Gå til innhold

Hvem irriterer deg i barselgruppa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For min del er det hun supersporty som vil gå tur i 3 timer for å få trim istedenfor at ungene skal få leke og utvikle seg!

 

Anonym poster: 9281b5f3407f911ae8d9049f2d10faa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen. Har vært i tre barselgrupper med veldig ulike mennesker i ulike situasjoner. Jeg syntes det av spennende å få et innblikk i deres hverdag og liv,

Jeg vet, litt partypooper i tråden din, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal irritere seg over alt mulig.

 

Anonym poster: ede3c6fe2818f17b1aaff24046f8178f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som skal overgå alle uansett hva det gjelder. "Da jeg opplevde det og det, så var det my verre/større/sterkere/vondere....osv"

 

Anonym poster: 09dfc7f6fb83dc21455f30dab827faa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som røykte, spiste salami og som konkluderer med at det er ufarlig og hysteri, pga ungen hennes er tilsynelatende normal. Samme type person gir barnet juice som tørstedrikk istedet for vann, og lar ungen kose seg jevnlig med kjeks, mens hun himler med øynene over andre pripne mødre.

 

Anonym poster: b2a23dd8fd2c985f787c69deb11d7a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det hun supersporty som vil gå tur i 3 timer for å få trim istedenfor at ungene skal få leke og utvikle seg!

 

Anonym poster: 9281b5f3407f911ae8d9049f2d10faa8

 

Døgnet har da mer enn 3 timer! Unger har bare godt av å være ute i frisk luft og det er mye igjen av dagen til lek og utvikling selv om man liker å gå lange turer.

Jeg er glad i å gå mye tur selv så jeg ville nok irritert deg noe voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg ikke over noen spesiellt, men fant det irriterende at jeg ikke kunne snakke om hvordan hverdagen vår var i fare for å såre de som slet med lite søvn/matnekt/kolikk og diverse. Var liksom som om at min mening ikke telte siden jeg hadde en "lett" unge.

 

Anonym poster: 2828a1caff2021b0f460e45189aa1c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i en koselig barselgruppe selv, så ingenting å klage over. Men enkelte mammaer er litt sånn "I`m in the room" og må overgå alle andre hele tiden og det kan jeg synes er litt irriterende. Viktig at alle får prate litt og vise litt interesse for de andre sine barn også, ikke bare skryte høyt av sin egen hele tiden.

 

Anonym poster: dfbc18a40ee5bfe9b5dbaa43ec67b19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det kjempe fint i min barselgruppe. Men ser for meg at slike som deg hi er slitsom som må baksnakke og lage drama

 

Anonym poster: 3d0af1f00f0c65376800804a61705890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som irriterer meg på barselgruppen. Er bare to å velge mellom, og de er ganske fornuftige begge to, så vi går godt ilag. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt egentlig.

 

Men OFTE da jeg begynte å prate om noe, spørre hvordan ting gikk, fikk jeg aldri spørsmål i retur.

Så følte bare at jeg "var der" noen ganger, enda det var jeg som dro i gang flere av tingene.

 

hmmm når jeg tenker meg om er det sikkert meg det er noe galt med :/

 

Anonym poster: ec9af31f14561a619b773d5162934c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle. Derfor er jeg ikke med på noen barselgruppe. Jeg har mange venninne som er hjemme i permisjon, bruker heller tiden min på dem.

 

Anonym poster: c611a38c682527668d7ed02c196fdf41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som satt å røyket mens hun hadde sin tre måneders gammel baby på fanget(vi satt ute), ble ikke akkurat min største favoritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tvillinger, så orket ikke barselgruppe. Hadde nok med to små som ikke sov samtidig, umulig å planlegge noe som helst.

 

Anonym poster: a1939de9ca546e527ae14a4816aa6bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun som skal overgå alle uansett hva det gjelder. "Da jeg opplevde det og det, så var det my verre/større/sterkere/vondere....osv"

 

Anonym poster: 09dfc7f6fb83dc21455f30dab827faa8

 

Jeg hadde også en slik person i barselgruppen. Den ene gangen ble helsesøsteren så irritert at hun sa det var helt fysisk umulig :P *rødmer på skrytedamen sine vegne*

 

Anonym poster: 5ffe9b1ff3eaf29acdf399a055a86c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange år siden nå men det var 2 ting som plaget meg. Det var hun som mente jeg ikke visste hva det ville si å være i fødsel siden jeg hadde hatt ks.

Jeg hadde da fortalt at jeg hadde katastrofesnitt etter å ha vært i fødsel i et døgn.

Men nei jeg hadde tatt ks så jeg visste ingenting om hvordan det var å ha rier også videre................

 

Og så var det at et par tok styring og skulle bare gjøre super sporty ting i møtene, gå turer som varte 2-3 timer og mamma gym. Jeg slet enda med sterk bekkenløsning og kunne ikke bevege meg så mye før jeg var ødelagt. Og ei til slet med mye fysisk aktivitet men det var ingen som ville møte på roligere ting så vi følte oss litt skvisa ut. Så ble ikke lange stunden i barselgruppe for hverken meg eller henne. Men vi to ble godt kjent da

 

Anonym poster: ac8e0662e8e2ec6cd71d3038c947057c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Har likt alle i de barselgruppene jeg har vært i :)

 

Anonym poster: 827d76a0dd921d5607d40e2e5951fb54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!

I min første barselgruppe var det to som hadde barn fra før, og de var veldig enige i at vi andre ikke kunne noen ting i forhold til dem. Noe de sikkert hadde rett i, men de trengte ikke si det så høyt hele tiden.

 

I den andre gruppen var vi 9 jenter som alle er like flotte, og vi holder fortsatt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det hun supersporty som vil gå tur i 3 timer for å få trim istedenfor at ungene skal få leke og utvikle seg!

 

Anonym poster: 9281b5f3407f911ae8d9049f2d10faa8

 

Døgnet har da mer enn 3 timer! Unger har bare godt av å være ute i frisk luft og det er mye igjen av dagen til lek og utvikling selv om man liker å gå lange turer.

Jeg er glad i å gå mye tur selv så jeg ville nok irritert deg noe voldsomt.

 

Men barselgruppen er jo ikke sammen hele døgnet, så da er det jo kanskje greit å bruke de timene på at barna kan få leke sammen?

 

Anonym poster: d4ca230e8bbe0e04dba73b2df9671771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Barselgruppa mi er gull verd! Vi er en blandet gruppe mtp alder, erfaring og yrke men vi har funnet tonen og ingen tar mer plass enn andre.

 

For meg som stort sett har venner som er ferdig med småbarn, så jeg er takknemlig for å ha noen å diskutere bæsjebleier og søvnrutiner med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tilføye at jeg var i barselgruppe med ei en gang som ville trille hver gang vi skulle møtes.. Og hennes unge grein hver gang, alltid misfornøyd! Og det smittet selvfølgelig over på våres unger også.. Vi ble så irritert en gang at vi gikk fra henne :P Ble slutt på grininga for våres barn da iallfall...

 

Anonym poster: c611a38c682527668d7ed02c196fdf41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermammaen som gjør alt etter boken, og hele tiden spør og graver om din unge kan ditt og datt. og man kan nesten kjenne misnøyen når andres unger ikke følger boken helt med tanke på ting de skal kunne.. Slitsomt.

 

Hyggelig dame egentlig, men det blir for mye styr.

 

Anonym poster: 49a2e60179925a4c8b208a9606823192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere mener disse barselgruppene i regi av helsestasjonen?

Da vil jeg si at den som irriterer meg mest er helsesøster..

Vi er 3 i barselgruppa, og vi to yngste er ca 22 år gamle, men hun behandler oss som barn..

Likte den første helsesøsteren vi hadde, hun spurte oss ikke om hvordan ting gikk med en stemme som tilsier at en snakker med en fireåring, noe vår nåværende helsesøster gjør.

Nei, neste barn skal jeg be om å få en annen helsesøster. Har bare en kontroll igjen med førstemann så spiller ingen rolle lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som irriterer meg aller mest i barselgruppa er alle barna! Hvorfor må de være med liksom? Går det ikke an å nyte en kopp dobbel mocha latte uten alle de sutreungene??? !

 

Anonym poster: 2816cb93140a3657931d9da45fbaf134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som røykte, spiste salami og som konkluderer med at det er ufarlig og hysteri, pga ungen hennes er tilsynelatende normal. Samme type person gir barnet juice som tørstedrikk istedet for vann, og lar ungen kose seg jevnlig med kjeks, mens hun himler med øynene over andre pripne mødre.

 

Anonym poster: b2a23dd8fd2c985f787c69deb11d7a3b

 

Jeg røykte ikke under svangerskapet, og fulgte mattilsynets kostholdstips..... Men jeg smakte en slurk av mannens mins rødvin på nyttårsaften, Og jenta mi får lov til å drikke saft. Jeg er laaaangt i fra perfekt! Sånne " perfekte" mødre som gjør absolutt alt etter boka og ser ned på oss andre som sliter med grensesetting når ungene river i buksebeina mens man lager middag, og man gir en mariekjeks som ventemat, de irriterer meg!

 

Anonym poster: 3e6e6c10d47bb17cb8cbc0b785d2dd8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førdtemann så gikk jeg i en barelgruppe der den ene moren var så himmla opptatt av barnas utvikling og hun var selvsagt fryktelig opptatt av at hennes baby gjorde alt først, vel min gutt var tideligere ute en hennes gutt og det samme var flere av de andre babyene i gruppa og de både snudde seg rundt, krøp og reiste seg før hennes baby og da fikk vi beskjed om at våre babyer var for tidlig ute og at de kom til og få et skjørt skjelett som voksen.!!!! Men heldigvis så var hennes gutt HELT normal Helsesøster begynnte og le og lurte på hvor hun hadde det fra, hun stamet frem at det var noe hun hadde lest på internett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...