Hvor vanlig er det å lease bil i stedet for å kjøpe? Leste en artikkel i lokal avis forleden der en bilforhandler erfarer økt etterspørsel for leasing, privat. De ramset opp fordeler som bl.a servicer blir dekt osv.
Må si det virker forlokkende. Jeg kjører i dag et gammelt vrak uten noen form for billån. Drømmen om nyere bil er et stykke unna da vi er litt redd for mer gjeld.
Noen her som leaser og som kan si litt om hva dere erfarer av fordeler og ulemper?
Noen som leaser bil her?
Opprettet av
Love my son
, aug. 18 2012 09:01
4 svar til dette emnet
Skrevet 18 august 2012 - 09:01
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 18 august 2012 - 20:53
Med 60 visninger uten at noen har kommentert så er vel det et hint om at leasing IKKE er så vanlig 
Skrevet 18 august 2012 - 21:01
Vi leaser bil, men det er en spesialavtale gjennom jobben som er meget rimelig.
Fordeler: du vet akkurat hva bilen kommer til å koste deg, og du kan oppgradere til ny hvert 3 år. Slipper stress med å selge bil med tap, og dyre serviceregninger.
Ulemper: ...kommer ikke på noen
Vår avtale løper snart ut så vi skal oppgradere til en ny fin og myyye større bil
Fordeler: du vet akkurat hva bilen kommer til å koste deg, og du kan oppgradere til ny hvert 3 år. Slipper stress med å selge bil med tap, og dyre serviceregninger.
Ulemper: ...kommer ikke på noen
Vår avtale løper snart ut så vi skal oppgradere til en ny fin og myyye større bil
Skrevet 18 august 2012 - 21:59
Babymama♡ skrev 18 august 2012 - 21:01:
Vi leaser bil, men det er en spesialavtale gjennom jobben som er meget rimelig. Fordeler: du vet akkurat hva bilen kommer til å koste deg, og du kan oppgradere til ny hvert 3 år. Slipper stress med å selge bil med tap, og dyre serviceregninger. Ulemper: ...kommer ikke på noen
Se der ja, høres jo kjempesmart ut da! Men en ting.. de skal jo ha 10-13% av bilens verdi i startkapital i tillegg til månedssummen. Det betyr minst tjue-tredvetusen for en nybil på ca 300 000. Kan man lease en bil som ikke er så dyr? En som ikke er helt ny? For å få det enda rimeligere mener jeg..
Skrevet 19 august 2012 - 09:14
Love my son skrev 18 august 2012 - 21:59:
Babymama♡ skrev 18 august 2012 - 21:01:
Vi leaser bil, men det er en spesialavtale gjennom jobben som er meget rimelig. Fordeler: du vet akkurat hva bilen kommer til å koste deg, og du kan oppgradere til ny hvert 3 år. Slipper stress med å selge bil med tap, og dyre serviceregninger. Ulemper: ...kommer ikke på noen
Se der ja, høres jo kjempesmart ut da! Men en ting.. de skal jo ha 10-13% av bilens verdi i startkapital i tillegg til månedssummen. Det betyr minst tjue-tredvetusen for en nybil på ca 300 000. Kan man lease en bil som ikke er så dyr? En som ikke er helt ny? For å få det enda rimeligere mener jeg..
Ja, du må ut med en engangssum som tilsvarer ca 10-13% av verdien. Man kan sikkert lease en rimligere bil, men om man kan lease bruktbil vet jeg ikke. Ta en ringerunde til forhandlerene og spørr!
Lykke til