Min mor strikker masse til min søsters barn, men aldri til mine
Skrevet 13 september 2012 - 10:37
Mulig hun synes det er stas å strikke rosa kjoler og topper, det er stort sett det det går i, og gensere eller ullbukser til gutta mine blir kanskje kjedelig for henne, men at hun ikke engang nevner det!?
Hun betaler garnet også så det er ikke noe hun gjør på bestilling fra søsteren min.
Ved en anledning sa jeg det når hun satt og strikket i familieselskap, at "nå er det vel snart xxxxxx og xxxxx sin tur til å få gensere"?
Men da ble jeg avbrutt av min 10 å gamle niese som sa at neeei, mormor hadde jo lovet henne mariuskjole". Mormor bare lo og sa at ja, det kulle hun holde. Så ble det mriuskjole på all niesene o fortsatt ikke så mye som en sokk til gutta mine.
Lov å bli litt sur?
Snarvei til forumene
Skrevet 13 september 2012 - 10:39
Skrevet 13 september 2012 - 10:39
Skrevet 13 september 2012 - 10:41
Ring nå, så forteller du hvordan det gikk.
Skrevet 13 september 2012 - 10:42
Skrevet 13 september 2012 - 10:50
Så kom med ønsker, si at du savner mormorstrikket tøy til dine barn.
Skrevet 13 september 2012 - 11:08
Skrevet 13 september 2012 - 11:36
Si for eksempel at du syntes Mariuskjolene til niesene dine et såå fine, og at du og guttene dine ønsker seg at hun strikker Mariusgensere til dem til jul.
Det høres jo ut som en metkeøig forskjellsbehandling, men det er jo ikke sikkert at hun vet at du har lyst på også.
Skrevet 13 september 2012 - 11:52
Finn noen oppskrifter, vis de til henne. Eller si rett ut at du ønsker at hun kan strikke Mariusgensere til guttene dine.
Noe må du ihvertfall konkret si - på tomannshånd
Lykke til!
Skrevet 13 september 2012 - 11:54
La henne få vite at du også ønsker strikket tøy og er skuffet over at hun ikke tenker på det selv. Men det er sikkert ikke noe hun gjør med vilje, kanskje hun ikke tenker over det, men bare synes det er så morsomt å strikke til jentene`? Det kjenner jeg til. Synes det er vanskelig å strikke noe til en gutt.
Men du må altså si fra her.
Skrevet 13 september 2012 - 12:47
Mine tanteunger får så mye av min mor mens vi ikke ser henne en gang.
Jeg bryr meg ikke om tingene men om hvordan det er blitt med at hun ikke engang spør hvordan det går med oss når hun gjør alt for de andre.
Bare sluttet å bry meg jeg nå
Skrevet 13 september 2012 - 12:58
Kaklemor: greier du å ha kontakt med henne når det er sånn?
Skrevet 13 september 2012 - 13:08
LuiLii skrev 13 september 2012 - 12:58:
Kaklemor: greier du å ha kontakt med henne når det er sånn?
Jeg bare gidder ikke å bruke unødvendig energi lenger på det så har meldt meg litt ut.
Skrevet 13 september 2012 - 15:27
sillyfilly og Olivia skrev 13 september 2012 - 11:54:
La henne få vite at du også ønsker strikket tøy og er skuffet over at hun ikke tenker på det selv. Men det er sikkert ikke noe hun gjør med vilje, kanskje hun ikke tenker over det, men bare synes det er så morsomt å strikke til jentene`? Det kjenner jeg til. Synes det er vanskelig å strikke noe til en gutt.
Men du må altså si fra her.
Jeg strikker til både gutten og jenta mi, og kan ikke si det er noe mer "gøy" å strikke til jenter. Det er garn, pinner og mønster mønster uansett liksom...
Skrevet 13 september 2012 - 16:42
Skrevet 13 september 2012 - 16:46
Anonym bruker skrev 13 september 2012 - 16:42:
På hvilke måte er tantebarna motbydelige da? Det er vel ikke deres skyld at mormor bare strikker til dem?
Tror det er viktig å plassere skylden der den hører hjemme og ikke hos uskyldige små barn!
Skrevet 13 september 2012 - 17:09
Anonym bruker skrev 13 september 2012 - 16:46:
Anonym bruker skrev 13 september 2012 - 16:42:
"Men da ble jeg avbrutt av min 10 å gamle niese som sa at neeei, mormor hadde jo lovet henne mariuskjole".
Det er frekt. egoistisk og motbydelig av ei jente som er gammel nok til å vite bedre.
Skrevet 13 september 2012 - 19:08
Hvis det bare er strikkingen og hun stiller opp likt for barnebarna ellers, så tror jeg ikke at jeg hadde orket å bry meg så mye om det, men er det forskjellsbehandlingen på andre ting også, så hadde jeg blitt skikkelig lei meg..
Her er det slik at min mor elsker et av barnebarna.. Det er ikke måte på hvordan hun stiller som barnevakt, kjøper ting osv.. Hvis jeg forteller noe morsomt mine barn har gjort er det alltid "xxx gjør også sånn" eller "xxx gjorde det og det". Er så lei av det... og lei av at de aldri (bokstavelig talt aldri) har vært barnevakt for mine barn, men er det flere ganger i uken for dette barnebarnet...
Skrevet 13 september 2012 - 20:00
Anonym bruker skrev 13 september 2012 - 10:37:
Jeg ville spurt henne rett ut om hva som var grunnen til at hun strikket så masse til jentene til din søster og ikke guttene dine.
Og ja jeg ville sagt at jeg syntes det er trist og det føles som om guttene betyr mindre for henne.
Det er lov å bli sur men i det store og hele hjelper det ingenting, du må faktisk heller ta å snakke med henne.