Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hjernerystelse?

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 058 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 21:41

Jenta mi på 6 år var på besøk hos en venninne i dag. Da jeg kom for å hente henne hadde hun en stor kul og et lite kutt i panna. Jeg spurte henne hva som hadde skjedd og hun hadde hoppet på trampolinen og slått hodet ned i kanten.

Jenta mi sa hun ikke hadde grått etter hun slo seg. Hun hadde heller ikke sagt noe til mammaen til venninnen før mammaen så kulen selv. Da jeg spurte jenta mi hvorfor hun ikke hadde sagt noe til moren da hun slo seg sa hun at hun ikke husker hvorfor hun ikke sa noe.

Hun spiste kvelds og virket som hun var i fin form. Men da hun skulle legge seg sa hun at hun var litt kvalm.

Vekte henne nå ca 2 timer etter hun sovnet. Var litt vanskelig å vekke henne ( men det er det til vanlig også). Da jeg fikk henne til å åpne øynene ble hun veldig urolig. Hun sa hun hadde kjempe vondt i hodet/panna. Ville ikke legge seg ned for det var så vondt, men satt i sengen å lente hodet på skuldra mi. Etter en stund fikk jeg henne til å legge seg ned, og da sovnet hun med en gang.

Er det mulig det er hjernerystelese? Hva bør jeg gjøre videre i natt?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 058 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 21:46

Tror det bare er ved kraftig hjernerystelse at du trenger å vekke henne. Jeg har hatt det to ganger og det eneste å gjøre er å ta det rolig (vêr ikke om det er likt med barn). Men kan jo ringe og få en akutttime hos legen i morgen da.