Gå til innhold

Dere som har fått eller venter tvillinger...


Moosh

Anbefalte innlegg

Når fikk dere selv, eller lege/jordmor mistanke om at det var flere enn èn inni magen?

Jeg er bare i uke 9 men magen er allerede ganske stor og det føles som om jeg er kommet mye lenger (er tredjegangs). Det slo meg plutselig at det kanskje er tvillinger....

 

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg fant det ut på ordinær UL i uke 19.

Hadde en sterk følelse tidligere, ca 1 mnd før UL om at det var tvillinger. Tullet masse med mannen min om det. Men så sto det litt stille noen uker før UL så jeg tenkte ikke mye på det, men var veldig spent på UL med tanke på om det var flerlinger eller ikke. Så spurte med engang "Er det to?"

Hun som tok UL ble veldig stille lenge etterpå mens hun undersøkte, men jeg så to hoder lenge før hun svarte. var ganske spesielt og en utrolig vakker opplevelse.

 

Blir spennende dette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Nå har ikke jeg noe erfaring, men er det ikke noe med at kvalmen er så ille når man går med tvillinger?

 

Hos meg var det det verste. Var helt jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Jeg er faktisk litt mindre kvalm enn huff to foregående svangerskapene og har ellers ingen grunn til å tro at det er flere utenom at jeg føler jeg er i uke 20 minst... Så spennende med flerlinger. Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følelsen av at det kunne være to, men siden det vêr fryseboksen og jeg var på ul i uke 8 som bare viste en slo jeg det fra meg. Ny ul i uke 12, fortsatt bare en. Og så ordinær ul uke 19 hvor jordmor spurte om noen hadde sagt det var to. Tok noen minutter å tro henne!

 

Jeg var mye mer kvalm med førstemann enn jeg har vært denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på navlen poppet ut rundt 2-3 Mnd på vei, og jeg er mye kvalm, spesielt morgen og kveld. og bestilte tidlig ul. Det fikk jeg se 3 babyer!! Så ennå ikke helt vandt til tanken.

 

Er 15+4 og vist det i 2 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i familien ble "mobbet" fordi hun var førstegang og tidlig stor mage. Vi ertet på tull. Ble sjokka da de ringte en uke før ordinær ul, Det var tvillinger!

JM hadde sendt dem tidligere til ul fordi livmor var større enn normalt i den uka :)

Hun var dårlig, men ikke mer enn hva jeg har følelsen av er normalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg syntest sjølv det begynte å viste veldig tidlig. Men tenkte først at det berre var fordi eg var oppblåst.

 

6 veker på veg var eg med lege for sjukmelding pga kvalme, og han kommenterte at eg var litt stor, og tvilte litt på min mens termin.

 

Og på tidleg UL i veke 9 var det to hjerter som slo :)

 

Eg har ikkje vore noko dårligare no enn det er var når eg var gravid med vesla.

Syntest egentlig at eg spydde meir med vesla enn eg gjer med tvillingane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var gravid utenfor livmoren eller noe.. Var så sinnsykt dårlig i starten. Ekstrem kvalme og svimmel hele tiden. Hadde det ikke sånn med førstemann. Fikk bekreftet i uke 9 at det var to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke kvalm og hadde ingen misstanke om at det var to.

Var på UL i uke 7 og så bare en. På ny UL i uke 12 så vi to. Ganske så sjokkerte foreldre da ja.

Men magen ble fort stor, hadde store problemer med å skjule den allerede i uke 12.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen så det med en gang på tidlig ultralyd i uke 10. Fikk sjokk, for jeg var ikke noe spesielt kvalm og hadde ingen mistanke om at det var to. Men plutselig begynte magen å vokse forferdelig fort! Når jeg endelig hadde kommet til 12 uker så måtte jeg fortelle det til sjefen på jobben, for jeg slet veldig med å skjule magen, selv under vide gensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tvillinger første gang. Fikk vite det på ordinær ul i uke 17. Men var mye større i magen tidlig som flergangsfødende enn som tvillinggravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen mistanke overhode. Tanken hadde ikke slått meg en gang før ul i uke 12. Men i etterpåklokskapenslys så hadde jeg jo ganske mye mage allerede i uke 8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...