Gå til innhold

Hva lyver dere til barna om?


LettBris

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg jobber som journalist for Foreldre & Barn og skal gjøre en litt morsom sak på hemmeligheter foreldre har, men som de ikke tør å si til barna sine eller andre foreldre - fordi de vil være et bra forbilde (og ikke avsløre sine "mørke sider" for andre)

 

I forbindelse med denne artikkelen vil jeg gjerne at dere andre brukere kommer med noen gøye eksempler på hva DERE lyver til barna om, eller hva dere bevisst holder hemmelig for barna og/ eller andre foreldre :)

 

Kommentarer fra denne tråden er tenkt å brukes som anonyme uttalelser og vil bli satt opp som en liste i artikkelen, men jeg håper at enkelte av dere kan tenke seg å bruke navn.

 

Send meg gjerne en e-post dersom dere foretrekker dette: [email protected]

 

Med vennlig hilsen,

Cathrine

www.foreldre.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nissen, tannfeen og vårt inntak av snop :P Og så blir det noen små hvite innimellom for å skåne dem for en del info jeg mener de ikke trenger å få helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!

Når hun skal legge seg og fortsatt ser noen av vennene sine ute, så sier jeg at de også nå er på tur inn for å legge seg. Selv om jeg vet at de ofte får være ute lengre enn min datter.

 

Lyver også å sier at duene på torget er fine dyr, selv om jeg innerst inne hater og er livredd dem ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter litt på sannheten der det er snakk om eksempelvis nyheter/aviser etc der det er litt "tungt" stoff for barn - eksempelvis drap etc. Samt om vi snakker om naboer/venner som kanskje har en skilsmisse på gang eller annet de små ikke trenger å fortelle hele klassen.

Tar da ofte ting på engelsk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninde jeg har har sagt til barna sine at når isbilen spiller betyr det at det er utsolgt.... De er enda så små at de tror på det....