Gå til innhold

Hva gjør dere med ullklær som ikke tåler maskinvask?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet 100 % at klær som må håndvaskes bare blir liggende ubrukt, så jeg satser på at de tåler 30 grader på ullprogrammet.

 

Man må da ha litt varme på vannet om man vasker for hånd også?

 

Jeg skjønner ikke hvordan ull IKKE kan tåle å bli vasket, sauene går da ute hele året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper de ikke.. :P Men om jeg får noe i gave eller noe, så vasker jeg det på 30grader på ullprogram eller håndvaskprogrammet. Gidder ikke å håndvaske klær.. Blir de ødelagte så vet jeg hvertfall hva de ikke tåler.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Jeg lever etter "alt som tåler vann tåler Milo" så alt av ull vaskes i maskin på ullprogram på 40grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauene går ute, men de ruller ikke rundt og rundt i varmt vann. De går fram og tilbake i pissregn :P

 

Jeg vasker ull som ikke kan maskinvaskes i maskin på ullprogram uten varme. Går så det hyler det! Lat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tilda med to små <3

Jeg kjøper bare ulltøy som kan vaskes. Men ullklærne som oldemor strikker til guttene det tar jeg meg tid til å vaske forsiktig for hånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker det i maskinen på ullprogrammet likevel. Tåler de ikke vasken, så var jo det dumt, men kan ikke ha klær som ikke tåler ullvask. Håndvask er ikke noe jeg orker, og spesielt ikke av ull (ekkelt å ta i våt ull synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det maskin på ullvaskeprogram, enten 30 grader eller kaldvask. Bruker spesialmiddelet fra Nøstebarn, Milo stinker.

 

Tåler det ikke maskinvask kan vi uansett ikke ha det så da får det bare gå i stykker tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en søt ulldress på Bennetton som kun skal håndvaskes.

 

Nå henger den så fint til tørk etter en omgang i maskinen på 30 grader på ullprogrammet. Om den ikke tåler det, blir den ikke brukt likevel :)

 

Den er i str 56 så den blir ikke akkurat utslitt av bruken heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det ikke!

 

Hadde litt kår ungene var små. I vaskemaskinen på ullvask. Så en omgang med sentrifuge.

 

Ull takler fint sentrifugen, men krymper på vaskeprogram.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært borti ull som ikke tåler ullprogrammet på vaskemaskinen. Ull tåler ganske høy temperatur, men med kombinasjonen høy temp/bevegelse så tover det seg og krymper. Men dersom det ligger i ro, kan det faktisk kokes i en kjele på komfyren uten at det blir ødelagt.

 

Jeg bruker mye ull, og her går alt i vaskemaskinen på ullprogram og med spesialsåpe - 40 grader våger jeg ikke, tenk om jeg ødelegger noe jeg har lagt ned mange arbeidstimer i - men 30 grader er helt trygt. Selv om det står kun håndvask på vaskeanvisningen har jeg aldri hatt uhell med dette. Jeg har til og med vasket skinnjakker på ullprogram, det har også virket fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...