Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Nå er veslejenta 6 mnd, og til mandag begynner hun i bhg.

• Logg inn for å svare
30 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 13:19

Setter ting på spissen litt, mer jeg var hos legen i går og min lege var nettop tilbake på jobb etter hele 3 mndrs permisjon. Der jeg bor er det helt vanlig. Men der er det også et særskilt tilbud til de minste, babyer er ikke satt i grupper sammen med 2-3 åringer men i rene babygrupper med flere voksnemog fokus på ro og omsorg.

Lett å glemme at permisjonsordningen i Norge er fantastisk bra og at det er et tilbud, ikke en plikt.

Eneste jeg stusser over er hvorvidt det finnes barnehager med tilbud til så små babyermi Norge, for de jeg kjenner tar ikke barn under 10 mndr av praktiske årsaker.

Anonym poster: 3c7a07fca28946228b68c755b619872d

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 13:23

Stakkars baby!! :-(

Hvorfor i alle dager skal mor være hjemme i permisjon, mens baby skal i barnehage??

Her vi bor har ikke barnehagene lov til og ta inn barn under 10 mnd

Anonym poster: 1c889a8097b7266ab910925b38cff75a

#23 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 609 Innlegg:

Skrevet i dag, 13:30

Vis innleggAnonym bruker skrev i dag, 12:55:

Vis innleggAnonym bruker skrev i dag, 12:50:

Bare for å sette perspektiv på ting:
Ei venninne av meg kommenterte nettopp på ei amerikansk venninne på facebook. Den amerikanske jenta skulle tilbake på jobb imåra, etter permisjon. Den var på 6 uker. Det blir nå (nesten, iallefall) folk av de som bor i USA og...!

HI: Det går nok bra :) Bare ha en god dialog med barnehagepersonalet underveis :)

Anonym poster: a88ecb0425da4dd1e0e8408bddd2bd4a

Nei, det blir ikke folk av de som bor i USA... :P Akkurat DET kan du ikke bruke som argument altså. USA er helt retarderte når det gjelder helsetilbud og mye annet.
Og nei, jeg synes ikke dette blir troverdig i det hele tatt når mor her ikke kan skrive årsaken til at barnet skal i barnehage så tidlig og heller ikke hvilken barnehage det gjelder, da hun tross alt skriver som anonym!

Anonym poster: 32c6f0e089f2d5b53b3cb4141e66e158

Hvorfor snakker (skriver) du som hi har plikt til å fortelle hvorfor hun sender barnet i bhg?

Jeg regner med at det er en overveielse hun har tatt etter den situasjonen hun er i og vi har ingenting med å dømme om det er god nok grunn eller ikke.

6 mnd er veldig tidlig å være fra hovedomsorgspersonen i flere timer, men et så lite barn sover også mye, så hvis det har litt korte dager går det sikkert bra.

Jeg har ingen erfaring med å sende så små barn i bhg, men mtp at Norge er et av landene i verden med lengst sv.perm så blir det jo folk av de som bor i andre land og ikke har mulighet til å være hjemme i et år.

Og her jeg bor vet jeg om at de har begynt barn på 4 mnd, så det finnes flere bhg som tar imot så små barn.

#24 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 13:39

Vis innleggAnonym bruker skrev i dag, 12:55:

Ei venninne av meg kommenterte nettopp på ei amerikansk venninne på facebook. Den amerikanske jenta skulle tilbake på jobb imåra, etter permisjon. Den var på 6 uker. Det blir nå (nesten, iallefall) folk av de som bor i USA og...!

HI: Det går nok bra Postet bilde Bare ha en god dialog med barnehagepersonalet underveis Postet bilde

Nei, det blir ikke folk av de som bor i USA... Postet bilde Akkurat DET kan du ikke bruke som argument altså. USA er helt retarderte når det gjelder helsetilbud og mye annet.
Og nei, jeg synes ikke dette blir troverdig i det hele tatt når mor her ikke kan skrive årsaken til at barnet skal i barnehage så tidlig og heller ikke hvilken barnehage det gjelder, da hun tross alt skriver som anonym!

Anonym poster: 32c6f0e089f2d5b53b3cb4141e66e158

Den gang jeg var liten hadde mamma bare 3 md permisjon før jeg ble sendt i barnehage.
Og jeg er idag en voksen dame uten noen psykiske problemer som skyldes at jeg ble adskilt det meste av dagen fra mamma i en tidlig alder. Elsker mamma mye og husker ikke noen ting fra den gang - så å skulle være borte fra mamma fulle dager kommer ikke til å ødelegget et barn for livet.

Og jo, der blir fine folk av amerikanere. Kjenner masse som er helt fantastiske mennesker som er født og oppvokst i USA.

Anonym poster: 9ec9b0a3170cbab3819573aaae33a851

#25 Violeta Violeta

Violeta Violeta

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 382 Innlegg:

Skrevet i dag, 13:59

Stakkars barn som må begynne i barnehagen så tidlig!! Da har de ingenting i barnehage å gjøre, mener jeg. Og så skaø du være hjemme i permisjon?? Blir jo for dumt..
Æ verden blitt gal elle æ dæ bare mæg?
Kaizers<3

#26 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 14:02

Vis innleggVioleta Violeta skrev i dag, 13:59:

Stakkars barn som må begynne i barnehagen så tidlig!! Da har de ingenting i barnehage å gjøre, mener jeg. Og så skaø du være hjemme i permisjon?? Blir jo for dumt..

Hvem spurte deg?

Anonym poster: 965ab3020e0fd389b61bf72f250a70d1

#27 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 14:12

Vis innleggAnniepannie skrev i dag, 12:12:

HVorfor i all verden skal hun i bhg om du fortsatt er hjemme i permisjon?

Hva har det med saken å gjøre? Kanskje hun er syk? kanskje hun har et eget firma og må jobbe noen timer hver dag, selv i permisjonen?

Vis innleggAnonym bruker skrev i dag, 13:23:

Hvorfor i alle dager skal mor være hjemme i permisjon, mens baby skal i barnehage??

De er jo helt tragisk, all den tid mor nå bare har knappe 7 måneder i 100%. Jeg vet at det provoserer dere rødstrømper veldig, men det er altså ikke alle familier det passer for at far tar ut permisjon. Da må babyen i barnehage eller til dagmamma fra den er 7 måneder. Hurra for feminismen :(

Anonym poster: a13618f88086da7712926cff8335267e

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 14:30

Vis innleggAnonym bruker skrev i dag, 14:12:

Vis innleggAnniepannie skrev i dag, 12:12:

HVorfor i all verden skal hun i bhg om du fortsatt er hjemme i permisjon?

Hva har det med saken å gjøre? Kanskje hun er syk? kanskje hun har et eget firma og må jobbe noen timer hver dag, selv i permisjonen?

Vis innleggAnonym bruker skrev i dag, 13:23:

De er jo helt tragisk, all den tid mor nå bare har knappe 7 måneder i 100%. Jeg vet at det provoserer dere rødstrømper veldig, men det er altså ikke alle familier det passer for at far tar ut permisjon. Da må babyen i barnehage eller til dagmamma fra den er 7 måneder. Hurra for feminismen Postet bilde

Anonym poster: a13618f88086da7712926cff8335267e

Ikke å forglemme at noen ikke har krav på foreldrepermisjon og derfor må leve av engangsstønad i "permisjonen". Hvor mange måneder kan mamma da innvilge seg selv permisjon før pengene er brukt og hun må i jobb.

Anonym poster: 9ec9b0a3170cbab3819573aaae33a851

#29 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 14:46

Vis innleggVåryr ✿ skrev i dag, 12:27:

Vis innleggAnne-B. skrev i dag, 12:16:

Det er ingen av dere som har noe som helst med hvorfor hun velger å gjøre slik som hun gjør. Hun spør etter råd, så se til å holde dere til saken.

Vår minste begynte i bhg da hun var 7 mnd, av årsaker jeg godt kunne gjort rede for, hadde det ikke vært for alle snerpene her inne. Som du skrev selv, det måtte bare bli slik for vår del og.

Korte dager den første tida er lurt, men gradvis tilvenning. I vår barnehage var de flinke til å regulere dette. Vår erfaring er at det gikk helt fint. Det kommer selvfølgelig an på hvordan barnet er, men jeg ønsker dere lykke til og håper at jenta tar det fint. :)
Jeg syns ikke det er rart vi reagerer, når man sender en baby på 6 mnd i barnehagen. Mens man er hjemme selv. Er man syk kan far overta permisjonen.

Jeg forstår (hvis jeg legger godviljen til) at man noen ganger må sende en 6-7 mnd gammel baby i barnehage. Men er mor syk, kan far overta permisjonen også. Og har man problemer man vet om før man blir gravid, så bør man revurdere i det hele tatt å få barn. Å få barn er ikke en menneskerett. Man skal være i stand til å ta vare på de også.

Men du har et godt poeng i at vi vet ikke bakgrunnen for avgjørelsen.
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men hva hvis mor er syk, og far ikke er inne i bildet???

Anonym poster: 9d222b8672a00b0c5e659c46db92f52d

#30 Mamma`n til Will& Ailo

Mamma`n til Will& Ailo

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 285 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet i dag, 15:23

Jeg jobbet i en bhg en gang og der var det en baby på 6 mnd og nevøen min begynte i bhg når han var 8 mnd. Er få land i verden som har så gode permisjonsregler som Norge. Mannen min jobbet i et stort amerikansk firma og der var det en som måtte tilbake i jobb 7 dager etter fødsel.

Du har helt sikkert gode grunner hi, drit i hva de mener her inne ..
Hele verden er min lekeplass.http://heidisbryllup.blogg.no/

#31 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 558 Innlegg:

Skrevet i dag, 16:10

HI: Det går nok bra Postet bilde Bare ha en god dialog med barnehagepersonalet underveis Postet bilde

Hva er greia med å gjøre narr av amerikanere? Jeg er gift med en amerikansk professor, og ALLE jeg har truffet der borte er intelligente og hyggelige mennesker. Skjerp deg!

Anonym poster: 612587706db2b565d05ecc1377a74703