Gå til innhold

Ville dere akseptert?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanskelig å si. 550 er vel det som er mest riktig. Men om det hadde vært mine barns barndomshjem, så kunne jeg ha jenket litt på kravet for at de skulle fortsette å få bo der. Om det var det som var avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre, 550 er halvparten og riktig, men det kommer an på om du da evt får andre ting. Er jo verdiene tilsammen som er viktig her. La oss si du evt får bilen som tilsvarer ca 100 000, så ville 450 for huset vært ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig om halvparten. Er ikke gift. Virker som det går mot rettsak visst ikke. Og da er det store spm om det har noe å si hva man betalte inn i bolig ved kjøp? Kan man forlange det ut igjen eller ikke? Utrolig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere samboerkontrakt? Eide han boligen før du kom inn i bildet? Har du kjøpt deg inn? Betalt noe ned på lånet? Alt dette må i så fall dokumenteres. Er ikke rom for skjønn her hvis man ikke er gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke samboerkontrakt. Kjøpte sammen. Har betalt 3000 kr i mnd på lånet. Er ikke venner. Er redd hvordan det ender i evt rettsak og hvor lang tid det tar. Så dette er hans siste forslag visst ikke går det gjerne den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg godtatt det. Går det til rettsak kan du ende opp med å dele saksomkostningene. Og da kan du tape enda mer.

 

Ikke for å være stygg eller krass, men om du ikke har sikret deg noe mer dokumentert, burde du godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere eiger huset 50/50 og det står i lånepapirene så hadde jeg ikke godtatt mindre enn halvparten. Da vinner han ikke frem i en rettsal heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tjener nok mest på å spørre en advokat om dette, enn oss her inne. Få deg en time med advokat, for da får du vite om dette er verdt å gå til sak på eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Vi gikk ikke inn med like mye når vi kjøpte + har ikke betalt like mye inn hver månde. Har advokat, men har ikke fått snakket så mye med han etter det siste tilbudet.

 

Godta eller ikke? Blir sprø av å tenke på det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...