Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Har så lyst til å skrive bok, men har svært lite kunnskap om prosessen..

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558,731 posts

Posted 18 August 2012 - 14:11

Hva gjør man i så tilfelle? Skriver man ferdig bok for så å kontakte forlag, eller skriver man noen kapitler og så sender inn? Har tenkt på sjangeren fiction, men er det noen store forlag som tar imot denne sjangeren? Bør jeg skrive på engelsk og heller velge et engelsk eller amerikansk forlag?
Jeg vet at det skal mye til for å bli publisert, men jeg elsker å skrive og har stor fantasi hehe;) Så ja, noen som vet?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558,731 posts

Posted 18 August 2012 - 14:22

Dytter på denne.

Har nemlig en barnebok jeg har veldig lyst å lage men vet heller ikke noe om prosessen....

#3 Magia

Magia

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2,112 posts

Posted 18 August 2012 - 14:34

Google litt? Mener kanskje at man bør skrive et helt utkast på hele boken før man sender inn til forlag. Det er mest kjente og halvkjente forfattere som kan få lovnader om utgivelse på en idé, noen få kapitler eller synopsis på en bok.

Om du vil gi ut på engelsk eller norsk bør jo kunne avgjøres på grunnlag av hvilket språk du er best i. Det holder jo ikke å ha en god historie, men språket må jo også være av god kvalitet. I hvert fall ville jeg ha ønsket det for en bok jeg evt ga ut.

Fiksjon er så mangt. Det er jo det samme som skjønnlitteratur, altså det som ikke er sakprosa. Det finnes det jo mange forlag som gir ut. Du kan jo sjekke ut de forskjellige forlagene på nett.

#4 AquaGrownup

AquaGrownup

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 661 posts

Posted 18 August 2012 - 14:35

http://www.licentia....id=14&Itemid=26

#5 eirinnitti

eirinnitti

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 posts
  • StedOslo

Posted 18 August 2012 - 14:35

ring og hør med forskjellige forlag!
da får du nok en mailadresse du kan sende inn forslag, manus eller oppsumering, hvis de er interessert :)

#6 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Posted 18 August 2012 - 14:48

Tror du må lage et utkast jeg - og så er det veldig mye samarbeid med redaktøren etterpå. Kjenner en som har fått utgitt et par barnebøker - det er ikke bare bare altså :-)