Gå til innhold

Trenger råd ang når jeg skal fortwlle folk om graviditeten. litt komplisert...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Okei... Jeg er 8 +3 nå med nr 2. Jeg er liten og tynn, så jeg har allerede fått putt på magen og mye større bryster. Det viser såpass at broren min sa i forrige uke at det ikke var vits å svare nei når han spurte om jeg var gravid for det kunne han se med et halvt øye...

 

Når begynte det å vise på dere?

 

Mannen min er på reisejobb og har vært vekke siden en uke før jeg fant ut at jeg var gravid og kommer ikkje hjem før om tidligst to uker.

Vi har valgt å bare si det til foreldrene våre til han kommer hjem.

 

Så kommer problemet.. Han har to søstre som ikke kan holde kjæft om noe... Og hun ene er skikkelig etter meg for tiden om jeg er gravid. Har kommentert både mage og pupper, klærene mine ( går i videre gensere enn jeg gjør normalt), lytter hvis jeg snakker i tlf, spør hvorfor jeg ikke vil snakke med mannen når hun er på besøk (?), spør hva vi snakker om og sniker på telefonen min hvis jeg går på do eller noe. Har nå satt kode på tlf og da lurte hun på jeg driver å sjuler...

Vi jobber sammen og også der mistenke.folk meg men bare en eller to har spurt og jeg har rodd det bort.

 

Men nå kjenner jeg veldig på at jeg holder på å få denne søsteren laaangt oppi halsen.. Jeg føler at hun ikke respekterer meg i det hele tatt når hun er på masingen og snikingen hele tiden. Jeg går helt i lås og har nesten lyst å si det til andre før henne bare for å være stygg!

 

Mannen har sagt at siden han måtte være så lenge vekke nå så var det greit at jeg sa det offesielt nå så slipper jeg mer mas, men det vil jeg ikke. Da mister jo nyheten sin interresse til han kommer hjem og han får ikke sagt det til noen selv.

 

Også er det de 12 ukene da, jeg vil gjerne vente til.da, men ser jo at de tblir et problem.siden jeg vokser så fort denne gang.

 

Hva hadde dere gjort? Og er det jeg som er helt horomonell og urimelig ovenfor.søsteres oppførsel? Jeg VET at hvis de får vite det er det det samme som å skrive det på facebook

 

Anonym poster: 84f8af8a6f9d278a046f20be1b9bdc0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi for en vanskelig situasjon......Det er ikke lett med svigerfamilie

:-)

du kan fortelle denne nyskjerrige søstra sannheten, og be henne om inderlig holde munn. Appeler til hennes samvittighet, og si at hun er en av de få invidde som vet dette fordi dere jobber sammen ect....

 

eller

 

Fortell henne at du har lagt deg ut litt, grunnet usunt kosthold/mangel på trening o.l og at du blir faktisk kjempelei deg over at hun kommenterer dette HELE tiden.

 

Lykke til :-)

 

 

Anonym poster: 9fc033ec313865defd522dfd076c3e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke satt noen grenser for hva søsteren din kan gjøre i forhold til livet ditt og det har nå blitt ett problem.

 

 

For å sette en stopper for henne, så kan du jo f.eks. si at du er under utredning for en alvorlig sykdom med underlige symtomer (dikt i vei) og at du ber henne om å ikke fortelle det til noen. Så får du se hvordan ståa er.....

 

Anonym poster: d0b6e7a7cfb685fdebb7becf4abba09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en dame uten sosiale antenner det der :( Skjønner ikke at folk ikke skjønner at folk vil fortelle det i sitt eget tempo, selvom de kanskje TROR noen er gravide....

 

Har vel egentlig ingen gode råd, men håper hun slutter! Det å snoke på tlf din feks er jo rett og slett skikkelig frekt. Da hadde jeg blitt FORBANNA!

 

Anonym poster: 2518f57a6642846b3b2303b8b6f0859f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er hun 10 år denne søsteren? Hadde klikket i vinkel, og bedt henne pelle seg vekk.

 

Anonym poster: 62499af0d9dc9ec4ad8626b834bd1084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da! Jeg hadde blitt dritforbanna om noen hadde mast så inn i helvete! Syns det er frekt å presse på sånn.De fleste vet jo at de første 3mnd er usikre .

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet. Du klarer jo tydligvis ikke å skjule at du er gravid. De rundt deg har allerede gjettet det. Da blir det jo uansett ingen nyhet å fortelle når mannen kommer hjem. De vet det, selv om du ikke har sakt det direkte. Hva oppnår du egentlig med å late som du ikke vet eller direkte lyve om saken?

 

Anonym poster: 3a77fa19ffac9e12ad9425bdd45a67e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid eller ikke, å lytte på andres samtaler og overvåke andres mobil, er ikke greit på noe som helst vis. Hvorfor tillater du det i det hele tatt? Jeg hadde kastet henne ut på flekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Og du har enda ikke klikket i vinkel på henne?! All kred til deg ;)

Tror nok jeg hadde "glefset" til henne for lengst..

 

Nei, du har to valg: enten si det som det er..

Eller: Si at du er såret over komentarene hennes, for du har lagt på deg litt, og mistrives med hennes uttalelser. Telefonen er privat, og hun har ingen rett til å snoke på den, det alene er mer enn grunn nok til å sette kode på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjernet-medlem-1402

Jeg hadde bedt mannen din ta en prat med svigerinnen din!

Hvis ikke tar du en prat med henne selv og forklarer at det er fryktelig frekt å invadere ditt privatliv på den måten!

 

Gratulerer med graviditeten og håper du finner en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min søster det er mannen sin søster... O ghun er i midten av tyveårene

 

Men jeg har hatt et par kamper med henne opp over årene hvor hun har gåttnover mine grenser og tråkket meg på tærene. Men det går bare ikke inn, og hun blander inn hele svigerfamilien for å få dem "på lag" med seg. Så det gidder jeg ikke. Begge søstrene er vant til å få alt som de vil og nå mistenker de meg for å holde på en hemmelighet og SKAL vite.

 

Problemet er jo at jeg finner det respektløst at hun holder på slik og at je ger elendig til å lyve. Haaater å lyve.

 

Men veldig godt at det.ikke.bare er jeg som overreagerer! Tusen takk!

Vet jo at jeg ikke er helt rasjonell for tiden...

 

HI

 

Anonym poster: 84f8af8a6f9d278a046f20be1b9bdc0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, hun søsteren til mannen din virker ikke helt god.

 

Hva med å si det du selv skrev? Si det rett ut til henne: "Jeg føler at du ikke respekterer meg i det hele tatt når du er på masingen og snikingen hele tiden. Jeg går helt i lås". Vet ikke om det funker, men fortell henne hvor skapet skal stå og så forteller du om gravidteten når du og mannen din føler dere klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt det til henne - gråtende! "Jeg hadde så forferdelig lyst til at broren din kunne få si det selv fordi han er så stolt og glad og gleder seg så fælt til å dele det med deg! Men jeg får jo ikke fred fra deg og nå har jeg prøvd og prøvd å snakke det vekk, og jeg klarer ikke å lyve heller! Sånn! Jeg er gravid. Der vet du det. Håper du kan holde kjeft om det for å ikke ødelegge mer for broren din. Er du happy nå?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi sorry HI!

Jeg ser jeg sto i feil innleglegg, vet ikke helt hva som skjedde.

Det var ikke meningen...

Og lykke til med hva du enn bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dikte opp et par "juicy" meldinger på tlf din da, så hun får hakeslepp når hun snoker.. Så får hun noe annet å tenke på frem tiø dere forteller nyheten ;)

 

Nei, seriøst.. Noen folk burde hatt seg et kurs i folkeskikk. Voksne folk snoker og maser da ikke sånn? Hadde blitt mektig irritert og hadde nok ikke greid å holde kjeft.. Så all kred til deg :) lykke til med svigermonster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei... Det skal ikke være enkelt med sånne damer som henne...

Men jeg har iallefall tenkt nå å bare holde ut til han kommer hjem, da er jeg ca 10 - 11 uker så da sier vi det til alle selv om vi ikke har kommet til 12 uker ennå.

Tror jeg... Blir litt sånn at jeg har lyst å drite i om jeg lyver også for jwg føler egntlig at folk skal respektere at vi ikkje har bekreftet noen ennå selv om.de har sterke mistanker. De kan jo ikke vite hvorfor vi ikke har sagt noe, de tkan jo ha mange grunner...

 

Men stor takk til alle innspill! Kjempe godt å få bekreftet at jeg er i min fulle rett til å reagere!

 

HI

 

Anonym poster: 84f8af8a6f9d278a046f20be1b9bdc0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...