Tårene triller når jeg leser denne historien..
Skrevet 22 august 2012 - 19:35
"Etter jeg mistet min kjære datter i 2009 fikk jeg en tanke på å skrive bok. å kjempe for rettferdigheten for min datter samtidig skrive har hjulpet meg videre i livet. I boken tar jeg med meg dere på litt av min vei her i livet. Fra å være rusmisbruker til å bli mamma til ei kronisk lungesyk datter. Sykdommen og livet smilte til oss helt til den ufattelige tragedien traff oss natt til 27. april 2009. På et av verdens beste sykehus i Tyskland, gjør en intensivsykepleier en grov uaktsom feil og livet til Julie var ikke til å redde. Datteren min ble sendt av den norske stat til utenlandsbehandling, men da ho døde løftet ikke den norske stat en finger."
Utrolig sterk historie om en mor som mister sitt syke barn brått..
Snarvei til forumene
Skrevet 22 august 2012 - 19:49
Skrevet 22 august 2012 - 19:54
Skrevet 22 august 2012 - 19:56
Skrevet 22 august 2012 - 20:01
Skrevet 22 august 2012 - 20:14
Er også fra Sykkylven og har hørt om Julie fra hun var baby til det tragiske dødsfallet. Håper boka selger godt og Wenche får inn nok til å gjennomføre rettssaken.Jeg kommer fra samme plass som Wenche, og jeg kjøpte boka da hun satt på butikken og solgte den forrige lørdag. Jeg las den ut samme kvelden... Alle her i Sykkylven har hørt om denne tragiske historien, og jeg synes hun er tøff som gir ut bok. Utrolig gripende og rørende bok. Anbefaler alle å lese den!
HI
Skrevet 23 august 2012 - 08:48
HI
Skrevet 23 august 2012 - 09:53
Skrevet 23 august 2012 - 10:14
Skrevet 23 august 2012 - 16:16
Sondematen ble satt i veneporten (intravenøst) i stedet for magesonden.Kan noen fortelle hva den feilen var? Er nysgjerrig og hater å lese bøker
Skrevet 23 august 2012 - 16:18
Så du mener det er riktig at de som reiser til utenlandsbehandling skal sitte alene med den døde og ikke vite hvordan de skal komme seg hjem? Ingen ville ta ansvar for å hjelpe, det var kun pasienter det ble tatt ansvar for, ikke døde. Dette er ett eksempel, flere i bokaJeg forstår ikke hva de mener at den norske stat skulle gjort i etterkant av at hun døde? Staten betalte jo behandlingen, og etter hva jeg kan huske å ha lest så var det jo foreldrene som ville reise til utlandet på behandling.
Skrevet 23 august 2012 - 16:39
Sondematen ble satt i veneporten (intravenøst) i stedet for magesonden.Kan noen fortelle hva den feilen var? Er nysgjerrig og hater å lese bøker
å FY F**N rett ut sagt.
Skrevet 23 august 2012 - 20:34
Du kan så si, helt ufattelig at det skal gå anå FY F**N rett ut sagt.
Skrevet 23 august 2012 - 23:01
Livet er blitt en skumleste plass etter at jeg fikk barn!
Skrevet 24 august 2012 - 08:22
Det å få barn er det samme som å aldri mer kunne leve et bekymringsløst liv. Det er slitsomt å elske noen så mye at man heller vil dø selv enn at noe skal skje dem, men det er nok verdt det. Større berikelse i livet finnes nok ikke..Etter at jeg fikk barn klarer jeg ikke lese slike historier. Fikk vondt i magen bare av å sleske hva hun døde av og å se coveret til boken. Gråt meg i søvn for noen uker siden etter å ha lest diskusjonen het om bøker man husket fra barndommen og "farvel Rune" ble nevnt. Hadde aldri hørt om boken selv og måtte søke de opp- og jeg så bare tegningen på boken!!! Livet er blitt en skumleste plass etter at jeg fikk barn!
Skrevet 24 august 2012 - 12:39
Så du mener det er riktig at de som reiser til utenlandsbehandling skal sitte alene med den døde og ikke vite hvordan de skal komme seg hjem? Ingen ville ta ansvar for å hjelpe, det var kun pasienter det ble tatt ansvar for, ikke døde. Dette er ett eksempel, flere i boka
Jeg forstår ikke hva de mener at den norske stat skulle gjort i etterkant av at hun døde? Staten betalte jo behandlingen, og etter hva jeg kan huske å ha lest så var det jo foreldrene som ville reise til utlandet på behandling.
Ved tilfeller hvor pasienten dør i utlandet etter behandling i utlandet dekket av staten, så dekkes båretransport hjem for den avdøde og transportkostnader for de pårørende. Dette høres veldig rart ut..
Skrevet 24 august 2012 - 13:17
Å få dekket kostnader i ettertid er en ting, og det fikk de også. Men det de trengte der og da, informasjon og praktisk hjelp, det er noe helt annet.
Så du mener det er riktig at de som reiser til utenlandsbehandling skal sitte alene med den døde og ikke vite hvordan de skal komme seg hjem? Ingen ville ta ansvar for å hjelpe, det var kun pasienter det ble tatt ansvar for, ikke døde. Dette er ett eksempel, flere i boka
Jeg forstår ikke hva de mener at den norske stat skulle gjort i etterkant av at hun døde? Staten betalte jo behandlingen, og etter hva jeg kan huske å ha lest så var det jo foreldrene som ville reise til utlandet på behandling.
Ved tilfeller hvor pasienten dør i utlandet etter behandling i utlandet dekket av staten, så dekkes båretransport hjem for den avdøde og transportkostnader for de pårørende. Dette høres veldig rart ut..