Gå til innhold

Når søke om fri fra skolen. Skal på ferie i 3 uker i feb/mars 2013.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere risikerer at barne må bytte klasse, venner og lærer for at dere skal til syden?

 

Håper dette er et tulleinnlegg. Hvis ikke er dere noen sinnsykt egoistiske foreldre!

Hvor står det at de skal til syden???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere risikerer at barne må bytte klasse, venner og lærer for at dere skal til syden? Håper dette er et tulleinnlegg. Hvis ikke er dere noen sinnsykt egoistiske foreldre!
Hvor står det at de skal til syden???

 

Syden eller reise? Spiller egentlig ingen rolle. Når man legger ut på en reise som varer i tre uker, bør man greie å legge dette i sammenheng med en ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere risikerer at barne må bytte klasse, venner og lærer for at dere skal til syden? Håper dette er et tulleinnlegg. Hvis ikke er dere noen sinnsykt egoistiske foreldre!
Hvor står det at de skal til syden???

 

Syden eller reise? Spiller egentlig ingen rolle. Når man legger ut på en reise som varer i tre uker, bør man greie å legge dette i sammenheng med en ferie.

Er ikke alltid det går vettu. hva hvis de skal reise til familien i india eller afrika, da nytter det jo ikke å reise midt på varmeste sommeren..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal vel legges slike feier til sommerferien.

greit med et par dager,...men 3 uker...

barnet går skole, er ikke i barnehage lengre,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi får min støtte. Jeg tenker posetivt på dette. De får se og lære der de er, de kan få oppgaver fra skolen som de skal gjøre hver dag. F.eks skrive en dagbok på hva de gjør, fjerne litt matte og osv. Sånn at de ikke skal dette helt av. Mine søsken med min far og ste-mor var ute på cruse lenge. De hadde så snille lærere som gjorde dette. Pluss de måtte jo skrive seg ut av skolen også inn. Det er.selvfølgelig en risk, men det trenger ikke å være negativt utslag av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal ha fri så lenge bør dere søke allerede nå slik at barna kan bli overført til hjemmeundervisning. Da er det dere foreldre som har ansvar for undervisningen denne perioden. Kommunen kan også invilge permisjon for så lang tid. Har dere en god grunn og et godt opplegg for barna ser jeg ikke bort fra at dere får det. Hvem dere søker husker jeg ikke, men det vet de på skolen. Det kan komme mye godt ut av en lengre reise, men det krever selvfølgelig en god del av foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde prøvd å legge turen slik at den kom i vinterferien eller evt påskeferien. Så trenger dere bare søke fri 2 uker. Da slipper dere risikere at ungene må bytte klasse eller skole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være negativt å reise en lenger tur med barn. Men selvsagt bør man ha en god dialog med skolen, for å prøve å sikre at de kommer tilbake til samme klasse. Det ville vært uheldig ellers.

 

Jeg og min familie har tenkt å ta en tremånaders tur til Afrika om et par år. Mine barn er skolesterke foreløpig og jeg tror at det ville gitt dem enda mere utdannelse, men man må selvsagt være disiplinert med lekser og følge opp barna.

Søsteren min reiste i 8 månader i Asia med sin da 8 år gamle sønn. Nå er de tilbake og han gikk rett inn i sin gamle klasse. Det er få gutter som snakker så strøkent engelsk som han, han snakker noe thai og er veldig flink på geografi og har stor forståelse for kultur, religion og samfunn.

 

Tar man som forelder ansvar så tror jeg ikke en lenger reiser trenger å være negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettop godt skrevet nr 33. Disse andre har nok ikke erfaring med å reise og hyler ut om hvor egoistiske vi er som foreldre som tar de ut av skolen.

 

Vi er ressurs sterke og tar ansvar. Det blir ingen problemer å få gjort skolearbeid da vi er strenge på dette.

 

Jeg skriver ikke hvor vi skal, da er det sikkert noen som fyrer seg opp enda engang hehe...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel enige om at barna ofte kan ha stort utbytte av å reise. Barn har absolutt ikke vondt av å se andre steder, lære andre språk og kulturer osv.

 

Mange barn har heller ikke problemer med å gjøre lekser på turen eller ta igjen det tapte (både sosialt og faglig) etter en slik reise.

 

Problemet her er vel at Hi har tenkt å ta barna ut av skolen uavhenging av om de får innvilget permisjon/ferie eller ikke. DET mener jeg ikke er greit. Hva lærer vi barna ved å gjøre stikk motsatt av det som eventuelt innvilges? Hvilke verdier overfører vi til barna hvis vi viser at det er greit å reise selv om skolen har avslått søknad om fri?

 

Ville du som voksen reist på ferie dersom du ikke fikk innvilget ferie? De aller fleste ville vel ikke det....... Konsekvensene vil i verste fall være oppsigelse. Vi som voksne burde være forbilder for barna våre. Det innebærer å følge lover å regler selv om vi kanskje ikke alltid er enig.

 

Noen ganger finnes det gode argumenter for å søke fri eller melde barna ut av skolen. F.eks en reise til Asia for å delta i familiebegivenheter som begravelse og bryllup, reise for å hente adoptivsøsken, reise for å besøke utstasjonerte foreldre, og sikkert en mengde andre ting. å søke de ut av skolen fordi det er billigere å reise utenom ferien synes jeg derimot er en uting! Det er da ingen menneskerett å reise til syden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla bla bla. Til dere andre dibhøner. Takk for svar til dere som svarte på spørsmålet mitt! HI

 

Godt at det ikkje er barre meg som ser den DIBHøNER. Det er mangen kaklere her.

 

 

Liker HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettop godt skrevet nr 33. Disse andre har nok ikke erfaring med å reise og hyler ut om hvor egoistiske vi er som foreldre som tar de ut av skolen. Vi er ressurs sterke og tar ansvar. Det blir ingen problemer å få gjort skolearbeid da vi er strenge på dette. Jeg skriver ikke hvor vi skal, da er det sikkert noen som fyrer seg opp enda engang hehe... HI

 

Typisk DIBHØNER.

 

Er enig med HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor ressurssterk er du når du skriver ressurs sterk - i to ord?

 

 

Ok, den var stygg, men måtte bare kommentere det hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...