Gå til innhold

Blir GAL av 5 åring som tisser på seg HVER dag...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler vi har prøvd ALT... Bruker fortsatt bleie på natta. Tisser på seg hver dag, ofte flere ganger. Vært hos lege og sykehus uten at de fant noe galt. Men hva gjør vi? Mindre enn ett år til skolestart... Sette på bleie igjen? Frustrerende for oss og kjipt for henne dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har barn som fortsatt bruker bleie om natten, og alderen er hele 11 år......

 

Har dere testet for overaktiv blære? URGE-inkontinens kan også barn ha.

 

Her har vi medisinene Minirin(som minsker urinmengde om natten, og gjør mange helt tørre), og så har vi Detrusitol som gjør at nerver og muskler i blæren slapper litt av :)

 

Hvordan er magen hennes ellers? Hard mage? Dette kan gi problemer med inkontinens også.

 

Får dere ellers bleiene på blå resept? For det har man rett på, så lenge barnet er fylt 5 år. Og da alt av inkontinensutstyr.

 

Bli ikke frustrert :) Det hjelper hvertfall ikke på noe. Ikke vent at alle barn er som de fleste andre. For noen har faktisk problemer uten å mene det, og også uten at leger og sykehus finner ut hvorfor. Det bare er sånn, og det vil gå over til slutt :)

 

Vi har vært gjennom ALT spesialistene har å by på, og alt ser OK ut. Likevel har vi problemer. Og vi lever bare så godt vi klarer med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært til utredning og de sier at ikke noe er galt... Greit nok at hun tisser på seg men hun sier ikke fra og kan gå med det hele dagen... Lukter da helt forferdelig og nesten råttent av henne. Lurer seriøst på om hun må ha på bleie igjen. Hun tisser hver eneste dag og ofte opptil flere ganger... Orker ikke dette mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har hun det selv? Mine 3 har sluttet en stund før de ble 3 og dette fordi de syns de var så store at de ble flau av å bruke bleie.

 

Så syns jenta di det er flaut å tisse på seg, lukte stygt? Tenker hun mye på det? Prestasjonsangst?

 

Hvis hun heller ønsker bleie enn å tisse seg ut ville jeg satt på henne bleie igjen. Samtidig som jeg forsatte å mase på fastlegen hennes.

 

Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil IKKE ha på bleie. Hun går heller med tiss i klærne enn å si fra og skifte. Både hjemme og i barnehagen. Oppdager vi at hun har tipset på seg og ber henne om å skifte sier hun ofte nei, og nekter for at hun har tisset. Føler vi har prøvd alt... Og føler meg veldig rådvill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mellomste er snart 6 år, og hun har flere uhell hver bidige dag. Eldste som er snart 9 år har vært akkurat lik helt fram til sommerferien. Da ble det plutselig slutt.

 

Vi har utredet eldste for alt mulig, prøvd medisiner, vært jevnlig til oppfølging hos barnelege uten resultat. Det gikk rett og slett over av seg selv. Så med mellomste lar vi det bare bero, for sansyligvis er det samme greia med henne. Men, ja, UTROLIG frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...