Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Dere som har peiling på styrketrening :)

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 963 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 19:29

Er nybegynner og holder på å lære meg et tredelt program nå. Har gjort beinprogrammet to ganger, inneholder bla markløft, knebøy og gående utfall. Det merkes for å si det mildt. Dag 1 etterpå var jævlig, dag 2 dobbelt så jævlig. Dag 3 kjente jeg det fortsatt men tenkte å prøve på nytt. Slet veldig, ikke så mye med at det var så tungt men med at det gjorde så sinnsykt vondt i lårene. Regner nesten ikke økta siden det gikk så dårlig.

Hvor mange dager pause er det lurt å ha. Lurt å kjøre på selv om det er vondt eller bør jeg vente til lårene roer seg litt? Syns armene og brystmusklene kommer seg veldig mye fortere, er kanskje fordi musklene er mindre?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Kjærepære

Kjærepære

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 143 Innlegg:
  • StedRingerike

Skrevet 13 september 2012 - 19:40

Om musklene skal utvikles, så må man ha pause vente tre dager før neste økt med den muskelgruppen. Dette gjelder konkret styrketrening, ikke hvis du bare bruker musklene litt på annen trening. Dvs at om du tar armene mandag, så må du vente til torsdag med å ta armene igjen. Når man trener, bryter musklene ned. Om man venter i tre dager, rekker de å ha bygget seg opp igjen. Om man ikke venter lenge nok, så har ikke musklene bygget seg ordenlig opp igjen før de på nytt brytes ned.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 963 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 19:44

Ok, takk for svar :) hadde bare så lyst å ta det litt oftere til jeg har lært meg alle øvelsene men kjenner at det ikke er lurt. Føles som om lårene er overkjørt av en buss, hehe..

#4 Gråsonen

Gråsonen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 813 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 19:45

Hmm.. Jeg har lært at man kan trene store muskelgrupper i kroppen 3 pr 7dager. Mulig det er feil altså! Jeg er ingen treningsekspert.
Det finnes en gråsone..

#5 Kjærepære

Kjærepære

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 143 Innlegg:
  • StedRingerike

Skrevet 13 september 2012 - 19:47

Jeg har personlig trener som sier tre dager, og mener jeg har hørt lignende før også, så det er vel rett :) Uansett greit å være på den sikre siden!