Gå til innhold

Når man ikke har råd til gaver...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde dere reagert om noen i familien sa at de ikke hadde råd til gaver i år, og selvsagt heller ikke forventer noen?

 

Jeg har ingen penger til overs, annet enn bittelitt som jeg tenkte å bruke på en grei middag julaften. Får litt julekaker osv av en nabo, så helt tragisk blir det ikke, men har ikke råd til ribbe eller pinnekjøtt liksom.

 

Blir ekstremt flaut å si at det ikke blir noen gaver i år, men budsjettet har vært stramt hele året, og det er bare ingenting til overs.

 

(og før noen kjefter for mye, bilen er solgt, vi deler telefon, har ikke tv-kanaler osv, leier billig, så er ikke noe å spare på)

 

Anonym poster: d9a7ecf587d4ac89028d3f5619a9f630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tatt det HELT fint :) Full forståelse! :)

 

Evt. hvis jeg følte at jeg ville gi noe uansett, så hadde jeg feks gitt "gavekort" med barnevakt, snømåking o.l.

 

Men, hadde ikke hatt noen problemer med å forstå det hvis noen sa det til meg :)

 

Anonym poster: d30aa967f3417147f5b9f00853bbb2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å kjefte, for mange har det stramt her i landet pgs forskjellige årsaker! Og det bør man akseptere.

 

Og nei, hadde ikke blitt sur om jeg fikk en slik beskjed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde dere reagert om noen i familien sa at de ikke hadde råd til gaver i år, og selvsagt heller ikke forventer noen?

 

Jeg har ingen penger til overs, annet enn bittelitt som jeg tenkte å bruke på en grei middag julaften. Får litt julekaker osv av en nabo, så helt tragisk blir det ikke, men har ikke råd til ribbe eller pinnekjøtt liksom.

 

Blir ekstremt flaut å si at det ikke blir noen gaver i år, men budsjettet har vært stramt hele året, og det er bare ingenting til overs.

 

(og før noen kjefter for mye, bilen er solgt, vi deler telefon, har ikke tv-kanaler osv, leier billig, så er ikke noe å spare på)

 

Anonym poster: d9a7ecf587d4ac89028d3f5619a9f630

 

Lag hjemmelagde gaver? Trenger ikke koste så mye. Mal sytetøyglass og sett te-lys oppi. Hjemmelagde drops på glass etc. Trenger IKKE koste mye, hovedpoenget er tanken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha et lite juleverksted hjemme... Hjemmelaget gaver er kjempekoselig:-) Eller fremkalle noen bilder, å lage et album eller fine rammer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må man jo bare godta det :) har man ikke råd så har man ikke det,men dere kan vel kanskje få penger til julematen et sted,så dere kan kose dere i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemamma :)

#2: Nå klager ikke HI da.

 

Jeg hadde ikke blitt sur. Hvis du har barn, kan de jo tegne noe til f.eks besteforeldre. Eller gavekort som #3 nevner. Altså gavekort på ting du eller barna kan gjøre gratis. Kun fantasien som stopper der.

 

Når du ikke har råd til pinnekjøtt eller ribbe, har ingen rett på å bli sur for manglende julegave. Det er nok verst for deg, og ikke venner/familie.

 

Håper dere får en fin julefeiring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemamma :)

Og en kommentar til. Når man ikke har råd til skikkelig julemat. Så er alle utgifter for mye. Som drops, utstyr til juleverksted osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg klager da ikke, ville bare lufte det litt siden jeg opplever det som dritflaut :/

 

HI

 

Anonym poster: d9a7ecf587d4ac89028d3f5619a9f630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe flaut å si det som det er!!:)

har selv et par i nær fam. Som har hatt dårlig råd i lange perioder, har da kutta ut julegave-greier med de, verken gir eller får altså:)

I år har min bror litt trangere økonomi (ikke helt krise, men nok utgifter i grunn), da ble vi enige om gaver kun til barna der (hjelper på det) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen i min nærmeste krets sa at de ikke hadde råd til julegaver. Så hadde jeg gitt noe uansett. Det er tanken som teller. Og jeg syns det er kjekkere å gi gaver, enn å få

 

Anonym poster: 2d71de6d2597938114196a3a83997106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt sur eller fornærmet.

Hadde laget ei kurv med julemat og godsaker i førjulsgave, for å vise at jeg bryr meg.

 

Anonym poster: fe9bff9ce1d49aa15117a73004b956de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hercule Poirot

Det kunne ikke falt meg inn å bli verken sur eller fornærmet! Jeg ville heller satt pris på ærligheten og hvis du føler du gi noe, så gir du "gavekort", på f.eks. barnepass el.l.

 

Hadde du vært i min familie eller i min vennekrets, så hadde jeg gjerne gitt deg en litt hyggelig gave, i form av enten en kurv med litt god julemat eller et gavekort på et handlesenter slik at du kunne kjøpe noe du ønsket til deg og/eller dine.

 

Jeg hadde i alle fall satt mye større pris på at du var ærlig i stedet for å blakke deg ved å kjøpe julegaver til meg og mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok hengt meg opp i hva som hadde gått galt og om det var mulig å hjelpe. Dette med gavene hadde jeg ikke brydd meg om, får flere gaver heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jule-Juliea

Nei jeg klager da ikke, ville bare lufte det litt siden jeg opplever det som dritflaut :/

 

HI

 

Anonym poster: d9a7ecf587d4ac89028d3f5619a9f630

 

Det må du nesten bare heve deg over og drite i. =) Slik kan det være for alle iblant. Du vil neppe være fattig for alltid.

 

Jeg ville også kvinnet meg opp til å ta en tur på sosialen og fattighus for å få noen bæreposer med mat slik at dere kan lage litt måltid.

 

Bor dere i nærheten av Oslo så kan du sende meg en pm og jeg kan bake hva dere måtte ønske=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man jo bare godta det :) har man ikke råd så har man ikke det,men dere kan vel kanskje få penger til julematen et sted,så dere kan kose dere i alle fall :)

 

Her svarer du pent og hyggelig. I den andre tråden om 500.- til mat i jula så biter du hodet ta HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...