Nå er veslejenta 6 mnd, og til mandag begynner hun i bhg.
Opprettet av
Anonym bruker
, i dag, 11:46
30 svar til dette emnet
Skrevet i dag, 13:19
Setter ting på spissen litt, mer jeg var hos legen i går og min lege var nettop tilbake på jobb etter hele 3 mndrs permisjon. Der jeg bor er det helt vanlig. Men der er det også et særskilt tilbud til de minste, babyer er ikke satt i grupper sammen med 2-3 åringer men i rene babygrupper med flere voksnemog fokus på ro og omsorg.
Lett å glemme at permisjonsordningen i Norge er fantastisk bra og at det er et tilbud, ikke en plikt.
Eneste jeg stusser over er hvorvidt det finnes barnehager med tilbud til så små babyermi Norge, for de jeg kjenner tar ikke barn under 10 mndr av praktiske årsaker.
Anonym poster: 3c7a07fca28946228b68c755b619872d
Lett å glemme at permisjonsordningen i Norge er fantastisk bra og at det er et tilbud, ikke en plikt.
Eneste jeg stusser over er hvorvidt det finnes barnehager med tilbud til så små babyermi Norge, for de jeg kjenner tar ikke barn under 10 mndr av praktiske årsaker.
Anonym poster: 3c7a07fca28946228b68c755b619872d
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet i dag, 13:23
Stakkars baby!! :-(
Hvorfor i alle dager skal mor være hjemme i permisjon, mens baby skal i barnehage??
Her vi bor har ikke barnehagene lov til og ta inn barn under 10 mnd
Anonym poster: 1c889a8097b7266ab910925b38cff75a
Hvorfor i alle dager skal mor være hjemme i permisjon, mens baby skal i barnehage??
Skrevet i dag, 13:30
Anonym bruker skrev i dag, 12:55:
Anonym bruker skrev i dag, 12:50:
Bare for å sette perspektiv på ting:
Ei venninne av meg kommenterte nettopp på ei amerikansk venninne på facebook. Den amerikanske jenta skulle tilbake på jobb imåra, etter permisjon. Den var på 6 uker. Det blir nå (nesten, iallefall) folk av de som bor i USA og...!
HI: Det går nok bra
Bare ha en god dialog med barnehagepersonalet underveis 
Anonym poster: a88ecb0425da4dd1e0e8408bddd2bd4a
Ei venninne av meg kommenterte nettopp på ei amerikansk venninne på facebook. Den amerikanske jenta skulle tilbake på jobb imåra, etter permisjon. Den var på 6 uker. Det blir nå (nesten, iallefall) folk av de som bor i USA og...!
Nei, det blir ikke folk av de som bor i USA...
Og nei, jeg synes ikke dette blir troverdig i det hele tatt når mor her ikke kan skrive årsaken til at barnet skal i barnehage så tidlig og heller ikke hvilken barnehage det gjelder, da hun tross alt skriver som anonym!
Anonym poster: 32c6f0e089f2d5b53b3cb4141e66e158
Hvorfor snakker (skriver) du som hi har plikt til å fortelle hvorfor hun sender barnet i bhg?
Jeg regner med at det er en overveielse hun har tatt etter den situasjonen hun er i og vi har ingenting med å dømme om det er god nok grunn eller ikke.
6 mnd er veldig tidlig å være fra hovedomsorgspersonen i flere timer, men et så lite barn sover også mye, så hvis det har litt korte dager går det sikkert bra.
Jeg har ingen erfaring med å sende så små barn i bhg, men mtp at Norge er et av landene i verden med lengst sv.perm så blir det jo folk av de som bor i andre land og ikke har mulighet til å være hjemme i et år.
Og her jeg bor vet jeg om at de har begynt barn på 4 mnd, så det finnes flere bhg som tar imot så små barn.
Skrevet i dag, 13:39
Anonym bruker skrev i dag, 12:55:
Nei, det blir ikke folk av de som bor i USA...
Og nei, jeg synes ikke dette blir troverdig i det hele tatt når mor her ikke kan skrive årsaken til at barnet skal i barnehage så tidlig og heller ikke hvilken barnehage det gjelder, da hun tross alt skriver som anonym!
Anonym poster: 32c6f0e089f2d5b53b3cb4141e66e158
Den gang jeg var liten hadde mamma bare 3 md permisjon før jeg ble sendt i barnehage.
Og jeg er idag en voksen dame uten noen psykiske problemer som skyldes at jeg ble adskilt det meste av dagen fra mamma i en tidlig alder. Elsker mamma mye og husker ikke noen ting fra den gang - så å skulle være borte fra mamma fulle dager kommer ikke til å ødelegget et barn for livet.
Og jo, der blir fine folk av amerikanere. Kjenner masse som er helt fantastiske mennesker som er født og oppvokst i USA.
Anonym poster: 9ec9b0a3170cbab3819573aaae33a851
Skrevet i dag, 13:59
Stakkars barn som må begynne i barnehagen så tidlig!! Da har de ingenting i barnehage å gjøre, mener jeg. Og så skaø du være hjemme i permisjon?? Blir jo for dumt..
Æ verden blitt gal elle æ dæ bare mæg?
Kaizers<3
Kaizers<3
Skrevet i dag, 14:12
Anniepannie skrev i dag, 12:12:
HVorfor i all verden skal hun i bhg om du fortsatt er hjemme i permisjon?
Hva har det med saken å gjøre? Kanskje hun er syk? kanskje hun har et eget firma og må jobbe noen timer hver dag, selv i permisjonen?
Anonym bruker skrev i dag, 13:23:
De er jo helt tragisk, all den tid mor nå bare har knappe 7 måneder i 100%. Jeg vet at det provoserer dere rødstrømper veldig, men det er altså ikke alle familier det passer for at far tar ut permisjon. Da må babyen i barnehage eller til dagmamma fra den er 7 måneder. Hurra for feminismen
Anonym poster: a13618f88086da7712926cff8335267e
Skrevet i dag, 14:30
Anonym bruker skrev i dag, 14:12:
Anniepannie skrev i dag, 12:12:
HVorfor i all verden skal hun i bhg om du fortsatt er hjemme i permisjon?
Hva har det med saken å gjøre? Kanskje hun er syk? kanskje hun har et eget firma og må jobbe noen timer hver dag, selv i permisjonen?
Anonym bruker skrev i dag, 13:23:
De er jo helt tragisk, all den tid mor nå bare har knappe 7 måneder i 100%. Jeg vet at det provoserer dere rødstrømper veldig, men det er altså ikke alle familier det passer for at far tar ut permisjon. Da må babyen i barnehage eller til dagmamma fra den er 7 måneder. Hurra for feminismen
Anonym poster: a13618f88086da7712926cff8335267e
Ikke å forglemme at noen ikke har krav på foreldrepermisjon og derfor må leve av engangsstønad i "permisjonen". Hvor mange måneder kan mamma da innvilge seg selv permisjon før pengene er brukt og hun må i jobb.
Anonym poster: 9ec9b0a3170cbab3819573aaae33a851
Skrevet i dag, 14:46
Det er ingen av dere som har noe som helst med hvorfor hun velger å gjøre slik som hun gjør. Hun spør etter råd, så se til å holde dere til saken.
Vår minste begynte i bhg da hun var 7 mnd, av årsaker jeg godt kunne gjort rede for, hadde det ikke vært for alle snerpene her inne. Som du skrev selv, det måtte bare bli slik for vår del og.
Korte dager den første tida er lurt, men gradvis tilvenning. I vår barnehage var de flinke til å regulere dette. Vår erfaring er at det gikk helt fint. Det kommer selvfølgelig an på hvordan barnet er, men jeg ønsker dere lykke til og håper at jenta tar det fint.
Vår minste begynte i bhg da hun var 7 mnd, av årsaker jeg godt kunne gjort rede for, hadde det ikke vært for alle snerpene her inne. Som du skrev selv, det måtte bare bli slik for vår del og.
Korte dager den første tida er lurt, men gradvis tilvenning. I vår barnehage var de flinke til å regulere dette. Vår erfaring er at det gikk helt fint. Det kommer selvfølgelig an på hvordan barnet er, men jeg ønsker dere lykke til og håper at jenta tar det fint.
Jeg forstår (hvis jeg legger godviljen til) at man noen ganger må sende en 6-7 mnd gammel baby i barnehage. Men er mor syk, kan far overta permisjonen også. Og har man problemer man vet om før man blir gravid, så bør man revurdere i det hele tatt å få barn. Å få barn er ikke en menneskerett. Man skal være i stand til å ta vare på de også.
Men du har et godt poeng i at vi vet ikke bakgrunnen for avgjørelsen.
Anonym poster: 9d222b8672a00b0c5e659c46db92f52d
Skrevet i dag, 15:23
Jeg jobbet i en bhg en gang og der var det en baby på 6 mnd og nevøen min begynte i bhg når han var 8 mnd. Er få land i verden som har så gode permisjonsregler som Norge. Mannen min jobbet i et stort amerikansk firma og der var det en som måtte tilbake i jobb 7 dager etter fødsel.
Du har helt sikkert gode grunner hi, drit i hva de mener her inne ..
Du har helt sikkert gode grunner hi, drit i hva de mener her inne ..
Hele verden er min lekeplass.http://heidisbryllup.blogg.no/
Skrevet i dag, 16:10
Hva er greia med å gjøre narr av amerikanere? Jeg er gift med en amerikansk professor, og ALLE jeg har truffet der borte er intelligente og hyggelige mennesker. Skjerp deg!
Anonym poster: 612587706db2b565d05ecc1377a74703