Jeg er 8 uker på vei og helt fryktelig dårlig. Jeg har tvingt meg selv til og gå på jobb de siste 2 ukene, men i går så måtte jeg bare komme meg hjem da jeg kaster opp på jobb og blir dårlig av og være i aktivitet, tåler ikke matlukt og røykelukt. jeg jobber i matvarebutikk så ikke så enkelt når jeg er så følsom ovenfor lukter.
Jeg har også 2 barn men heldigvis så stiller mannen min 100% opp og tar seg av ungene.
Jeg har fått legetime i morgen men problemet mitt er at fastlegen min er på ferie så det er en vikar lege fra Nederland og er redd hun/han setter seg på bakbeina..da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre.
Har fått sykemelding av fastlegen min når jeg var gravid med de andre 2 da var jeg også fryktelig dårlig, men er så redd denne vikarlegen ikke vil gi meg sykemelding..
Noen med erfaringer?
Hvor enkelt er det og få sykemelding når en er 8 uker gravid og helt fryktelig dårlig?
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 30 2012 12:20
4 svar til dette emnet
Skrevet 30 august 2012 - 12:20
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 30 august 2012 - 12:25
trenger jo ikke bli sykemeldt resten av svangerskapet, så ville jo tenkt det ikke burde være noe problem. Dersom du ble det i de forige svangerskapene står det vel i journalen også selv om det er ny lege?
Vet ikke jeg, i mitt hodet burde det jo ikke være så vanskelig.
Vet ikke jeg, i mitt hodet burde det jo ikke være så vanskelig.
Skrevet 30 august 2012 - 12:59
Ikke så vanskelig. Du sier jo selv at du fungerer ikke. Du er kvalm og kaster opp.
Bare si det som det er til denne legen. At du ikke klarer å jobbe. Når kommer fastlegen din tilbake da?
Bare si det som det er til denne legen. At du ikke klarer å jobbe. Når kommer fastlegen din tilbake da?
Skrevet 30 august 2012 - 13:01
Veldig enkelt. Du blir jo ikke sykemeldt i 9 mnd, men et par uker.
Skrevet 30 august 2012 - 13:13
Jeg hadde ingen problem med å få sykemelding, men jeg kastet t.o.m opp på legekontoret, så tenker de skjønte alvoret.