Har en snart 4-åring som kan være sytetet og grinete, og skrike om han ikke får viljen. Hjemme gir jeg han ikke oppmerksomhet om han driver på slik, og sier han kan komme og snakke med meg om han bruker vanlig stemme, ikke sytestemmen.
Nå vil styrer at han skal observeres av ppd pga dette...hva?
Hun er også veldig negativ til det meste og jeg føler hun leter etter feil overalt. Forteller meg at jeg må ikke la han sitte i vogn (vi går gjerne lange turer..), ikke se tv om morningen, ikke spise ditt og datt...herrejesus jeg blir svett.
Hun kunne nevne 1 eneste positiv ting om han, og ellers var det mye "småpirk" som så kalrt var negativt.
Jeg må få si her at gutten min absolutt ikke griner og syter hele tiden, tvert imot er han som regel en rolig og avbalansert unge. Kan være hjelpsom og leker fint med vennene.
Men kan jeg kreve å få disse møtene med en annen enn hun styreren?
Hun er jo ikke på avdelingen mer enn to dager i uka heller, så det hadde vært greit å snakke med noen som er der hver dag med gutten min.
Foreldresamtale i bhg og negativ styrer..
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 30 2012 11:55
9 svar til dette emnet
Skrevet 30 august 2012 - 11:55
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 30 august 2012 - 12:03
Er ikke det styrer tar opp på foredresamtalene, basert på tilbakemelding fra de ansatte? I såfall nytter det lite å ha møtet med en annen på avdelingen.
Skrevet 30 august 2012 - 12:05
Jeg har hørt om tilfeller hvor PPT ikke er enig med barnehagen i det hele tatt, så å la de observere er ikke det samme som å si seg enig med styreren. Du kan jo også si at dette ikke er et problem hjemme, men de må gjerne be ppt om hjelp om ikke de vet hvordan de skal håndtere dette.
Jeg er enig i at en som ser barnet ofte er bedre egnet til å delta på disse møtene enn bare styreren. Evt kan jo begge være med.
Om du lar barnet se tv om morgenen skal styreren enkelt og greit drite i, det har hun ingenting med.
Det kan jo også være at barnehagen har en reell bekymring for barnet ditt, med tanke på at de mener hun sitter for mye i vogn (beveger seg for lite), og spiser ditt og datt (usunne ting?).
Jeg er enig i at en som ser barnet ofte er bedre egnet til å delta på disse møtene enn bare styreren. Evt kan jo begge være med.
Om du lar barnet se tv om morgenen skal styreren enkelt og greit drite i, det har hun ingenting med.
Det kan jo også være at barnehagen har en reell bekymring for barnet ditt, med tanke på at de mener hun sitter for mye i vogn (beveger seg for lite), og spiser ditt og datt (usunne ting?).
daglig leder i AS Heimen
Skrevet 30 august 2012 - 12:12
Ok, kanskje det er greit å ha kontaktpersonen også med på neste møte da?
Når det gjelder å bevege seg og hva han spiser, så må jeg bare si at han er en av de mest aktive ute og han er tynn og fin:) Tror heller ikke det er så mange andre som har såpass sunt kosthold som han, da jeg er nøye på slikt, hehe.
Tror bare jeg ikke må bry meg med all verdens rare ting hun kommer med, hun er kjent for å være sær.
hi
Når det gjelder å bevege seg og hva han spiser, så må jeg bare si at han er en av de mest aktive ute og han er tynn og fin:) Tror heller ikke det er så mange andre som har såpass sunt kosthold som han, da jeg er nøye på slikt, hehe.
Tror bare jeg ikke må bry meg med all verdens rare ting hun kommer med, hun er kjent for å være sær.
hi
Skrevet 30 august 2012 - 12:13
Har dokke ikke foreldresamtaler med førskolelæreren fra avdelinga? Det er jo det som er vanligst.
Men angåendes hvordan gutten din er hjemme og hvordan han er i bhg - det kan være 2 forskjellige ting. Dei er helt annerledes i bhg, det kan jeg love deg. Jeg jobber selv i bhg. Så der kan jo de anssatte sammenligne ham med dei 19 andre som går der
hvis du skjønner...
Som hun over meg skreiv her - det er bare positivt å få en fra ppt i bildet!!! Ikke vær redd for at ungen din kommer til å bli stempla på grunn av det. Og finner hun ikke noe galt med ungen, så skal hun virkelig ikke bruke tid på det! Dei har masse å gjøre. Så tid kaster dei ikke vekk på unødvendige besøk.
Det er rart at hun har kommet opp med såå mye negativt - det gjelder jo si 10 positive ting og bare 1 negativ
Kanskje hun er ikke den flinkeste i sin jobb da?
Men angåendes hvordan gutten din er hjemme og hvordan han er i bhg - det kan være 2 forskjellige ting. Dei er helt annerledes i bhg, det kan jeg love deg. Jeg jobber selv i bhg. Så der kan jo de anssatte sammenligne ham med dei 19 andre som går der
Som hun over meg skreiv her - det er bare positivt å få en fra ppt i bildet!!! Ikke vær redd for at ungen din kommer til å bli stempla på grunn av det. Og finner hun ikke noe galt med ungen, så skal hun virkelig ikke bruke tid på det! Dei har masse å gjøre. Så tid kaster dei ikke vekk på unødvendige besøk.
Det er rart at hun har kommet opp med såå mye negativt - det gjelder jo si 10 positive ting og bare 1 negativ
Skrevet 30 august 2012 - 12:27
Jeg bare lurer på hva som er gale med PPT? Hvis barnet trenger hjelp er det ikke viktigere at han får det nå? Før evt, skole alder?
Er det ikke noe gale, tar ikke PPT det videre. Har selv vært igjennom PPT da jeg var liten. Har dysleksi og konsentrasjonsproblemer og er kjempe takknemmelig for hjelpen jeg fikk for mangen år siden.
Er det ikke noe gale, tar ikke PPT det videre. Har selv vært igjennom PPT da jeg var liten. Har dysleksi og konsentrasjonsproblemer og er kjempe takknemmelig for hjelpen jeg fikk for mangen år siden.
Skrevet 30 august 2012 - 12:53
Er vel ingenting galt med ppd, men jeg synes det er noe galt med styrer:D
Jeg har prøvd å spørre hva de gjør i disse situasjonene der han griner/syter, og får så diffuse svar...nei, vi tar han ut da. Og så da?
HI
Jeg har prøvd å spørre hva de gjør i disse situasjonene der han griner/syter, og får så diffuse svar...nei, vi tar han ut da. Og så da?
HI
Skrevet 30 august 2012 - 14:24
Kanskje barnehagen trenger hjelp til hvordan håndtere han i disse situasjonene og det kan være en av grunnene til at de ønsker hjelp.
Skrevet 30 august 2012 - 14:24
Kanskje barnehagen trenger hjelp til hvordan håndtere han i disse situasjonene og det kan være en av grunnene til at de ønsker hjelp.
Skrevet 30 august 2012 - 14:44
Det vanlige hos oss er at førskolelærer fra avdelingen tar foreldresamtalen. De tar opp både positive og negative ting, og er alltid konstruktive.
Jeg synes dette høres trist og unormalt ut og håper inderlig dette ikke fører med seg en hel rekke "utredninger" av ungen din, helt unødig sannsynligvis.
Ppt kjenner vel til styrer fra før av og vet hvordan hun er og ikke er.. ?
Jeg synes dette høres trist og unormalt ut og håper inderlig dette ikke fører med seg en hel rekke "utredninger" av ungen din, helt unødig sannsynligvis.
Ppt kjenner vel til styrer fra før av og vet hvordan hun er og ikke er.. ?