Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

10 kg skal av før jul. Grete Roede, VG vektklubb eller Somebody?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 20:37

Har klart å slanke meg ved hjelp av lavkarbo (ekstrem variant) èn gang tidligere, men miste hår og var slapp og tiltaksløs. Tror samtidig at jeg tåler karbohydrater dårlig, så bør nok begrense inntaket. Lurer meg selv til å spise mer enn jeg tror, så trenger nok å registrere inntaket. Vil ikke fysisk gå på kurs, men bruke nettet.

Er 170 cm og 79 kg. Vil jeg klare 10 kg til jul uten å sulte ihjel?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 20:42

Hei!

Jeg har slanket vekk nesten 6 kg siden midten av juli ved hjelp av vektklubb! Skal helst ned 4 til. Du burde ikke ha problemer med 10 kg før jul.

Jeg er 167 og veide 68 kg, nå veier jeg 62.5 og vil ned til 58.

#3 Nissefisen

Nissefisen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 813 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:47

Jeg er 175 og 86 kg.
4 gravidkilo igjen, men vil ned til 75kg.

Mitt første mål er 82. Der jeg var før graviditeten. Så blir neste mål 75kg. Jeg var 104kg rett før termin :o

Jeg heier på Grethe Roede fordi der er "alt med måte" og man får ganske mange "aha" opplevelser når man begynner å telle kalorier.

Var avhengig av sjokolade før, men har nå kuttet det HELT ut! Skal spise en sjokolade når jeg når mitt første delmål :P ikke noe før det!

10kg til jul? Hmmm..
noen ganger sopper vekten opp, man må presse seg mere og alt i fra ett vekt tap på 0,5 til flere kg i uken er ok. Har aldri tatt av mer enn 1,2 på en uke og da har jeg vært svært aktiv i tilegg. jeg regner sånn ca en kg i uken. Så det kan godt hende du klarer det :)

Masse lykke til! Husk å skrive opp mål rundt kroppen for om vekten stagnerer så trenger ikke cm å gjøre det og det er motiverende!

#4 Brød og sirkus

Brød og sirkus

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 964 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:50

Anbefaler vektklubb.

#5 2 hjertegull :)

2 hjertegull :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 607 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:53

Jeg har brukt grete roede, og anbefaler det på det sterkeste!
"Du kan ikke bli sint på dumme folk, de vet bare ikke bedre..."

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:55

Hvordan fungerer det da egentlig?
Jeg er 165 og 82 kilo,og mistrives med min egen kropp nå.
Men jeg klarer bare ikke å motivere meg til ikke å spise usunt!
Er mye alene med to barn, og kveldene går med til å stappe innpå drit og glane inn i pc-skjermen.
Men jeg ser ikke for meg at jeg klarer å gå ned ved hjelp av nettet, det er jo bare å jukse liksom. Ikke skrive opp ting osv.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 22:05

Hvordan fungerer det da egentlig? Jeg er 165 og 82 kilo,og mistrives med min egen kropp nå. Men jeg klarer bare ikke å motivere meg til ikke å spise usunt! Er mye alene med to barn, og kveldene går med til å stappe innpå drit og glane inn i pc-skjermen. Men jeg ser ikke for meg at jeg klarer å gå ned ved hjelp av nettet, det er jo bare å jukse liksom. Ikke skrive opp ting osv.

Skjønner ikke helt hva du mener med de siste to setningene dine.

Jeg har brukt vektklubb.no, da registrerer man alt man spiser og drikker (og når du ser hvor mange kalorier det er i løpet av en dag kutter man nesten automatisk!) Jeg har for lenge gått og følt meg tjukk, og nå orket jeg bare ikke lenger og tok tak i det. Det tok over hele hverdagen min, følte ikke at klær satt pent, dobbelthake osv osv.

Man legger inn hva målet er f.eks gå ned 15 kg på 6 mnd, hva du veier nå o.l. Da får du et antall kalorier pr dag du skal følge for å nå målet ditt. Dersom man trener kan man spise mer om man ønsker det. Veldig oversiktlig synes jeg da. Har gått ned mange kilo nå!

#8 juli2011spire:)

juli2011spire:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 74 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 06:31

Her har Grete roede hjulpet masse. Har nå gått ned 9 kg siden juni.
Det at det er sakte vektereduksjon gjør at vekten gjerne holder seg bedre etterpå.
Meld deg på ett kurs hvor du må møte opp for å veie deg, da blir du motivert til å greie opplegget for det er ikke noe gøy å sitte der med enten litt vektoppgang eller å ha stått stille på vekta.
Og etterhvert blir der morsomt å måle seg også :)
Helt enig i at Internett kurs kan være vanskelig, for noen passer det veldig bra, for andre ikke. Jeg hadde ikke greid det uten den ukentlige veiingen.

Søtsug på kveldene stopper du med å spare litt frukt og yoghurt pluss å knaske grønnsaker :) (men etter litt tid på Grete roede mister du den sukkertrangen)

#9 Førstemann

Førstemann

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 411 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 09:26

Hvordan fungerer det da egentlig? Jeg er 165 og 82 kilo,og mistrives med min egen kropp nå. Men jeg klarer bare ikke å motivere meg til ikke å spise usunt! Er mye alene med to barn, og kveldene går med til å stappe innpå drit og glane inn i pc-skjermen. Men jeg ser ikke for meg at jeg klarer å gå ned ved hjelp av nettet, det er jo bare å jukse liksom. Ikke skrive opp ting osv.

Jeg bruker det kun til å finne ut hvor mye kalorier det er i det jeg faktisk spiser. Har brukt Somebody, men de andre er sikkert like bra. Tro meg, du mister lysta på sjokoladen når du ser hvor mye kalorier den inneholder. Jeg startet med å spise mindre godis. Etterhvert har jeg mistet totalt lysten på det, og nå blir jeg faktisk litt kvalm av å spise mer enn en liten bit...