Er d vanlig at en på snart 9 år snakker om pupertert. Jente og guttetiss. Hva gutter gjør med tissen sin. Kjærester gjør. Og at han prøver å få tissen sin i munn. Hadde besøk av en gutt som blir 9 år til sommeren. Og han var veldig opptatt av dette.
Er dette vanlig for en 8 åring?
Opprettet av
Klar for nr2 **med spire**
, april 07 2013 16:05
5 svar til dette emnet
Skrevet 07 april 2013 - 16:05
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 10 april 2013 - 11:02
Hmmm... dette har ikke jeg opplevd med mine gutter i den alderen, eller vennene deres.
Selvfølgelig kan alle barn være nysgjerrige og interesserte i slike ting i kortere og lengre perioder, f.eks etter at man har hatt undervisning om tema på skolen, eller hørt ting fra større barn.
Den eneste gangen jeg selv har vært borti noe lignende er fra barn som har vært ganske store når de ble adoptert fra utlandet. Da har jeg (og foreldrene) tenkt at dette kan være ting de f.eks kan ha opplevd på barnehjemmet.
Det har vært vondt og vanskelig å oppleve dette, og det er alltid et dilemma hvor mye man skal ta det opp med barna eller om man skal la det ligge.
Noen ganger bør de få bearbeidet ting, andre ganger kan det dreie seg om relativt uskyldige opplevelser.
Et tegn på at barn kan være seksuelt misbrukt, kan være at de er veldig fokusert og opptatt av seksuelle temaer. Men det kan også være at de tilfeldigvis har "sett noe" på en pc eller i et blad, eller overhørt eldre barn, ungdom eller voksne.
Selvfølgelig kan alle barn være nysgjerrige og interesserte i slike ting i kortere og lengre perioder, f.eks etter at man har hatt undervisning om tema på skolen, eller hørt ting fra større barn.
Den eneste gangen jeg selv har vært borti noe lignende er fra barn som har vært ganske store når de ble adoptert fra utlandet. Da har jeg (og foreldrene) tenkt at dette kan være ting de f.eks kan ha opplevd på barnehjemmet.
Det har vært vondt og vanskelig å oppleve dette, og det er alltid et dilemma hvor mye man skal ta det opp med barna eller om man skal la det ligge.
Noen ganger bør de få bearbeidet ting, andre ganger kan det dreie seg om relativt uskyldige opplevelser.
Et tegn på at barn kan være seksuelt misbrukt, kan være at de er veldig fokusert og opptatt av seksuelle temaer. Men det kan også være at de tilfeldigvis har "sett noe" på en pc eller i et blad, eller overhørt eldre barn, ungdom eller voksne.
Skrevet 10 april 2013 - 11:06
Hørtes spesielt ut
Skrevet 10 april 2013 - 20:12
Jeg var utplassert i barnahage i tilknytning til et asylmotak for endel år siden. To av barna - på 7 år, var veldig opptatt av slike ting. De kledde seg nakne, og lekte med hverandre. De hadde sett at voksne gjør sånt på TV.
Skrevet 14 mai 2013 - 00:56
8 åringen min (snart 9) har vært veldig opptatt av at voksne "sexer", men det er noe som han har fra Verdens beste SFO...
Skrevet 20 mai 2013 - 12:33
jenta mi på 8 kommer stadig hjem fra skolen der de eldre søskena til de i klassa lærer de forskjellige ting.... hun sier også at vi voksne sexer. å etter lillebror kom ( jeg har ny samboer) har da jeg sexet både med hennes pappa og lillebrors pappa.... spm kom en dag: hvor gjore dere det? hun spurte i bilen, jeg knakk sammen i latter å snakket det vekk... de diskuterer mye på skolen, hva guttene kaller kjønnsorgan osv... her er der i allefall ikke sååå uvanlig at 8-9åringer snakker om det. selv om jeg ikke er klar for å ta diskusjonen videre når hun kommer hjem.