Downlights hot?or not?
Opprettet av
klg,2 boys now:)
, sep. 13 2012 19:02
10 svar til dette emnet
Skrevet 13 september 2012 - 19:02
Gubben vil ha det på stua jeg føler det er litt oppbrukt..
Men hva er Evt alternativet??
Men hva er Evt alternativet??
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 13 september 2012 - 19:05
Jeg synes det er fint, spesielt dersom man får fordelt dem ut skikkelig og vridd dem riktig slik at det kan skape stemninger (og dimmer er et must!).
Skrevet 13 september 2012 - 19:05
Jeg syns vel det er litt på grensa, men valgte det likevel selv i vårt hus som bygges nå. Har det på badet og kjøkkenet. Tror ikke jeg ville hatt det i stua nå. Vet ikke helt hva alternativet er. Vurderer litt spotter på wire, men det er vel enda mer ute :-P
Skrevet 13 september 2012 - 19:06
Huff ikke enkelt det her..stua er 60 kvm så den trenger lys..
Skrevet 13 september 2012 - 19:06
Samme her
Skrevet 13 september 2012 - 19:10
Huff ikke enkelt det her..stua er 60 kvm så den trenger lys..
Men det viktige da er å fordele dem litt slik at dere kan bruke det til å skape stemninger. Dere kan f.eks ha en rad inn langs veggen hele veien på en krets, noen mer midt i taket med jevne mellomrom på en krets, noen over hovedvinduene på en krets osv. I huset vi bygger har vi 4 (tror jeg) ulike kretser bare i stuen. Få en elektriker til å hjelpe dere
Skrevet 13 september 2012 - 19:13
Kommer elektriker om en uke og da skal vi ha det klart om vi skal ha det i det hele tatt.er mye vinduer og mye dagslys som kommer inn.
Må tenke hardt på saken.regner med elektrikeren har noen tips,men vært greit å ha det litt klart
Må tenke hardt på saken.regner med elektrikeren har noen tips,men vært greit å ha det litt klart
Skrevet 13 september 2012 - 19:18
Not!
Synes det er litt oppbrukt pluss at hos et vennepar av oss tok det fyr i en slik mens de var på jobb, takket være brannvarsling med varsling til brannstasjon brant ikke huset ned. Helt nytt hus og lagt opp av elektriker.
Synes det er litt oppbrukt pluss at hos et vennepar av oss tok det fyr i en slik mens de var på jobb, takket være brannvarsling med varsling til brannstasjon brant ikke huset ned. Helt nytt hus og lagt opp av elektriker.
Skrevet 13 september 2012 - 19:20
Huff da..ikke bra.
Skrevet 13 september 2012 - 19:21
Stygt men ofte praktisk.
Skrevet 13 september 2012 - 19:45
Det finnes så vanvittig mange stilige lamper.
Greit å ha en lysbryter på stikkontaktene, slik at man slipper å gå rundenmed å slå av hver enkelt lampett.
Greit å ha en lysbryter på stikkontaktene, slik at man slipper å gå rundenmed å slå av hver enkelt lampett.