Gå til innhold

gråter fordi jeg er sliten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

alene med 1 åring og høygravid....

 

bf stiller opp nå og da, han kommer 3-4 dager, orker ikke mer og venter 2 uker før han kommer igjen...

 

jeg har forklart han hvor sliten jeg er, hvor vondt jeg har i ryggen osv..

 

i tillegg må husarbeid gjøres og siste rest til babyen kommer...

 

måtte bare syte litt..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det..men vil ikke være til bry for noen..

Du er da vel ikke til bry, hvis besteforeldre får låne 1-åringne litt og bli kjent med barnebarnet sitt? Svelg stoltheten, spør om de vil ha besøk av en aktiv liten kar en dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Hvor bor du? Jeg kan godt komme å avlaste deg, i form av å lage masse middager du kan fryse ned. Bære ting og montere saker som trnegs til barnerommet. Jeg er ram med drillen!

 

Har du hørt om Homestart? Det er frivillige i regi av Røde Kors som kommer hjem til deg max 4 timer i uken og gjør det du ønsker av avlastning. Jeg hadde det fra Mille var 6 uker til 6 mnd ca. Hun kom og trillet Mille i 4 timer hver onsdag så jeg kunne sove, dusje, gå på butikken eller bare være litt alene. Det var veldig godt for meg. Sjekk om det finnes der du bor =)

 

Har du og bf vært på familievernkontoret? Kanskje prøv å få til en samværskontrakt? Der han ser barnet 2 ganger i uken, eller en overnatting i helgen om barnet og dere er klare for det?

 

Stor klem til deg! Skjønner det må være tøft å være alene med en i og en utenpå magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, selv om du kanskje føler at du bryr andre (den barnefaren gir deg jo det inntrykket slik han oppfører seg) så er det ikke sikkert at andre føler det samme. Ofte blir folk glade for å få hjelpe, og ofte er folk redde for å virke påtrengende ved å tilby hjelp. Men hvis ingen vet at du trenger hjelp så kan de heller ikke få muligheten til å hjelpe deg.

 

Ikke vær for stolt til å be nære om hjelp. Akkurat nå trenger du hjelp - en annen gang er det noen av dem som trenger hjelp, og da kan du stille opp for dem. Men akkurat nå er det du som trenger litt støtte!

 

Mange tror det vitner om svakhet når de må be om hjelp, men det er tvert imot. Det viser styrke å be om hjelp når man trenger det! :) Så for din egen del, 1-åringens del og den lille i magens del... be om litt hjelp nå slik at du ikke er helt utkjørt når fødselen kommer.

 

Be om litt hjelp av noen i din nærhet i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 1åringen i barnehage? Jobber du eller er du sykemeldt slik at du kan få slappe av på dagtid?

Hvorfor føler du at du er til bry? Helt normalt at familie stiller opp når man trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullguttene

Du er sikkert ikke til bry for noen, tror du det? Jeg kvier meg for å spørre om barnevakt av familien de få gangene jeg gjør det. Liker best når de spør selv, for da vet jeg at de gjør det fordi de vil, og ikke må. Men får ofte høre at jeg spør så sjeldent eller hvis det har vært noe at jeg kunne jo bare spurt de osv. Forhåpentligvis ønsker besteforeldre, tanter eller andre nære i familien og hjelpe til og ikke minst bli kjent med barnet. Svelg stoltheten og spør, det verste som kan skje er at de sier nei. Også kan du og bf få en fast samværsavtale, familievernkontoret kan hjelpe dere med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, man er da ikke til bry hvis man ber familie om hjelp i en vanskelig situasjon :)

 

Jeg kan gjerne hjelpe hvis du er i Bergenområdet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!
Hvor bor du? Jeg kan godt komme å avlaste deg, i form av å lage masse middager du kan fryse ned. Bære ting og montere saker som trnegs til barnerommet. Jeg er ram med drillen! Har du hørt om Homestart? Det er frivillige i regi av Røde Kors som kommer hjem til deg max 4 timer i uken og gjør det du ønsker av avlastning. Jeg hadde det fra Mille var 6 uker til 6 mnd ca. Hun kom og trillet Mille i 4 timer hver onsdag så jeg kunne sove, dusje, gå på butikken eller bare være litt alene. Det var veldig godt for meg. Sjekk om det finnes der du bor =) Har du og bf vært på familievernkontoret? Kanskje prøv å få til en samværskontrakt? Der han ser barnet 2 ganger i uken, eller en overnatting i helgen om barnet og dere er klare for det? Stor klem til deg! Skjønner det må være tøft å være alene med en i og en utenpå magen!

 

Signerer denne, og oppfordrer deg til å ta kontakt med Home Start (hvis de har det i din kommune).

 

Moren min har jobbet for Home Start i mange år, og der de bor går det gjennom kommunen. De hjelper til med så mangt, og du trenger heller ikke være enslig for å kunne få hjelp. Så ta kontakt med kommunen din (evnt Røde kors), og hørt hvilke muligheter du har.

 

Du må også slutte og tro at du er til bry for folk. Det er et typisk flink pike syndrom, og jeg er helt sikker på at din familie og dine venner ville stilt opp for deg hvis du spurte.

 

Masse lykke til i tiden fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hørt om home start jeg, bor i trondheim :)

 

jeg og bf har samværsavtale 1 dag i uken og annenhver helg, men han møter ikke opp, stakkars jenta mi :(

 

 

takk for så mange oppmuntrende svar, betyr mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!

http://www.home-start-norge.no/default.aspx?ID=40

 

Her er kontaktinfo for kontoret i Trondheim. Ta en tlf dit i morgen du :)

 

"Å søke hjelp er intet svakhetstegn. Det er å vise styrke. I alle mennesker finnes en kjerne av redsel, usikkerhet og sorg. Å våge å erkjenne dette er et tegn på sunnhet. Den som stadig holder masken er egentlig i faresonen...”

Endret av Kira bjeffer!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...