Gå til innhold

Når slutter dere å koke smokkene?


Lisse_01

Anbefalte innlegg

Gutten vår er snart 4 mnd, og jeg vasker og koker dem hver gang de detter i bakken. Når kan jeg gå over til å bare skylle smokkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte jeg bare skyller smokkene etter at de ramler ned, eller tar dem i munnen selv når vi er hjemme. Gutten vår er 3 1/2 mnd.

Koker de etter at de har vært i bruk 1-2 dager.

Men når vi er ute på kjøpesenter og slikt så tar jeg en ny en etter at den ramler i gulvet og koker de når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Elsa88. Har bare kokt de en gang om dagen siden fødsel, ellers skylt de med varmt vann innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kokt en eneste smokk en eneste gang til gutten min ;) han er tre måneder nå!

 

koker vel før bruk håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kokt en eneste smokk en eneste gang til gutten min ;) han er tre måneder nå!

 

koker vel før bruk håper jeg?

 

ikke alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Elsa88. Har bare kokt de en gang om dagen siden fødsel, ellers skylt de med varmt vann innimellom. :)

 

Er det ikke lurt å i alle fall avslutte med iskaldt vann? Vannet fra varmtvannstanken er jo en potensiell bakteriebombe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller de om de faller på gulvet, så tar jeg en litten "razzia" iblant og koker alle. Nye smokker kokes alltid, det trodde jeg var obligatorisk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet og koke smokkene når gutten var ca 5 mnd. Nå skylles de i KALDT vann. Men smokkene kokes hvis det kommer spy eller gulp på de. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker dem når de er nye og kanskje senere om jeg kommer på det. Gjorde det mest med første mann. Nå er jeg en smule mer avslappet. Litt bakterier skal de jo ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...