Gå til innhold

BF "truer" med å melde meg til barnevernet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Midt under en usakelig diskusjon begynte bf på nok en ny og usakelig diskusjon.

 

Denne gang om min kjæreste som har en fortid (!) med narkotika (hasj) som han mente vårt barn ikke skulle bli utsatt for. Han mente at h*n ikke hadde noe å gjøre i et "slikt miljø". Han skrev masse virrvarr på mld. og mente jeg satte meg selv fremfor barnet osv. Jeg forklarte barnet og min kjæreste har det kjempe bra i lag, og h*n er kjempe glad i ham og at det er gjensidig. Narkotikabruk var fortid og ikke noe å være bekymret over. Verken jeg eller barnet har blitt "utsatt" for noe av hans narkotikabruk som hører fortiden til - lenge før jeg og mitt barn kom inn i bilde.

 

BF sto på sitt og skrev bl.a. at han hadde ikke noe problemer med å melde dette videre.

 

Skal sies at BF ha vist om hans tidligere bruk av narkotika ganske lenge, og jeg forstår ikke hvorfor han skal ta opp dette Nå - leng etter han ble kjent med hans fortid.

 

Kjæresten min er en voksen mann med eget hus, hund, bil, hytte, barn fra tidligere forhold som han har hovedomsorgen for, fast jobb - absolutt ingenting å sette fingeren på, og iallefall ikke noe grunn til å henge seg opp i hans fortid og at BF skal bruke det i mot meg.

 

Da BF skrev disse mld. til meg ba jeg ham om å ringe meg dersom han ønsket å diskutere dette videre. Noe han ikke gjorde. Han bare fortsatte å sende sms. Så jeg, etter noen mld., ringte han for å få en oppklaring i det hele. Han tok ikke tlfn. Ringte han opp igjen et par ganger, men fortsatt tar han ikke tlfn. Såå fikk jeg sms av han igjen et par minutter etter jeg hadde ringt der han skrev bl.a. at han ikke så poenget med å snakke med meg over tlfn. Hallo!?

 

Midt under hele den diskusjonen om "hans bekymring til vårt barn og min kjæreste" begynte han å skrive (fortsatt på sms) at han ville ha delt omsorg og dersom jeg ikke var enig så måtte han gå videre med det.

 

*dagens frustrasjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det er frustrerende, men kan på en måte skjønne bf og da. Han er jo sikkert bekymret for sønnen sin, og liker kanskje ikke at det er en annen mann tilstede i livet hans.

 

 

Barnslig å ikke ta telefonen og fortsette diskusjonen på sms da. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom din kjæreste har hovedplanen for egne barn er set ant ikke noe å bekymre seg for, men BV kan velge å ta en bekymringsmelding fra BF seriøst og sette i gang en undersøkelse. Narkotikamisbruk skal tas seriøst dersom BF anklager han for å utsette sitt barn for det (selvom du sier det tilhører fortiden). Dersom dette hører til fortiden slik du sier (og jeg tror deg), finner BV raskt ut av dette og saken vil bli henlagt. Ikke noe å bekymre seg for, barnet vil ant ikke bli involvert en gang, dere vil bare møte opp på et kontor og prate litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt under en usakelig diskusjon begynte bf på nok en ny og usakelig diskusjon. Denne gang om min kjæreste som har en fortid (!) med narkotika (hasj) som han mente vårt barn ikke skulle bli utsatt for. Han mente at h*n ikke hadde noe å gjøre i et "slikt miljø". Han skrev masse virrvarr på mld. og mente jeg satte meg selv fremfor barnet osv. Jeg forklarte barnet og min kjæreste har det kjempe bra i lag, og h*n er kjempe glad i ham og at det er gjensidig. Narkotikabruk var fortid og ikke noe å være bekymret over. Verken jeg eller barnet har blitt "utsatt" for noe av hans narkotikabruk som hører fortiden til - lenge før jeg og mitt barn kom inn i bilde. BF sto på sitt og skrev bl.a. at han hadde ikke noe problemer med å melde dette videre. Skal sies at BF ha vist om hans tidligere bruk av narkotika ganske lenge, og jeg forstår ikke hvorfor han skal ta opp dette Nå - leng etter han ble kjent med hans fortid. Kjæresten min er en voksen mann med eget hus, hund, bil, hytte, barn fra tidligere forhold som han har hovedomsorgen for, fast jobb - absolutt ingenting å sette fingeren på, og iallefall ikke noe grunn til å henge seg opp i hans fortid og at BF skal bruke det i mot meg. Da BF skrev disse mld. til meg ba jeg ham om å ringe meg dersom han ønsket å diskutere dette videre. Noe han ikke gjorde. Han bare fortsatte å sende sms. Så jeg, etter noen mld., ringte han for å få en oppklaring i det hele. Han tok ikke tlfn. Ringte han opp igjen et par ganger, men fortsatt tar han ikke tlfn. Såå fikk jeg sms av han igjen et par minutter etter jeg hadde ringt der han skrev bl.a. at han ikke så poenget med å snakke med meg over tlfn. Hallo!? Midt under hele den diskusjonen om "hans bekymring til vårt barn og min kjæreste" begynte han å skrive (fortsatt på sms) at han ville ha delt omsorg og dersom jeg ikke var enig så måtte han gå videre med det. *dagens frustrasjon*

 

Skjønner barnefaren godt jeg så syns du bør være litt ydmyk her. Og ja, det kan startes en undersøkelsesak og at din samboer må levere urinprøver. At din samboer har ansvar for egne barn betyr ikke at han ikke bruker narkotika lenger; for å sette det på spissen.

 

Håper du vet hva du gjør og kanskje ikke er bare naiv! Jeg sier ikke at din samboer vil begynne bruke igjen, MEN skulle det skje kan du miste omsorgen om du fortsetter bo med han. Så ha øynene åpne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha minst mulig kontakt med bf. Ikke gå inn i usakelige diskusjoner, bare overse meldinger. Men, spar på de!

La han gvidere med det, dere har tydeligvis alt på deres tørre. Eventuelt ring barnevernet selv. Forklar saken, og la de sjekke selv. Da er dere i forkant.

Ingenting som er mer irriterende for bf, enn om dere er voksne og overser slike barnefakter.

Vert gjennom et slitsomt brudd selv. Og jeg engasjerte meg så mye i min idiotiske eks, at jeg holdt på å gå på en skikkelig smell.

Er kun dine egne valg du kan styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der det er konflikter mellom foreldrene så velger barnevernet å ta slike meldinger med en klype salt. Den vil nok bli undersøkt gjennom en samtale med deg og så vil de legge hele saken dø. La han bare melde deg og si det gjerne til han, da mister nok trusselen sin effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...