rart uansett hvordan jeg snur og vender på det :)

Enkelte dager tenker jeg at jeg takler en eventuell graviditet helt fint, mens andre dager lurer jeg på om jeg (vi) er helt koko som gjør dette.

Fikk nummer en som 35 åring - og har aldri følt meg "gammel" på noen måte.

 

Andre i samme båt?! Har ikke testa meg på noen måte, så vet ikke hvor fertil jeg er lenger. Hadde en MA i 2012, så regner med at det er litt håp ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt, bittelitt i samme båt, bortsett fra at jeg er gravid pr dags dato, så skal det jo bare holde. Førstemann kom da jeg var 37 og jeg er nå 40, så innimellom føler jeg meg også kokko. Mange barndomsvenninner - de fleste - har barn i konfirmasjonsalder nå, og her står jeg på "scratch" og skal kansje snart igang igjen med bleieskift. Er 6+0 idag så det er enda tidlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Gratulerer så masse til deg :)

Kjenner igjen dette med at venner har eldre barn. Har venninner med tenåringer og skolebarn. Noen har også fått etterpåslengere, men de kom jo omtrent samtidig som min første!

 

Håper virkelig babyen klorer seg fast og at alt går bra. Tok det lang tid før du ble gravid første/andre gang?

 

Klem fra HI



Anonymous poster hash: 24a7b...811
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - er 42 og ønsker meg veldig et barn til! Men ser ikke ut til at mannen vil :(

 

Lykke til til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er 43 og var nylig gravid, men det endte med en MA. Har tenkt å prøve på nytt.

Det var leit å høre, Mammabjoern. Krysser fingrene for at det går bedre neste gang. Har du barn fra før?

 

Klem fra HI

 

Anonymous poster hash: 24a7b...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei - er 42 og ønsker meg veldig et barn til! Men ser ikke ut til at mannen vil :(

 

Lykke til til dere!

 

Det er jo en utfordring! Jeg trodde ikke min mann ville heller, men han overrasket meg. Sa til han at jeg ville ha en avklaring innen en gitt dato og regnet med at svaret ville bli nei. Klarte, for en gangs skyld, å holde kjeft underveis. Gjett hvem som ble overrasket når mannen hadde tenkt lenge og vel?

Akkurat dette med barn er jo så vankelig. Dersom man ikke blir enige så kan man jo ikke få et halvt barn, for å møtes på midten!

 

Klem,

HI

 

Anonymous poster hash: 24a7b...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er foreløbig 41 . Fikk en sønn i 2009. Hadde en Ma i 2011. og en nå . Merkelig har vi ikke gitt opp enda. Er gjerne med på en tråd for oss som er bikket 40 og prøver igjen. Godt og ha noen i samme situasjon som bækker hverandre opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Er 41. Fikk første da jeg var 31 (med hjelp). Nr. 2 kom 10 år senere (med hjelp). Nr 2 er med ny mann. Nr 2 er bare 7 mnd, men vi har begynt å diskutere om vi skal prøve igjen...galskap??? Både nei og ja. Svangerskapet med nr 2 var MYE bedre enn nr 1. Jeg trente faktisk helt opp til fødselen med nr 2 og la på meg halvparten av vekten sammenlignet med første. Jeg tok av vekten med nr 2 i løpet av mye kortere tid og :-) 

 

Forholdet denne gangen er MYE bedre enn da jeg fikk nr 1, og jeg har en mann som er helt fantastisk, som tar sin del av alt, og er der for meg og bryr seg om meg. Så utgangspunktet for flere barn er og annerledes nå enn da jeg fikk barn da jeg var i 30 årene.

 

Men jeg må og tenke litt på det økonomiske (selv om vi klarer oss fint), så jeg vil gjerne jobbe litt først for å opptjene nye rettigheter, noe som betyr at vi kanskje skal prøve igjen etter jul. Det er jo ikke sikkert vi lykkes med første forsøk heller. Sist gang gikk det på andre forsøket.

 

Kanskje vi kan holde kontakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten. Blir 40 senere i år og prøver på søsken til 2,5-åringen. Hadde jeg fått det som bestilt så hadde 2. Mann kommet nå før 40, men sånn blir det ikke. Har mange rundt oss med småbarn, men de er gjerne 5-10 år yngre... Føler meg av og til litt ferdig med baby, men "ofrer alt" for at gutten skal få søsken. Trur jeg er ganske fertil ennå. Fikk hvertfall 20 egg på halvparten av beregnet tid sist IVF-forsøk. Nå har vi 2 sjanser igjen på fryseforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er snart 42, holder på med ivf, første forsøk. Alle mine venninner har barn som er i nærheten av konfirmasjons alderen, og jeg har planer om bleieskift. Lykke til med din jakt på en liten en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 41 og ønsker så gjerne en til.. Mannen er i tenkeboksen... Jeg mistet lille Rose i uke 21 25. Januar 2012, hun va så syk at jeg måtte avbryte svangerskapet:((( har i tillegg hatt fem Ma/sa, fire fra mai 2012-februar 2013:( drivkraften er sterkere enn noen sinne på å gi Selma et søsken!!! Blir gjerne med på tråden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 og ønsker så gjerne en til.. Mannen er i tenkeboksen... Jeg mistet lille Rose i uke 21 25. Januar 2012, hun va så syk at jeg måtte avbryte svangerskapet:((( har i tillegg hatt fem Ma/sa, fire fra mai 2012-februar 2013:( drivkraften er sterkere enn noen sinne på å gi Selma et søsken!!! Blir gjerne med på tråden!!

trist at lille ikke kunne leve mer :( lykke til med tenking til både deg og mannen.. ikke lett for mannen heller når han vet hva du går gjennom ved å miste.. forstår godt at du vil ha en til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte 40 i mai, og har 3 døtre mellom 12 og 18 fra tidligere ekteskap. Var fast bestemt på at det ikke skulle bli noen flere barn, helt til jeg møtte mannen på 35 som var uten barn... Nå prøver vi og er utrolig spente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte 40 i mai, og har 3 døtre mellom 12 og 18 fra tidligere ekteskap. Var fast bestemt på at det ikke skulle bli noen flere barn, helt til jeg møtte mannen på 35 som var uten barn... Nå prøver vi og er utrolig spente!

spennende :-) vi og prøver aktivt nå fra sept.. det kan ha skjedd noe i august da jeg kuttet pillen, men tror ikke det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 'bare' 41, men er vel snart 42 og prøver :P Har forsøkt på nr tre siden juni 2011, men ser ut til at den lar vente på seg... Selv om alt ser ut til å være tipp topp både hos mannen og meg, med en AMH på 35!!!

 

Ønsker oss alle lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 her , og har prøvd på nr to siden høsten 2011. Har hatt en ma i 2011 og en nå i juli . Men har hørt at man ikke skal gi opp. ;) Er født sta og med en tro på at alt ordner seg til sist . ;) Fikk en litt dum og unødvendig komentar av svigers i sommer , som egentlig burde ha knekt meg ! Er ikke i overgangs alderen enda ! Har erfart at i en sårbar situasjon er det best og holde seg med de som gjør en godt . Ikke gi opp damer . ;) Det har ikke jeg gjort enda !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lenger prøver, da jeg har en bitteliten spire på vei! Forrige ble født i november -11, og vi har prøvd på en til siden da. Vi skulle bare prøve ut denne sommeren, og så satt den på aller siste forsøk. Det er håp jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lenger prøver, da jeg har en bitteliten spire på vei! Forrige ble født i november -11, og vi har prøvd på en til siden da. Vi skulle bare prøve ut denne sommeren, og så satt den på aller siste forsøk. Det er håp jenter :)

Gratulerer! :D Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. I en alder av 45 prøver vi nå på nr. 2. Helt fantastisk og jeg både gruer og gleder meg. Førstemann er så vidt blitt 4 år og han fikk vi på første forsøk. Nå er vi altså inne i første prøveperioden og på 9dpo har jeg allerede klart å brenne av 2 tester (blendahvite). Ønsker alle flotte damer her lykke til:-))..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fine damer.

 

Jeg må innrømme at jeg har gått i tenkeboksen. Etter at sønnen har startet førsteklasse har jeg blitt så opptatt av at jeg vil være 50 neste gang jeg har en førsteklassing, dersom jeg blir gravid nå snart. Det kjennes veldig, veldig rart ut å skulle være så voksen.

Ser jo at det er mange modne foreldre rundt oss på skolen, men jeg tviler på at mange har bikket 45.

 

Dette er ikke ment som kritikk. Mer et hjertesukk om at jeg plutselig har blitt så opptatt av alder. Hvordan takler dere andre disse tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...