Gå til innhold

Hvor mange kr bruker du på julegaver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ca 2000,- per barn (har to barn)

Ca 400,- per tantebarn (har to stk)

Mamma og pappa ønsker seg kun siste barnehagebilder og en god julemiddag ( de vil ikke at vi skal bruke masse penger på gaver til de).

Mannen min og jeg har de siste årene kjøpt noe sammen til hverandre vi trenger til huset.

 

Mannen min ordner gaver til hans familie (med min hjelp sånn rent praktisk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av hvor god råd vi har. Ca 500 pr barn og svigerbarn(8 stk), og ca 500 til "gamlingene" og ca 500 til bror og kone(tilsammen)og ca 500 til tantebarn(de har bare 1 unge, vi har 6, så må ta igjen litt;). Kanskje noe til hverandre. Og så noen småpresanger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 til hver av barna, men iår tror jeg minsten (1,5 år) får endel billigere - han skjønner ikke verdien av ting allikevel. Nevøer og nieser får 3-400 hver og foreldre en tusenlapp til sammen. Iår blir det "bare" fotografbilder av barna, med en fin ramme på.

Hverandre kjøper vi ikke stort til, vi legger heller mer i gavene til ungene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hva de ønsker seg, men 2000-2500 til hver av barna mine, ca 500 på tantebarn og foreldre/svigerforeldre. Vi søsken har blitt enige om å ikke kjøpe til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 250 til hvert av tantebarna (har 6) og 250 hver på brødrene mine

Voksne søsken med mann/kone på begge sider får for ca 3-350.

Foreldre på begge sider får for ca 500 hver og sønnen i huset for mellom 500-1000. vi er gudforeldre til 3 stk som også har hvert sitt søsken. Der går det ca 200-250 pr stykk (handler mye ullkær på salg)

Vi er en stor familie så blir en del gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år blir vi pent nødt til å bruke mindre penger på julegaver. Der vi tidligere har brukt ca 3-500,- pr pers/par så blir det max kr 250,- i år. Til vår egen sønn blir det vel noe rundt kr 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir for max tilsammens 2500,- i år. Mine nevøer og nieser får gavekort på 200,- hver. Mine søstre girvjeg ikke til, heller ikke foreldre. Vi er enige om at voksne med barn og mine foreldre ikke skal ha gaver lenger.

 

Min samboer får for ca 1000,-

 

Har ikke dårlig samvittighet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer etter hva barna trenger. Kan være alt fra 400 kr til 1200 kr.

Foreldre/svigers ca 3-400 kr max

Søsken ca 200

Våre besteforeldre kun en liten ting, konfekt eller bilder av barnebarna/kalender.

 

Samboer ca 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, skjønner at jeg er en smule gjerrig.. :P

Vi gir ca 200 til tante/onkel barn UNDER 18 år, resten får ikke!

(det er hele 4 stykker igjen å gi ti,l er totalt over 20.. )

Søsken og foreldre får heller ikke gaver, vi samler sammen pengene og gir til veldedighet. ca 300 - 400 pr par. Stor familie, så det blir endel ;)

Ungene får for ca 1000 hver.

Vi kjøper ikke gaver til hverandre. Eller, vi kjøper jo noen småting som er fra ungene ;)

 

Alle virker fornøyde med "gaven" de får fra oss, flere har også begynt å gjøre det samme.

personlig synes jeg det er mye bedre å gi pengene til noen ssom trenger det istedenfor å gi bort noe "dritt" bare for å gi bort noe! (vet det ligger omtanke i gavene, men er som sagt stor familie så gave verdien blir deretter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye. Stor familie og enkelte som burde vært kuttet, men får meg ikke til å gjøre det siden alle gir til våre 4 barn også.

1000,- til barna (4 stk)

300,- til tantebarn (11 stk)

500,- pr søsken med partner (4 par)

300,- til fadderbarn og nære venners barn (3 stk)

500,- til foreldre (2 par)

100,- til søsken av fadderbarn og div vennebarn (15 stk)

200,- til vennepar (4 stk)

50-100,- til barnas utvalgte venner som får gave tilsammen ca 10 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos oss kjøper vi kun julegaver til foreldrene hans, guttungen hans og en bittelite gave til vårt felles barn, that's it. Ingen i min familie får noka pga vi syns det er bare tull å kjøpe julegaver bare for at man MÅ. Dessuten det de aller fleste ønsker seg er så dyre at de kjøper dem selv. Mye av gavene man gir bort går derfor rett på dunker'n (altså gjemt bort i boden, mørkloftet ol).

 

Utrolig deilig å bruke adventstiden til å noe annet enn stresset med julegave innkjøping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke noe fast beløp pr person, jeg prøver å kjøpe noe som kan falle i smak og som ikke er for dyrt. Blir kanskje mer likt i mengde enn verdi ;)

 

Kjøper til ett barn for ca 1000 kr, kjæresten det samme. Mine foreldre ca 500 kr hver (skilte). I tillegg har jeg 4 søsken og 12 tantebarn jeg kjøper til. Kjøper også til en venninne og en annen venninnes barn. Og min mormor!

 

Går vel 3000-4000 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...