Gå til innhold

Må bare spørre, hvor ofte skifter dere sengetøy?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skifter ca hver 10 dag og mannen mener det er unødvendig, og at mannfolka på jobb sier de bytter på senga 1 gang i måneden:((

 

Kjenner med engang når sengetøyet er skittent og sover skikkelig dårlig i både svettelukt og snørr og tårer som er gnidd inn i sengetøyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten hver uke, men skal mannen ha noen nattevakter når jeg skal skifte venter jeg til han er ferdig, for når han jobber nattevakter så er senga i bruk nesten hele døgnet og da syns jeg det er deiligere å ha det helt rent når han går av nattevakt og vi deler seng igjen.

 

Skifter sengetøy annenhver dag om ikke mer hos ene barnet pga atopisk eksem, mye kremer som gjør det seigt og lukter. også klør hun for den minsteting som har kommet i senga. Nå har hun begynt å skifte selv når hun trenger det, hun tar av og jeg hjelper med å ta på. Så noen ganger kan det ligge lenger på nå mens andre dager er det nytt hver dag.

De andre ungene er det opp og ned hvor ofte jeg skifter. Hun ene vil aldri skifte for hun liker ikke helt nyvasket sengetøy. Hos henne må jeg helst skifte på senga en lørdagsmorgen slik at hun kan dra med seg dyna overalt i huset hele dagen så den blir krøllete og leke litt i senga slik at det blir rotete der. Det eneste som er positivt med å skifte på senga er å velge sengetøy selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne skifta hver uke, men å skifte sengetøy er noe av det kjedeligste jeg vet :( så det blir hver 14. dag, ikke lenger enn det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 14. dag hos oss.

 

Skulle gjerne skiftet oftere enn det, men med 5 senger å skifte på og i full jobb, så har jeg rett og slett ikke ork til oftere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skifter 2 ganger i uken , både på senga vår og jenta vår:) ikke fordi det er så voldsomt møkkete, er bare jeg som har litt snåle ting for meg;) noen ganger kan jeg skifte annen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver uke her, og jeg synes det er nødvendig. Jeg sover ikke godt i skittent sengetøy, og det blir skittent på ei uke, selv om vi ikke har husdyr, støvsuger og vasker jevnlig, og dusjer daglig.

 

Det blir hår, støv, sand (ungene koser mye i vår seng), flekker ++

Hvordan man orker 14 dager eller lengre i skitten seng skjønner ikke jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka:) det blir gjort med fredagsvasken i huset! Dynene luftes et par ganger i uken. Ingenting er som å legge seg nydusjet i flunkende rent sengetøy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annenhver uke, ideelt sett iallefall. Av og til blir det liggende lenger også, men jeg prøver å få skiftet annenhver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca hver 14. dag her. Vi er kun to voksne (foreløpig) og begge dusjer før vi legger oss, dermed kjennes det rent ut lenger:-) Føles ihvertfall sånn..:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...