Gå til innhold

Samboeren min ble nettopp hentet av ambulanse!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Grunnet halsbetennelse (ja, det høres merkverdig ut!!)..

 

 

Pga streptokokk infeksjon. Han hadde gått til legen, de så at han var svimmel, sløret i blikket, skalv og med ekstreme frysninger, tungpustet, crp var på 160.. De ringte sykehuset, men han ville ikke dit. Han (hold dere fast!!) skulle hjem for å hjelpe meg med å legge unga!

 

Når han kom hjem og fortalte meg det, så lo han og skjønte egentlig ikke hva han hadde tenkt på. Det samme sa jeg, for unga har da jeg lagt de siste dagene selv siden han har vært syk.

 

Men, uansett - han sa nei. Og kom hjem. Han ble verre i kroppen og jeg ringte da til legevakten - og de sa at de sender helikopter og ambulanse.

Så den kom og hentet med seg samboeren og jeg sitter her og skjønner ikke en dritt..

De snakket om blodomløp, indre organer o.l..

 

?????

 

Hva skjer?! Noen som vet?

 

Anonym poster: ab39528cbdd5ee822c19b2fc8712708f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da :S Håper ting ordner seg. Aner ikke hva som skjer, men sender seg en varm klem og gode tanker til din mann. Håper han blir frisk.

 

Anonym poster: 26aa88fbcfab5509cd224958d6a2da49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de er redd for blodforgiftning... Ikke til å spøke med!

 

Håper på snarlig bedring for dere, OG at du får rask tilbakemelding på tilstanden hans!

 

Er det ikke noen som kan passe ungen for deg slik at du får reist på sykehuset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes faktisk rart ut!

Men har ganske mange symptomer som min pappa hadde da han lå med lungebetennelse nå i høst. Han var svimmel, svimte av, og var tydelig dårlig. Han kom seg såvidt til legen, så ser verre ut enn med din mann. Han ble sendt akutt til sykehuset med ambulanse fra legevakten, uten at jeg egentlig aner hvorfor.

 

Men det kan jo hende legen fikk med seg at du var hjemme med barn, og at han ikke ville mannen din skulle kjøre alene til sykehuset? trenger ikke være verre enn det?

 

Anonym poster: e5216aaf8bb98a5ee71dfeb1e7c3a9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :S Håper ting ordner seg. Aner ikke hva som skjer, men sender seg en varm klem og gode tanker til din mann. Håper han blir frisk.

 

Anonym poster: 26aa88fbcfab5509cd224958d6a2da49

 

Takk for det, og takk for linken! Ga meg svar i form at det kanskje kan være noe slikt.

Han er vel kommet inn nå, så skal vente en times tid før jg legger mg. Håper jeg får en mld fra han.. :)

 

Anonym poster: ab39528cbdd5ee822c19b2fc8712708f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig de er redd for blodforgiftning... Ikke til å spøke med!

 

Håper på snarlig bedring for dere, OG at du får rask tilbakemelding på tilstanden hans!

 

Er det ikke noen som kan passe ungen for deg slik at du får reist på sykehuset da?

 

Ja, håper på svar jeg og. Tenker han er inne der nå, så må vel vente en times tid eller noe og håpe at jeg får høre fra han. Så får jeg iallefall prøve å sove litt etterpå.

 

Jeg har ei jente på 6uker og en på 7år. Jeg kjenner ingen i umiddelbar nærhet som kan hjelpe meg nå. Er nyinnflyttet her..

7åringen skal også på skole på mandag, så må holde meg hjemme.

Jeg selv skranter også litt, så håper jeg ikke får det samme!! Men da får jeg vel medisin før det går så langt som det har gjort for samboeren vel..

 

Takker for svar!!

 

Anonym poster: ab39528cbdd5ee822c19b2fc8712708f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes faktisk rart ut!

Men har ganske mange symptomer som min pappa hadde da han lå med lungebetennelse nå i høst. Han var svimmel, svimte av, og var tydelig dårlig. Han kom seg såvidt til legen, så ser verre ut enn med din mann. Han ble sendt akutt til sykehuset med ambulanse fra legevakten, uten at jeg egentlig aner hvorfor.

 

Men det kan jo hende legen fikk med seg at du var hjemme med barn, og at han ikke ville mannen din skulle kjøre alene til sykehuset? trenger ikke være verre enn det?

 

Anonym poster: e5216aaf8bb98a5ee71dfeb1e7c3a9f2

 

Var såvidt han kom seg til legen han også - jeg spurte om jeg skulle kjøre. Men han sa nei. (Typisk mann: "det går bra")..

Legen fikk sjokk når hun hørte at han kjørte alene og ville ikke la han kjøre derfra egentlig. Men, han sto på sitt.. MANNFOLK!!

Han var skikkelig svimmel når hann kjørte, fortalte han meg. .. :/

 

Men de ville jo iikke sendt både ambulanse og helikopter om det ikke var farlig, tenker jeg..?

Helikopteret kom bare 15min etter jeg hadde ringt til legevakta -så de kom på pletten.

 

Anonym poster: ab39528cbdd5ee822c19b2fc8712708f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at de har brukt helikopter ved halsbetennelse. CRP på 160 er ikke mye, så hele greia høres litt merkelig ut. Mannen min jobber i NLA og dette er ikke ett tilfelle de ville prioritert. Men lykke til og god bedring.

 

Anonym poster: 50b07d28ac54132ff162849868d0eb6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen din er syk eller ei, det kan jeg ikke uttale meg om. Men at helikopteret kommer 15 min etter at dere har ringt legevakten, det har jeg null tro på. Legevakten kan ikke rekrivere et helikopter. Dette skal gå igjennom 113, og det skjer svært sjelden!

 

Dette innlegget er enten tull eller svært overdrevet. Hvem i alle dager sitter på dib rett etter at mannen har blitt hentet i helikopter? Og samtidig skriver at de håper å få beskjed om hva som skjer i løpet av en time, sånn at de kan legge seg.

 

Så hvordan kan jeg oppsummere dette ved et ord?

Bullshit!

 

Anonym poster: 82a19724fa2591e3913e334838683f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 280, sønnen min hadde 304 når han var 2. Så hvis du ikke har hatt over 40 så har du aldri hatt en bakterieinfeksjon.

 

Anonym poster: b7e3a5bb326fcdd4f9d308564718bcf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare spør.. Samboeren din ble nettopp hentet av ambulanse, og det første du gjør er å logge på her og fortelle hønene om det...? Du kunne ikke ringt en legevakt eller noe og spurt dem i stedet?

 

Uansett, god bedring til mannen din. Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg har også problemer med å tro på dette. Helikopter sendes bare ut ved tilfeller som vurderes som svært alvorlige, og da etter rekvirering fra AMK.

Selv ikke da min mor lå halvt bevisstløs etter hjerneblødning kom det et helikopter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Hvis du bor i kjøreavstand til sykehus hørtes det ganske overdrevet ut med helikopter... Men virket jo ikke hvor HI bor da.

 

Håper dette er trolling, for en slik alvorlig halsbetennelse hørtes hverken normalt eller særlig hyggelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halsbetennelse med streptokokker kan føre til endokarditt, streptokokkinfeksjon i hjertet. Det er ikke spøk i det hele tatt, tvert om en dødelig infeksjon om du ikke blir behandlet raskt. Dessuten er det viktig å holde seg i ro da det er stor fare for tromboser(propper) som kan gi slag. Hvis de bor et stykke fra sykehus, som mange faktisk gjør da Norge er mer enn Oslo, et det slett ikke rart med helikoptertransport. God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo heller ikke så veldig merkelig at HI satte seg her inne. Hun sier jo selv at hun ikke kunne være med pga barna og at hun skal ringe om en time for å høre hva som skjer. Noe må hun jo gjøre i den timen hun sitter og venter og hvorfor ikke dib likegodt som vg.no el? Jeg hadde hvertfall ikke hatt ro til å bare sitte rett opp og ned og vente uten å gjøre noe som helst.

 

Anonym poster: 513cfcb2e859a46bf324c7292f6d4879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle hun gjøre? Løpe forvirret og kaklende rundt huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt forundret over alle dere bedrevitere. Jeg jobber selv ved AMK og tro det ellet ei, men vi samarbeider faktisk med legevakten. Opplevde selv en i nær familie med halsbetennelse. Fra han fikk feber til han var død gikk det 23 timer. Meningokokk sepsis fikk han.

 

Anonym poster: 9f1b2629c37fdac1133bfad77fb83e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv blitt hentet av ambulanse pga halsbetennelse (hadde en stor byll i halsen). Så jeg syns ikke det er noe rart at ambulansen kom. God bedring til mannen din hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalverdien for CRP skal ligger under 10, så 160 er høyt ja.. Men at de sender helikopter for det? Det tror jeg ikke, er svært me som skal til for at et helikopter sendes, og enda mer for at legevakta skal kunde sende et. Kanskje du har hørt feil akurat der, eller velger å overdrive den biten. Men hvertfall, så har han høy CRP, og i svært få tilfeller kan streptekokk utvikle seg til hjernehinnebetennelse, kanskje det var det de mistenkte, siden de helst ville ha han på sykehuset med det samme?

 

Jeg hadde hvertfall streptekokk, og endte med hjernehinnebetennelse.. Ble hentet av ambulanse, hadde en CRP på 186 når de sjekket det, senere på dagen var den oppe i 230, før den sank gradvis..

 

Anonym poster: 5b3c8ed7150924aa0aeca1e3ad2917fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener over 600 i crp hørtes feil ut jeg da... ingen som har det vel?

 

Anonym poster: ed45aa9ae6a3f502be9bf9e8badc7ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

mener over 600 i crp hørtes feil ut jeg da... ingen som har det vel?

 

Anonym poster: ed45aa9ae6a3f502be9bf9e8badc7ba3

 

Man kan ha CRP på 600-700 når begge lungene er involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...