Gå til innhold

Hva lyver dere til barna om?


LettBris

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg jobber som journalist for Foreldre & Barn og skal gjøre en litt morsom sak på hemmeligheter foreldre har, men som de ikke tør å si til barna sine eller andre foreldre - fordi de vil være et bra forbilde (og ikke avsløre sine "mørke sider" for andre)

 

I forbindelse med denne artikkelen vil jeg gjerne at dere andre brukere kommer med noen gøye eksempler på hva DERE lyver til barna om, eller hva dere bevisst holder hemmelig for barna og/ eller andre foreldre :)

 

Kommentarer fra denne tråden er tenkt å brukes som anonyme uttalelser og vil bli satt opp som en liste i artikkelen, men jeg håper at enkelte av dere kan tenke seg å bruke navn.

 

Send meg gjerne en e-post dersom dere foretrekker dette: [email protected]

 

Med vennlig hilsen,

Cathrine

www.foreldre.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nissen, tannfeen og vårt inntak av snop :P Og så blir det noen små hvite innimellom for å skåne dem for en del info jeg mener de ikke trenger å få helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!

Når hun skal legge seg og fortsatt ser noen av vennene sine ute, så sier jeg at de også nå er på tur inn for å legge seg. Selv om jeg vet at de ofte får være ute lengre enn min datter.

 

Lyver også å sier at duene på torget er fine dyr, selv om jeg innerst inne hater og er livredd dem ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter litt på sannheten der det er snakk om eksempelvis nyheter/aviser etc der det er litt "tungt" stoff for barn - eksempelvis drap etc. Samt om vi snakker om naboer/venner som kanskje har en skilsmisse på gang eller annet de små ikke trenger å fortelle hele klassen.

Tar da ofte ting på engelsk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninde jeg har har sagt til barna sine at når isbilen spiller betyr det at det er utsolgt.... De er enda så små at de tror på det....

 

Selv bruker jeg å si til min datter på 4 når hun vil at jeg skal bli på hennes sengekant å prate at nå må jeg gå og gjøre husarbeid og så skal jeg selv i seng etterpå..... Jeg forteller så ikke at jeg etter husarbeidet skal sitte og se en film og kose mig sammen med manden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi foreldre bare spiser godteri på lørdagskvelden (blir nok et par ganger i uken også..), at nugatti er voksenpålegg (de har aldri spurt om å få smake :)) , at småkryp er fine og festlige- selv om jeg egentlig synes de er superekkel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man bare spiser godteri på lørdag (har blitt fersket med sjokolade i munnen på kjøkkenet, da sa jeg til barna at jeg spiste gulrot...).

At edderkopper ikke er farlige eller skumle (er livredd selv, men håper de slipper å få denne fobien).

At mamma bare skal rydde før jeg også skal legge meg.

At man løper myyye fortere uten bleie (motivasjon ved bleieslutt)Også selvsagt de tradisjonelle med nissen, tannfeen etc.

 

Dette er bare til barna da, tror ikke det er noe jeg føler behov for å skjule for andre foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke for tiden da jeg venter på operasjon. Jeg lyver for poden om det, for hvis han vet jeg er hjemme så vil han ikke i barnehagen. Kunne hatt ham hjemme, men han har en diagnose og har spesialpedagog i bhg så han trenger å være der. Han er der max 6 timer daglig.

 

Ellers tror han også at jeg legger meg noe samtidig som han, vet ikke at jeg sitter lenge oppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser det er flere som har samme syndene som meg:) her er iskald Pepsi Max i kaffekoppen "kjeeeempe varm kaffe som ikke må røres", isbilen ringer bare når den er tom og mamma og pappa rydder og vasker hus hver dag etter barnas leggetid (koser oss vertfall ikke i soffaen med godteskåla:p )..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Så mange gode svar det kom! Kjenner meg igjen, ja! :)

 

Håper en av dere kan tenke seg å bruke navn bak utsagnet? Send meg gjerne PM eller e-post hvis dere ikke vil skrive det her i tråden.

 

Hilsen Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Jeg lyver om:

 

Mille spør meg om det er kake i dag "neeeei vi spiser da ikke kake på hverdager, det er KUN lørdag" mens jeg ofte koser meg med både kake og godis etter sengetid.

 

 

Kommer til å lyve om tannfeen, julenissen, påskeharen etterhvert, hun er liten enda.

 

Jeg sier "nei det er ikke noe godt" til godteri hun ikke har smakt så det ikke skal friste.

 

Den med cola i koppen istedenfor kaffe har jeg ikke prøvd, men det var lurt.

 

Før måtte jeg innimellom lyve om pappaen hennes sa han skulle kommer for så å ikke dukke opp. Det hatet jeg, men da sa jeg pappa hadde blitt syk, så hun ikke skulle tro han bare ikke kom. Men nå skjer det ikke lenger heldigvis.

 

Julie mammaen til Mille Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fluor er et troll som jager karius og baktus. Men tar du to eller flere, så har de ingen å jage og ødelegger tennene i stedet.

 

Smulene som kommer ut ved tannpuss er karius og baktus sitt hus, bil, sofa...etc. Hunden er en luring og den må vi lete etter langt bak...

 

Fisk får hjernen til å vokse.

 

Hvis man ikke spiser mat, så krymper man.

 

Politiet har sensor i bilene så de vet hvem som ikke bruker belte.

 

du kan få navn, men vil ikke koble Nick her med navn. kan sende på privat melding til deg om du ønsker det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fluor er et troll som jager karius og baktus. Men tar du to eller flere, så har de ingen å jage og ødelegger tennene i stedet.

 

Smulene som kommer ut ved tannpuss er karius og baktus sitt hus, bil, sofa...etc. Hunden er en luring og den må vi lete etter langt bak...

 

Fisk får hjernen til å vokse.

 

Hvis man ikke spiser mat, så krymper man.

 

Politiet har sensor i bilene så de vet hvem som ikke bruker belte.

 

du kan få navn, men vil ikke koble Nick her med navn. kan sende på privat melding til deg om du ønsker det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier til ungene at det baare er lov med godteri/ is, og nugatti/sjokolademelk/sjokofrokost på lørdag.

og hvis de en ejelden gang får noe slikt i uka fordi JEG har lyst på det så sier jeg at det er lørdag...

det er bevisst løgn både for ungene og mtp andre foreldre, som da kan høre at vi alltid baaare spiser slikt på lørdag :/

 

Ellers har jeg løyet om kattunger som vi har gitt bort, sagt at de har det veldig bra, og at jeg vet hvem de nye eierne er og at de er veldig snille med pusene, mens jeg VET jo egentlig ikke, jeg bare håper.

 

utenom dette prøver jeg og ikke lyve, jeg tar heller en forklaring/diskusjon, fordi jeg ikke vil at de skal "ta" meg i løgn.

f.eks at jeg sier at neeei vi har ikke is, og så ligger det i fryseren liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker bare brus på lørdager, sa den dobbeltmoralske mammaen som lurer seg til et lite glass Pepsi Max så snart barna sover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg lyver når jeg sier at vi ikke kan besøke hestene ved barnehagen fordi hestene må få spise i fred ellers kan de få vondt i magen.

Sannheten er at jeg er dritredd hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell det vanlige som jule nissen, tann fe, påske haren. karius og baktus det er vell ikke en løgn bare en annen måte og si huld på:P hvis man ikke spiser kjøtt ( biff og lignende blir man ikke stor og sterk) nå spiser hun d tok nesten 5 år:) hvis man ikke bruker selene i bilen kommer politiet.

 

jeg er nå gravid med nr 2 og prøver og slutte og røyke, er derfor blit veldig gira på godteri og donuts. når hun spør om hun kan få så sier jeg at det er ikke helg. men da fikk jeg pekefingeren av henne og beskje om at da skulle ikke jeg heller ha, så datt d ut at babyn i magen ville ha d og den måte få det den ville ha nå for og vokse og bli stor. da la hunøret mot magen og sa "æ tru den vil ha litt mer æ" så nå sier hun ingen ting om hun tar meg i og snavle litt :P

 

Er sikkert noen flere hvite små løgner som har blitt sakt men kommer ikke på di i farten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fluor er et troll som jager karius og baktus. Men tar du to eller flere, så har de ingen å jage og ødelegger tennene i stedet. Smulene som kommer ut ved tannpuss er karius og baktus sitt hus, bil, sofa...etc. Hunden er en luring og den må vi lete etter langt bak... Fisk får hjernen til å vokse. Hvis man ikke spiser mat, så krymper man. Politiet har sensor i bilene så de vet hvem som ikke bruker belte. du kan få navn, men vil ikke koble Nick her med navn. kan sende på privat melding til deg om du ønsker det?

 

Den med Karius og Baktus tror jeg jeg skal "låne". :) Da blir det jo gøy å pusse tennene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...