Gå til innhold

Dere som jobber i bhg eller har mye erfaring :


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I tillegg til vinterdressen (Troll classic) trenger vi regntøy med fór. Det er ofte søkkvått og gjørmete i Bergen. Spørsmålet er dress eller todelt sett.

 

 

Hva fungerer best og er enklest til en 4 åring :

 

Denne :

http://www.ellos.no/d/Ytterplagg-Regntoy/Tretorn/_/N-1z141psZ1z141ruZ1z141f0Z1z141od?Nr=361619

 

 

eller dette :

http://www.sportmann.no/product.aspx?productid=951925&deptid=9109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke men ang d to delte vil jeg bare si at d er noe skikkelig dritt med fleece inni regntøyet. Det er foreldrene sitt ansvar å tørke det, men sjeldent de tar det med seg hjem på våte dager så da må barna gå i vått regntøy dagen etter. Synes det er mye bedre med et fleece lag på barnet for å så ta på regntøyet. Vet ikke hvor du bør i Norge, men er hvertfall det som funker nest her på sør vest landet synes jeg. Har jobbet i bhg i mange år, såin mening er basert på efaringene underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Todelt UTEN for!

 

Foret rekker ofte vann rundt hender og føtter. Det tar mye lenger tid å tørke en dress med fast for. Velg derfor noe uten fast for og regulere heller temperaturen ved flere lag ull/fleece under. Mye lettere å skifte dette enn hele regntøyet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Båre todelt og hel er bra, men uten for.

Regndress brukes de ofte når det bare er vått, men ikke regner, da er det lett for varmt med foret.

 

Men skal du bare ha ett sett hadde jeg uten tvil gått for todelt. Da kan barnet ha på seg bare buksa på varme, men våte dager.

 

Hel dress har vi som nummer to dress til ekstra våte dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Todelt uten for fra meg og! Foret blir ofte vått, barna blir våte og kalde, regntøyet tørker ikke til dagen etter, det lukter våt hund! Nei gå for todelt uten for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt gått for hel dress! Fordelen med todelt er at barnet kan bruke bare buksa dersom det er vått i gresset, men det likevel er varmt/lummert og ikke trenger jakke. Dersom du vurderer det dit hen at du må ha flisfor betyr det at det er kaldt og at barnet også trenger jakke, derfor ville jeg kjøpt hel dress.

 

En todelt dress er bedre fordi ryggen ikke sklir opp når barnet sitter på huk, det er enklere for barnet å kle på seg den selv, og også enklere og ta ut og inn foret i dressen. En hel dress har heller ingen irriterende strikker rundt skuldrene som enten strammer eller sklir ned eller strikk/knapper i livet som gjør det samme.

 

Det er min erfaring etter å ha jobbet lenge i barnehage og med egne barn, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Han har vanlig, tynt regntøy også som brukes høst og vår. Men om vinteren trenger han uansett noe tykkere, og et supplement til vinterdressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kjøper du ikke heller en skikkelig god vinterdress som tåler myyye vann/regn som feks kaxs fra kappahl eller Reimatec?? regntøy med fleece er det verste....hva med troll regndress med ullfor i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vinterdress som tåler mye.

Men den blir møkkete og våt av og til, og da er det greit å ha noe å bytte med.

Og er det gjørmete og guffent, er det lettere med glatt regntøy som bare kan

spyles.

Hvorfor er regntøy med fleece det verste ? Det er jo ikke tettere enn regntøy ellers....

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, det er mye tettere, tungt og klumpete. Og som folk over sier: det trekker vann og tørker ikke. Hvorfor ikke ha ulldress under???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kompetent, barna har utrolig dårlig bevegelighet. Her har vi to vinterdresser, to høstdresser og to sett med regntøy, savner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bhg og har tre barn selv. Jeg vil fraråde deg å kjøpe regntøy med fleece inni.

1. fleecen trekker til seg vannet slik at ungene blir våte langt oppover armene og nede ved bena. Tar dagesvis før det tørker.

2. Regntøy er stort sett klamt og fleecen gjør at det blir helt vått...

3. Tungt i forhold til regntøy uten for...

 

Kjøp heller regntøy uten for. På kaldere dager kan barna gå med en ulldress o.l. under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vinterdress som tåler mye. Men den blir møkkete og våt av og til, og da er det greit å ha noe å bytte med. Og er det gjørmete og guffent, er det lettere med glatt regntøy som bare kan spyles. Hvorfor er regntøy med fleece det verste ? Det er jo ikke tettere enn regntøy ellers.... HI

 

Jo, det er mye tettere og mer klumpete. Det trekker vann og blir vått og kaldt!!

OG det er mye lettere å regulere temperaturen på barnet ved å ha flere lag under. Da kan man lettere variere etter vær og vind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage og de fleste 4 åringer har to delt regntøy,her jeg bor er det ikke vits med noe inni,blir for varmt,men vet jo ikke hvordan det er i Bergen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...