Gå til innhold

Til alle dere som mener bhg ikke har noe ansvar i forbindelse med skolestart, se her!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sett dere inn i lover og regler, ref vedlegg (kap 5, pkt 1). http://www.regjeringen.no/upload/KD/Vedlegg/Barnehager/Rammeplan_2011/KD_bokmal_Rammeplan_2011_web.pdf

 

Dette er rammeplanen! Og kan dere med den i hånda påstå bhg og skole legger til rette ved å mene foreldre skal ta ut 6 feriedager? Kan jeg ikke tenke meg nei! Tipper vi får tilbake ordningen vår med følge til skolen av bhg :)

 

Anonym poster: be053650eb0e5e3414232e7a06199a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skal lese det en gang til. Står ingen plass at foreldre er fritatt fra og følge opp egne barn

 

Anonym poster: 9703e4f791d63cbf67ea85a56671df39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener? 6 feiedager? Hva er det barnehagen ikke gjør? Hva mener du med følge til skolen?

 

Anonym poster: 99231fa81d6c1c73e5dd91877e9d76d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rammeplanen sier er at det skal være et samarbeid mellom barnehage, hjem og skole når et barn skal begynne på skolen. Dette samarbeidet består ofte i et par overgangsmøter mellom bhg og skole, samtaler om gode sammensetninger av barnegrupper ol, evt at barnehagen og skolen besøker hverandre om det ligger til rette for det. Det står ingen steder at foreldrene skal fritas for ansvaret eller at det kun er barnehagens ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere inn i lover og regler, ref vedlegg (kap 5, pkt 1). http://www.regjeringen.no/upload/KD/Vedlegg/Barnehager/Rammeplan_2011/KD_bokmal_Rammeplan_2011_web.pdf

 

Dette er rammeplanen! Og kan dere med den i hånda påstå bhg og skole legger til rette ved å mene foreldre skal ta ut 6 feriedager? Kan jeg ikke tenke meg nei! Tipper vi får tilbake ordningen vår med følge til skolen av bhg :)

 

Anonym poster: be053650eb0e5e3414232e7a06199a66

 

 

Nei,nei,nei. Her er det du som misforstår. Alle barnehager har et samarbeid med skolen året før de begynner på skolen. Men det er ikke barnehagen som har ansvaret for "tilvenningen" på skolen. Det er dere foreldre. Jobber selv med førskoleelever,så vet hva jeg snakker om. Det er nok dere som har vært heldige i deres kommune.

 

Anonym poster: 8ffb55b9e46b200f2acf8e3fb53ecf70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere inn i lover og regler, ref vedlegg (kap 5, pkt 1). http://www.regjeringen.no/upload/KD/Vedlegg/Barnehager/Rammeplan_2011/KD_bokmal_Rammeplan_2011_web.pdf

 

Dette er rammeplanen! Og kan dere med den i hånda påstå bhg og skole legger til rette ved å mene foreldre skal ta ut 6 feriedager? Kan jeg ikke tenke meg nei! Tipper vi får tilbake ordningen vår med følge til skolen av bhg :)

 

Anonym poster: be053650eb0e5e3414232e7a06199a66

 

 

Nei,nei,nei. Her er det du som misforstår. Alle barnehager har et samarbeid med skolen året før de begynner på skolen. Men det er ikke barnehagen som har ansvaret for "tilvenningen" på skolen. Det er dere foreldre. Jobber selv med førskoleelever,så vet hva jeg snakker om. Det er nok dere som har vært heldige i deres kommune.

 

Anonym poster: 8ffb55b9e46b200f2acf8e3fb53ecf70

Andre er nok dumme og står ikke på sitt! Hvordan skal barna føle sammenheng mellom bhg og skole om de kun har kontakt over tlf?? Idioti!

 

Anonym poster: 4e1edad2fbe22735994ea829b81e174e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor 6 dager ???

Hos oss har den en førskoledag om våren der foreldrene er med + første skoledag.

 

Anonym poster: 2cf8999d075354b445e30212d7deb207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da HI!

Let it go... Liksom! Følg opp ungen din selv!

 

Anonym poster: db746038f088151d195d2776264a2825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere inn i lover og regler, ref vedlegg (kap 5, pkt 1). http://www.regjeringen.no/upload/KD/Vedlegg/Barnehager/Rammeplan_2011/KD_bokmal_Rammeplan_2011_web.pdf

 

Dette er rammeplanen! Og kan dere med den i hånda påstå bhg og skole legger til rette ved å mene foreldre skal ta ut 6 feriedager? Kan jeg ikke tenke meg nei! Tipper vi får tilbake ordningen vår med følge til skolen av bhg :)

 

Anonym poster: be053650eb0e5e3414232e7a06199a66

 

 

Nei,nei,nei. Her er det du som misforstår. Alle barnehager har et samarbeid med skolen året før de begynner på skolen. Men det er ikke barnehagen som har ansvaret for "tilvenningen" på skolen. Det er dere foreldre. Jobber selv med førskoleelever,så vet hva jeg snakker om. Det er nok dere som har vært heldige i deres kommune.

 

Anonym poster: 8ffb55b9e46b200f2acf8e3fb53ecf70

Andre er nok dumme og står ikke på sitt! Hvordan skal barna føle sammenheng mellom bhg og skole om de kun har kontakt over tlf?? Idioti!

 

Anonym poster: 4e1edad2fbe22735994ea829b81e174e

 

Les svaret til Himmel og hav. Mye av dette samarbeidet går også ut på at barna i de ulike barnehagene skal bli kjent. Altså i samme opptaksdistrikt. Overraskende mange her inne som fraskriver seg ansvaret sitt når det gjelder barna dems. Stakkars foreldre som må ta seg ferie for å følge barna til skolen...

 

Anonym poster: 8ffb55b9e46b200f2acf8e3fb53ecf70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hørt at bhg skal følge skolebarna på skolen den første uka, og det hadde ikke gått her i kommunen da det er sykt mange skoler og alle barna i bhg skal på ulike skoler, følg dine egene barn på skolen slik andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på situasjonen det. Barnehagene er har egne dager/timer der de konsentrere seg om å forbereder de til skolestart. De kaller de for "Skolestarene" Der informerer de barna og forberederer de så best en barnehage kan. Dette er for alle som skal starte høsten 2013 på skole. Min sønn får ekstra gode forberedelser siden han nylig har fått diagnosen ADHD.

 

Anonym poster: aeb61b0b6c71037a81d8a19d573a1526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bhg har ingen plikt til å følge til skolen, det er foreldrenen som har som ansvar. Vår skole, sogner til 4 forskjellige barnehager, så det er praktisk umulig for dem å følge.

 

Det er normalt med to førskoledager på våren, her er det også foreldre som følger(noen ganger barnehage, men da kun i ekstreme tilfeller) Første skoledag, er det også foreldre som levere og henter. Aktivitetsskolen(tidl SFO) henter da de barn som skal dit. Disse barna har da hatt tilvenning der fra 1.aug.

 

Vi som foreldre må da ta ansvarer for å følge opp egne barn, skulle vel egentlig bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...