Gå til innhold

Jeg vil på ferie!


bIomstre

Anbefalte innlegg

Har avsatt tid ( uke 31-32), har penger, men ikke peil på hvor vi vil dra!

 

Vi = 2 voksne, en 5 åring og en 12 åring. Utelukker sør europa pga for varmt, unntak er atlanterhavskysten. Utelukker norden pga usikkerhet i været... Vil ikke ha alt for lang flytider eller for stor tidsforskjell, vil ikke ta malariamedisin. Vil helst fly direkte fra gardermoen, torp eller rygge (over svenskegrensa er også en mulighet).

 

Hvor skal vi dra? Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sug lut

Da sier jeg Skottland! Edinburgh, Glasgow, Inverness, Loch Ness, fantastisk fint å bade på østkysten noen steder, Thurso og båttur til Orknøyene (Skara Brae, Hoy, Magnus-katedralen), Skye, Rannoch Moore, etc etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark?

England?

Tyskland?

Blir Danmark neste år :) Spesifikke steder i Tyskland eller England å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg Skottland! Edinburgh, Glasgow, Inverness, Loch Ness, fantastisk fint å bade på østkysten noen steder, Thurso og båttur til Orknøyene (Skara Brae, Hoy, Magnus-katedralen), Skye, Rannoch Moore, etc etc etc.

Fly til London og så leie bil? Men Skottland er kanskje like ustabilt hva sommervarmen angår som her?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Da sier jeg Skottland! Edinburgh, Glasgow, Inverness, Loch Ness, fantastisk fint å bade på østkysten noen steder, Thurso og båttur til Orknøyene (Skara Brae, Hoy, Magnus-katedralen), Skye, Rannoch Moore, etc etc etc.

Fly til London og så leie bil? Men Skottland er kanskje like ustabilt hva sommervarmen angår som her?...

Jeg har hatt veldig mye shortstid i Skottland, men det er klart det er ikke syden. Men det er det som gjør det levende for meg. Ville ikke flydd til London - kjedelig å bile, hvis ikke dere skal gjøre hele Storbritannia, da. Fly til Newcastle, Edinburgh eller Glasgow.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sug lut

Danmark?

England?

Tyskland?

Blir Danmark neste år :) Spesifikke steder i Tyskland eller England å anbefale?

England: York, Durham, Newcastle, Liverpool - hele nord. Eller Cambridge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Jeg støtter også Skottland, du er vel uansett ikke garantert fint vær og varme hvis dere utelukker Sør-Europa. Men det spørs jo litt på hva dere er ute etter og hva dere vil gjøre i ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Europa ville jeg da valgt Lisboa og området rundt eller Biaritz i Frankrike. Hvis du kan tenke deg noe lenger sør enn Europa, ville jeg reist rett sørover så jeg slapp tidsforskjell siden dere skal være borte i bare to uker. Hva med safari i Zambia, tror det er "kaldt" der i juli, altså rundt 20 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Europa ville jeg da valgt Lisboa og området rundt eller Biaritz i Frankrike.

 

Støtter Lisboa.

 

Kapp Verde da?

 

Kapp Verde er nok temperaturmessig OK, men hva i all verden gjør man der, bortsett fra å snakke portugisisk? Jeg så lenge på Kapp Verde som et alternativ for en tid tilbake, og kom frem til at det er vulkanoppgulp uten noe å se på. Uansett hvor positiv jeg var til å reise dit. Da hadde jeg heller tatt Gambia som er akkurat på samme sted, bare fastlandet. Nydelige strender, og muligheten til å oppleve mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Kult!

Lisboa er fint. Jeg spiste Tidenes Biff på en restaurant ved havna der i sånn ca. november 2003.

Shit i helvete er det SÅ lenge siden..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Kult!

Lisboa er fint. Jeg spiste Tidenes Biff på en restaurant ved havna der i sånn ca. november 2003.

Shit i helvete er det SÅ lenge siden..!?

Det er da slett ikke lenge siden?????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

I Europa ville jeg da valgt Lisboa og området rundt eller Biaritz i Frankrike. Hvis du kan tenke deg noe lenger sør enn Europa, ville jeg reist rett sørover så jeg slapp tidsforskjell siden dere skal være borte i bare to uker. Hva med safari i Zambia, tror det er "kaldt" der i juli, altså rundt 20 grader?

Da skal jeg jaggu sjekke ut Biarritz! Ble jo Portugal i 2013, Spania i 2014, så nå må vel Frankrike stå for tur?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er skadd ser jeg, og drømmer meg nordover om sommeren :P Tror den fineste ferien jeg har hatt noensinne var på Island, og jeg drømmer stadig om å reise tilbake igjen. Bare gi det noen få år nå, så minsten kan få med seg litt, så blir det vel en tur til :) 

 

Ellers er Skottland en vinner i min bok, og Frankrike absolutt. "Litt" i motsatt retning av Biarritz ligger Ile de mont saint michel, vel verdt et besøk! http://no.wikipedia.org/wiki/Mont-Saint-MichelSånn i tilfelle man går seg skikkelig bort og havner oppe i nord... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ms.Pond jeg kunne også tenke meg å dra campingvogna nordover, men det slår enda ikke Kroatia. Både med tanke på at vi vet hva vi får, og at været er så ustabilt og vi vet jo ikke da hva vi går til med campingplasser og slikt. Vi er faktisk litt sånn at vi liker å ta det på sparket. Og veiene er kanskje noe bedre sørover enn nordover.

Jeg har kjørt helt her nede fra Stavanger og helt nord, har familie der litt uti så vi var der når jeg var 6 år. Husker ikke alt, men vi var heldige med været det året. Var innom mange fine plasser og kjørte innom både Sverige og Finland.

Barna er 7 og 9, så om vi planla det måtte det bli om i alle fall et par år, så de kan ha med seg mest mulig av minnene resten av livet. Tviler på vi gjør det mange ganger. Går til Kroatia på 1 - 2 overnattinger, går vel 1 uke til nord med campingvogn :P

 

 

Vi har i alle fall blitt enige om å bestille båt til Danmark i år også, og så dropper vi det neste år om tropevarmen slår til i år også. Vi kan jo alltids kjøre Sørlandet og over Sverige og Danmark og ned. Jeg er jo tross alt veldig glad i å kjøre med campingvogna på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er skadd ser jeg, og drømmer meg nordover om sommeren :P Tror den fineste ferien jeg har hatt noensinne var på Island, og jeg drømmer stadig om å reise tilbake igjen. Bare gi det noen få år nå, så minsten kan få med seg litt, så blir det vel en tur til :) 

 

Ellers er Skottland en vinner i min bok, og Frankrike absolutt. "Litt" i motsatt retning av Biarritz ligger Ile de mont saint michel, vel verdt et besøk! http://no.wikipedia.org/wiki/Mont-Saint-MichelSånn i tilfelle man går seg skikkelig bort og havner oppe i nord...

 

Oh, Mont-Saint-Michel så kult ut! Lagrer det på minnet, takk for tips. Island står på min liste også, og jeg lurer veldig på hvorfor min nærmeste flyplass ikke har flygninger dit i juli, skikkelig dårlig gjort, grmf!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare jeg som er skadd ser jeg, og drømmer meg nordover om sommeren :P Tror den fineste ferien jeg har hatt noensinne var på Island, og jeg drømmer stadig om å reise tilbake igjen. Bare gi det noen få år nå, så minsten kan få med seg litt, så blir det vel en tur til :) 

 

Ellers er Skottland en vinner i min bok, og Frankrike absolutt. "Litt" i motsatt retning av Biarritz ligger Ile de mont saint michel, vel verdt et besøk! http://no.wikipedia.org/wiki/Mont-Saint-MichelSånn i tilfelle man går seg skikkelig bort og havner oppe i nord...

Oh, Mont-Saint-Michel så kult ut! Lagrer det på minnet, takk for tips. Island står på min liste også, og jeg lurer veldig på hvorfor min nærmeste flyplass ikke har flygninger dit i juli, skikkelig dårlig gjort, grmf!

 

 

På toppen av mont-saint-michel ligger (vel, lå i alle fall i mine dager som hobbyturist i området) en fantastisk restaurant som serverer nydelige hvitvinsdampede blåskjell, lokale såvidt jeg vet. Anbefales! 

 

Island holder godt på hemmelighetene sine. Måtte reise via Gardermoen for å ha noen sjanse til å oppleve det, og det til blodpriser. Men mente jeg hørte rykter om at Norwegian flyr til Reykjavik nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare jeg som er skadd ser jeg, og drømmer meg nordover om sommeren :P Tror den fineste ferien jeg har hatt noensinne var på Island, og jeg drømmer stadig om å reise tilbake igjen. Bare gi det noen få år nå, så minsten kan få med seg litt, så blir det vel en tur til :) 

 

Ellers er Skottland en vinner i min bok, og Frankrike absolutt. "Litt" i motsatt retning av Biarritz ligger Ile de mont saint michel, vel verdt et besøk! http://no.wikipedia.org/wiki/Mont-Saint-MichelSånn i tilfelle man går seg skikkelig bort og havner oppe i nord...

Oh, Mont-Saint-Michel så kult ut! Lagrer det på minnet, takk for tips. Island står på min liste også, og jeg lurer veldig på hvorfor min nærmeste flyplass ikke har flygninger dit i juli, skikkelig dårlig gjort, grmf!

 

Kan du ikke bare svippe nord til min nærmeste flyplass, da? SAS flyr nå derfra iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Bare jeg som er skadd ser jeg, og drømmer meg nordover om sommeren :P Tror den fineste ferien jeg har hatt noensinne var på Island, og jeg drømmer stadig om å reise tilbake igjen. Bare gi det noen få år nå, så minsten kan få med seg litt, så blir det vel en tur til :) 

 

Ellers er Skottland en vinner i min bok, og Frankrike absolutt. "Litt" i motsatt retning av Biarritz ligger Ile de mont saint michel, vel verdt et besøk! http://no.wikipedia.org/wiki/Mont-Saint-MichelSånn i tilfelle man går seg skikkelig bort og havner oppe i nord...

 

Oh, Mont-Saint-Michel så kult ut! Lagrer det på minnet, takk for tips. Island står på min liste også, og jeg lurer veldig på hvorfor min nærmeste flyplass ikke har flygninger dit i juli, skikkelig dårlig gjort, grmf!

Kan du ikke bare svippe nord til min nærmeste flyplass, da? SAS flyr nå derfra iallefall!
Man kan nok i grunnen svippe innom hvorsomhelst bare man vil det nok :) Men fant løsningen på mysteriet... Jeg sjekket bare Avinor sine sider, som altså fortalte meg at det flyes direkte herifra, men så gir de info kun 6 mnd frem i tid. Derfor det ikke var noe i juli i avinorkalenderen, he, he.

 

Kjekt å feriedrømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...