Gå til innhold

Bleieproblem


Av med silkehanskene

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke bleier som jeg er fornøyd med. Libero lekker tiss i str 1 og 2, mens pampers lekker bærsj. Knotten er 4 uker og litt over 4 kg. Finnes det andre bleiesorter i de minste størrelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lekker libero-bleiene? Bak eller ut ved beina?

Bak på ryggen. Det skjer med både str 1 og 2, enda jeg drar bleiene godt opp bak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her! Jeg har samme problem! Jeg har prøvd libero og pampers str 3 også, funker like dårlig! Hun får alltid bæsjelekkasje ved lårene og innimellom på ryggen, og tisselekkasje oppetter ene siden av ryggen.... Jeg drar bleiene omtrent opp til under armene hennes for tida, men funker ikke noe bedre av den grunn... Vi må vaske sengetøy hver dag for å si det sånn.

 

Jenta er snart 8 uker, og rundt 4 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også problemer med bleier som lekker. Stort sett kun om natten. Det lekker opp bak på ene siden av ryggen. Har ofte tenkt at vi kanskje fester bleien for løst? Men noen ganger lekker det, og andre ganger ikke, selv om vi fester likedan. Vi bruker Libero str 3 og Coop sine bleier. Hadde samme problem med str 1 og 2 av Libero.

 

Jenta er nå 5 mnd og 6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme problem, med st. 1, 2 og 3, i libero og pampers... Går mye bedre nå som vi har gått over til st. 4 i pampers..! Lenge med vasking av sengetøy, klær og alt, men sånn har det vært her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også problem med libero og pampers i begynnelsen, før knepene ble lært.

  • Høyt nok opp på ryggen
  • Godt opp på sidene, så det stort sett ikke er noe hud mellom frem og bakdelen
  • Etter bleien er på babyen,trekk frem "flippene" (på innsiden av bleien) under rompa / mot lårene. Da lekker den ikke ved lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også problem med libero og pampers i begynnelsen, før knepene ble lært.

  • Høyt nok opp på ryggen
  • Godt opp på sidene, så det stort sett ikke er noe hud mellom frem og bakdelen
  • Etter bleien er på babyen,trekk frem "flippene" (på innsiden av bleien) under rompa / mot lårene. Da lekker den ikke ved lårene.

 

 

 

Jeg kan krysse av alle punktene dine, alt er prøvd. Klart det blir bedre ved å gjøre dette, men lekker fremdeles! De siste dagene har det vært lite bæsjelekkasjer, men tisselekkasjer skjer fremdeles. Hun tisser liksom oppover, eller noe?! Og da blir det lekkasje. Det lekker jo ved ryggen, og jeg tror det ofte skjer når hun ligger på siden. Vanskelig å si, da hun er flink til å snu seg fra rygg til side, og jeg vet jo aldri nøyaktig når lekkasjen skjer akkurat. Men å ha tiss helt oppunder armen er ikke deilig å våkne opp til, synes hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...