Gå til innhold

Sminke i 5 klasse??


Prinsesse Brødhue

Anbefalte innlegg

Jeg er i beste fall hospitant her inne på krangle, jeg er ganske enkelt enig med den (eller de) som har meninger som sammenfaller med mine. Og busken vokser mer eller mindre fritt hos meg ;)

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg misset litt poenget med å sammenligne sminke på barn med intimbarbering hos voksne.

Uansett, her varierer frisyren med humøret, om det er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange innlegg om intimbarbering på krangle faktisk. Var det den dagen jeg var i narkose? Nei, du forveksler oss nok med naboen. Ja,ja, da var jeg ingen Prussilusk likevel da... Jeg som hadde funnet et fint bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følte meg veldig ung nå etter og lest her.

da jeg var 10 11 år, sminket jeg meg både på skole og fritid. og det var ikke mange av jentene i klassen som ikke gjorde d.

har en datter i 1 klasse og hu har fått inntressen for sminke og har egen hello kitty som hun prøver ut hjemme. når hun blir 10 11 og vil ha på øyenskygge på skolen så skal hun få lov til det, (ikke noe mer en d som mascara for det ødlegger øyevippene og brunkrem ødlegger fort huden)

ser ikke problemme med det. og synes det er feil og skrive at hvis 5 6 klassinger bruker sminke så kan di like gjerne skrive i pannen kom og pul meg før jeg er 12, eller hva det sto. må også huske at nå får jenter tidligere menstrasjon en tidligere. di er så små som 7 og 8 år, di utvikler seg fortere ein før. det betyr ikke at vi skal behandle di som tenåringer av den grunn, og det er verre ting ein sminke der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange innlegg om intimbarbering på krangle faktisk. Var det den dagen jeg var i narkose? Nei, du forveksler oss nok med naboen. Ja,ja, da var jeg ingen Prussilusk likevel da... Jeg som hadde funnet et fint bilde.

 

Det var hvertfall på dinbaby,com...

Men da vet jeg at alle inne på krangle lar bushen gro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så heller ikke akkurat den sammenhengen, men hei, hva veit vel jeg.

 

Nei da må det väre meg det er noe rart med da...ettersom ingen forstår hva jeg kan mene. Men her skal man vel ikke väre enig, det er jo en krangleside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du selv skriver at det ikke er lett å vifte med pekefingeren når gavene først er der, så reagerer jeg. Du har selvsagt rett i at alle velger for sine egne barn, men da er det bedre å si kun det. At det flommer over av sminkeprodukter for barn eller at det kommer fordi ungene har ønsket seg det, illusterer jo glimrende at du har inntatt akkurat det standpunktet jeg ikke synes er greit. Små jenter er små dukker som skal strekkes mot å være voksne lenge før de er det. å møte et utsagn om at jeg er enig med noen med at jeg er en slags tanketom høne som sier meg enig med den sterkeste, er forøvrig nokså spesielt all den tid jeg tviler på at du har lest særlig mange utsagn fra meg i det hele tatt.

 

sukk...så det at jeg skriver at jenta mi får bruker litt sminke når vi skal i selskap eller når hun har jentebursdag, det spiller ingen rolle? Jeg har inntatt et standpunkt og pröver å få den lille dukka mi til å bli voksen?

 

Nei, jeg er ikke så ofte her inne så jeg kan ikke huske å ha lest noe fra deg, eller så mange andre heller. Unntatt Sug Lut...hun kan man ikke unngå å ha lest noe fra. For hun bor her inne. Så det var ikke rettet til deg i förste omgang...mer til Sug Lut. Når det er sagt så skriver Luten de mest glimrende innlegg og trenger jeg en god latter og underholdning så går jeg inn på kranglesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

"Men da vet jeg at alle inne på krangle lar bushen gro!"

 

Nei, da vet du akkurat like lite som før. "Alle" gjør sjelden noe som helst utover basalbehov, og "alle på krangle" samles ikke for å få utdelt memo om tillatt kroppshår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men da vet jeg at alle inne på krangle lar bushen gro!" Nei, da vet du akkurat like lite som før. "Alle" gjør sjelden noe som helst utover basalbehov, og "alle på krangle" samles ikke for å få utdelt memo om tillatt kroppshår.

 

Glemte jeg blunkesmailyn eller??

Nå drar jeg på jobb! God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange innlegg om intimbarbering på krangle faktisk. Var det den dagen jeg var i narkose? Nei, du forveksler oss nok med naboen. Ja,ja, da var jeg ingen Prussilusk likevel da... Jeg som hadde funnet et fint bilde.
Det var hvertfall på dinbaby,com... Men da vet jeg at alle inne på krangle lar bushen gro! ;)

Nei alle på krangle lar ikke bushen gro. Her gror det ingenting.

 

over til den egentlige diskusjonen. Alle tar et valg på hvor de vil ta kampene. Noen tar flere kamper enn andre og noen er "kjipere" enn andre. Jeg er glad jeg hadde "kjipe" foreldre og har tenkt å være "kjip" selv. Og ja jeg ser at noen ting kommer tidligere nå enn da jeg var liten(selv om det ikke er så himla mange år siden) og det skyldes de kommersielle maktene og noen ting kommer man ikke unna, men da er det opp til hver enkelt å sette ned foten hvis de mener at det er for tidlig, med sminke, facebook eller hva det måtte være.

 

Det er klart at når man legge opp til slosskamp inne på krangle så kan man ikke forvente at alle bare sitter og ser på. Vi sloss tilbake, og når ble sug lut dronninga over alle oss andre? Bare fordi hun stadig er frampå med sine meninger i sin sarkastisk spydige form så betyr da ikke det at vi andre er en gjeng med amøber? :P

 

Helt hvor riktig det er at noen jenter får mensen allerede nede i 7-8års alder aner jeg svært lite om og ser ikke helt hva det har med hvorvidt man skal få lov til å bruke sminke eller ikke. Jeg var selv tidlig ute med mensen, men jeg var da fortsatt bare en liten drittunge selv om jeg liksom hadde blitt "kvinne". Mulig jeg misforsto det innlegget... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...