Gå til innhold

Er så fortvila...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med naboen min. Hun bråker med veldig høy musikk,dansing,tramping,hopping, roping og skriking daglig, kontinuerlig fra kl 11 til langt over midnatt, hverdag som helg. Jeg har i halvannen mnd prøvd gjentatte ganger på en høflig måte og spørre om hun kan dempe seg litt, for ingen her hos oss klarer å sove eller slappe av.

Det er mannen hennes som eier den leiligheten det er bråk i. Jeg leier av en annen mann under dem. Vi har et styre her, og en styreleder.

Både hennes mann, min huseier og styreleder har pratet med henne flere ganger, og gitt advarsel(fra styret) om at hun bryter reglene i sameiet,, og at hun må høre etter og ta hensyn. Det blåser hun i. Så i helga ringte jeg politiet, og de kom hit og fikk stanset henne lørdag kveld. Søndag skulle hun tydeligvis ta igjen for dette ved å bråke ennå mer enn hun gjør til vanlig, derfor ringte jeg mannen hennes(han har bedt meg ringe). Da klikket dama i vinkel og kom ned til meg. Rasende, helt opp i ansiktet mitt, skrek hun : Du skal få igjen, bare vent, du skal få så problemer! I morgen, bare vent! Så klasket hun til meg på armen, og trampet av gårde.

Da valgte jeg å ringe politiet igjen, og de ville jeg skulle komme å anmelde henne. Har fått en time til det.

styreleder og huseier er informert, og er på min side, da de har sett og hørt gjentatte episoder med denne dama selv. Politiet ba meg holde døra låst og ringe nødnummer om hun kommer igjen.

 

jeg sitter her alene med en etåring, og en i magen. Og dette skremmer vettet av meg. Jeg ser etter ny leilighet.

 

men hva gjør man frem til hun eller jeg flytter? (styret skal prøve å kaste henne ut).

Det er ingen jeg kan bo hos i mellomtiden, og jeg har ikke råd til dobbel husleie i 3 mnd hvis jeg flytter nå. Er det noe hjelp å få noe sted?

 

hilsen fortvilet snart-2barnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I denne saken kan styret kaste henne ut. Etter gjentatte brutte regler, og truende oppførsel så skulle ikke det vært noe problem.

 

Mener nå jeg..

 

Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaklemor har rett, så lenge hun bryter styrets regler, OG truer deg, så kan hun kastes ut allerede, det er hun som må forlate boplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i reglene her er det 3mnd oppsigelse selv ved utkastelse og tvangssalg. Og hva skal jeg gjøre de 3mnd? Hun kommer ikke til å gi seg... Er det noe i lovverket som kan brukes for å få henne ut fortere enn tiden som står i reglene for sameiet? Hun har barn også, så kan jo ikke sette henne på gata heller...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge for deg, men, retten er ekstrem på at de ikke kan kaste ut folk på dagen så lenge de ikke har noe sted å dra. Det kan ta måneder å få en person ut av en leilighet, om personen setter seg på bakbeina. Tilogmed hvis ikke husleie er betalt og regler er brutt! :-/

 

Kan du ikke Evt høre med han du leier av om du kan slippe oppsigelsestida om du finner deg noe annet?

 

Lykke til!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...