Gå til innhold

Au-pair Regler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser at au-pairer skal kunne gjøre lett husarbeid. Av ren nysgjerrighet, hva menes med det? Husvask, er det ok?

 

Anonym poster: 099b08c31e2c53407a352d88c739c1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit å vaske et gulv innimellom, men ikke å bli satt til å vaske ned gromøkkete hus ol. De skal gjerne hjelpe til med slike ting som det er vanlig at familier gjør i hverdagen, men ikke fungere som hushjelpen som skal gjøre alt det kjedelige og tunge arbeidet.

 

Anonym poster: 2bd916dadbad6e9c3e9761dae0ede0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delta i familiens dagligliv med alt hva det måtte bety. Ikke settes til grovarbeid (som å ha totalansvar for renhold f.eks.)

 

Anonym poster: c31661b8a8e497c1d1b349d1aa78ba78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært au-pair og det betyr at de 5 timene man jobber om dagen i hovesak skal gå til å passe barna. Småting i huset som å rydde på barnerommene, stryke klær, vaske over kjøkkengulvet og støvsuge gangene ol. er lett husarbeid man kan gjøre dersom man har tid til det.

 

Anonym poster: 25f93d37e90490f8501bd1b77aa75e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. husvask som i å vaske hele huset til helga er ikke ok. man er en barnepasser, ikke vaskehjelp

 

Anonym poster: 25f93d37e90490f8501bd1b77aa75e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjøre lettere daglige gjøremål i huset, f.eks vaske opp, støvsuge etter mat, henge opp klesvaske osv - altså ting man vanligvis gjør i huset hver dag.

 

Man er ikke vaskehjel, og skal derfor ikke bli satt til å gjøre "helgevasken"

 

Anonym poster: c41c1c82f54d4b30e792219b3fd44ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har au pair og hun bretter klær, tar ut av oppvaskmaskin/litt annen oppvask og støvsuger litt av og til. Men vi har også en vaskehjelp som tar hele huset en gang i uken :) au pairen er mer som et familiemedlem, så jeg gjør like mye, om ikke mer, husarbeid som henne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt au-pair så hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til å la henne rydde barnerommet. Det hadde gått under "tungt husarbeid" her i gården.

 

Anonym poster: a2888b1709bf4ccc841ad29a6abfc7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye betaler man for en aupair?

5000 i mnd er minstepris + norskkurs på inntil 6000 i året tror jeg det var... Da vi søkte så var minsteprisen 4000,- men vi betaler henne 6000,- og gratis telefon + norskkurs da, hun jobber mye mindre enn hun skal også. For oss har hun blitt familie :) synes det er kjempehyggelig å ha henne her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...