Gå til innhold

Er 36 år for gammelt å få barn igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg tenkte høre litt da jeg har barn fra før men jeg og mannen prater om å få en atpåkladd :)

Er jeg for gammel?? Føler meg ikke gammel og har 3 barn fra før.

Vet det er mange fordommer mot "eldre" som får barn men jeg var bare 18 da jeg fikk mitt første og føler det er en veldig ung alder.

venner og famile kommer til å både slenge dritt og komme med spydigheter og andre negative meninger. Men ønsket vi har er stort så hva er din meing om dette?? Aldrig vært noen problemer med tidligere svangerskap og siste var for 6 år siden.

 

 

Anonym poster: 053ce5aeab9fd772add37092b4a848b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm, jeg er 36 nå i juni, og venter barn nå.

Kan ikke skjønne at det skal være for gammelt?

 

Anonym poster: af9b400e99055fc28a4a291f8e300b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som har fått første barn i en alder av 40 og andre barn i en alder av 42. På barselgruppen min hadde vi en førstegangsmor på 37. Svigerinna mi var 30 når hu fikk nr 1, 33 når hu fikk nr 2 og kommer til å være 36 når nr 3 kommer. Det er vel ingen som stusser over sistnevnte - og hva er forskjellen? Jeg syns kanskje det er seint å begynne å få barn når man er over 40, men for noen er det først da det klaffer eller passer :) Dessuten er du langt unna 40 - og i tillegg har du barn fra før ;) Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt :) Det er vel du og mannen din som skal ta dere av ungen - ikke familien og vennene deres. Så de kan vel bare få si hva de vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen sier vel ifra selv når det ikke går lenger. Kan man fortsatt få barn så hvorfor ikke.

 

Anonym poster: 63621546052d39639041bd4a98552a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Selv begynte jeg på ny runde som 39-åring. Fikk 3 til og hadde 3 store fra før;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi det må jeg si :)

Veldig koselig da.

Har en venninne på 30 Som mener hun er for gammel så der sa jeg at hun måtte slutte å tulle.

Har veldig lyst å se om vi kan få det til. Så sant da kroppen vil bli med på det en gang til :)

 

Anonym poster: c60b4bec31440540507fabb6887f10c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jo veldig for en til og siden jeg ikke har opplevd problemer tidligere så kan da ikke dette by på noen heller.

Noen sier at jeg er for gammel på barnet kan bli skadet men syntes det er rart da man kan produsere flere og de andre 3 er friske og fine.

Tusen takk for alle svar :)

 

Anonym poster: c60b4bec31440540507fabb6887f10c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei synes absolutt ikke du er for gammel :)

Selv er jeg er 38, snart 39 og skal ha første i sept. Klart jeg 'burde' kanskje fått barn litt før men nå er det en engang sånn at man ikke alltid kan bestemme dette selv... ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant, for noen så prøver de så lenge de kan for å få 1 lite under og for andre så passer det ikke før.

Men når man da har flere fra før og man hører skrekkhistorier og får mye negativitet så blir man usikker. Jeg elsker barn og koser meg med mine gull :)

 

Anonym poster: c60b4bec31440540507fabb6887f10c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min førstefødte i alder av 42 år, var i fin form hele svangerskapet og er forsatt i finfin form i alder av 46 år :-) Ingen har reagert på at jeg ble mamma i moden alder, kun positive tilbakemeldinger og flotte holdninger. Barna holder meg ung og det er utrolig givende! Kjør på :-)

 

Anonym poster: 2162daaad3b5114e189b115484b9ae3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Jeg er 37 og venter nummer to. Fikk første når jeg var 34. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om alle på 21 år som mener jeg er for gammel :)

Glad jeg har opplevd og gjort alt jeg har gjort, glad jeg har livserfaring og trygghet- både økonomisk og emosjonelt- til å ta meg av mine barn, meg selv, mann og alt annet som følger med de tre V'er (villa, volvo og vovvov) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du spør om noe så dumt får meg til å tenke at du ikke er for gammel til å få et barn til, du er bare for dum!

 

36 er da ingen alder! Hva kan skje, liksom? Du er klar over at gjennomsnittskvinnen i Norge lever til hun er nærmere 80? Så hvorfor skulle man være for gammel til å få barn da man er 36?

 

Jeg mener heller at man ikke burde få barn før man er 25....minst!



Anonymous poster hash: 0e648...e92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jo veldig for en til og siden jeg ikke har opplevd problemer tidligere så kan da ikke dette by på noen heller.

Noen sier at jeg er for gammel på barnet kan bli skadet men syntes det er rart da man kan produsere flere og de andre 3 er friske og fine.

Tusen takk for alle svar :)

 

Anonym poster: c60b4bec31440540507fabb6887f10c6

Hva for slags dumme mennesker omgir du deg med egentlig?

Får man skadde barn da man er 36? Og du tror på de????? Herregud!

Det er en grunn til at man ikke får fosterdiagnostikk før man er 38, og det er fordi det ikke er noen grunn til det!

 

Anonymous poster hash: 0e648...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke for gammel  :) føler dere at dere vil ha fler så kjør på. ikke hør på venner og familie som mener de vet bedre enn dere selv!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg tenkte høre litt da jeg har barn fra før men jeg og mannen prater om å få en atpåkladd http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

Er jeg for gammel?? Føler meg ikke gammel og har 3 barn fra før.

Vet det er mange fordommer mot "eldre" som får barn men jeg var bare 18 da jeg fikk mitt første og føler det er en veldig ung alder.

venner og famile kommer til å både slenge dritt og komme med spydigheter og andre negative meninger. Men ønsket vi har er stort så hva er din meing om dette?? Aldrig vært noen problemer med tidligere svangerskap og siste var for 6 år siden.

 

 

Anonym poster: 053ce5aeab9fd772add37092b4a848b2

Jeg synes ikke det er noe gammelt. Faktisk høres det normalt ut. Jeg fikk oxo de 2 første barna når jeg var 19 og 20 år. Og nr 3 når jeg var 28. Er straks 36 år nå og skal få en attpåklatt nå med termin neste uke :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det at du spør om noe så dumt får meg til å tenke at du ikke er for gammel til å få et barn til, du er bare for dum!

 

36 er da ingen alder! Hva kan skje, liksom? Du er klar over at gjennomsnittskvinnen i Norge lever til hun er nærmere 80? Så hvorfor skulle man være for gammel til å få barn da man er 36?

 

Jeg mener heller at man ikke burde få barn før man er 25....minst!

 

Anonymous poster hash: 0e648...e92

 

Hvordan kan du skrive noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Selv fikk jeg siste barn i første runde da jeg var 36 og skal snart i gang igjen nå når jeg er 44. Så, nei, jeg synes ikke du er for gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...