Gå til innhold

Kan man ta et fag (nettstudie, 20 stp) når man er i permisjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kun ved inntektsgivende arbeid(lånekassen telles ikke), fikk jeg beskjed om da jeg spurte NAV om omtrent samme spørsmål. Jeg skal ta fulltidsstudium(60stp), uten at dette påvirker verken foreldrepenger, barnetrygd/bidrag eller os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ved inntektsgivende arbeid(lånekassen telles ikke), fikk jeg beskjed om da jeg spurte NAV om omtrent samme spørsmål. Jeg skal ta fulltidsstudium(60stp), uten at dette påvirker verken foreldrepenger, barnetrygd/bidrag eller os.

 

Ok, så det betyr at jeg kan få støtte til studiet fra Lånekassen i tillegg til at jeg får foreldrepenger fra jobben som normalt? Det er jo fantastisk ihvertfall:-) Helt perfekt i forhold til å kunne utvikle seg litt selv om man er hjemme med baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne dobbeltsjekk ifh til studielån, da jeg ikke hang meg så veldig opp i dette(tar ikke opp studielån i denne omgang), men det er iallefall null problem å studere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sansynligvis vil NAV godta at du tar noen få studiepoeng hvis du søker. Du er pålakt å varsle NAV . Arbeisgiveren din er det derimot ikke sikkert at sier ja. Hvis du har permisjon for å ta deg av barn er det det du må gjøre. Arbeidsgiver kan gi deg sparken om du heller velger å studere eller jobbe et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...